۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

ثبت نام وام کمیته امداد ۱۴۰۲ / شرایط دریافت تسهیلات اشتغال / وام قرض الحسنه کمیته امداد +شرایط دریافت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد

ثبت نام وام کمیته امداد 1402 / شرایط دریافت تسهیلات اشتغال / وام قرض الحسنه کمیته امداد +شرایط دریافت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد

وام بازنشستگانvaam kabta ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، وام اشتغال زایی ۱۴۰۲، تسهیلاتی است که دولت در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کارآفرینی، به افراد واجد شرایط، پرداخت می نماید. متقاضیان برای دریافت این وام، لازم است ابتدا از ارگان مربوطه معرفی نامه دریافت کرده و سپس با ثبت نام در سامانه کارا و ارائه طرح خود و انتخاب بانک مورد نظر، در این سامانه درخواست وام را ثبت نمایند.سامانه هوشمند امداد سها متعلق به کمیته امداد برای ثبت درخواست مددجویان عزیز راه اندازی شده است. یکی از اولین نهاد هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت خود را شروع کردد، کمیته امداد است. هدف از تاسیس کمیته امداد، ساماندهی و رسیدگی به شرایط معشیت امور محرومان و نیازمندان کشور ایران بود. با توجه به شرایط اقتصادی کشور بعد از پیروزی انقلاب و افزایش طبقات محروم جامعه، تصمیم گرفته شد تا برای رفع نیاز ها و توانمند سازی این اقشار محروم یک ساختار و سازمان جدید با برنامه ریزی های بلند مدت توسعه داده شود.

ورود به سامانه هوشمند سها برای ثبت نام وام کمیته امداد

وام اشتغال زایی کمیته امداد

کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر دارد به منظور حمایت مالی، پیشگیری از افزایش آسیب های اجتماعی، کمک به زنان سرپرست خانوار، خود اشتغال زایی بانوان، کار آفرینی و ایجاد شرایط کاری برای افراد بیشتر در بودجه ی سالانه ی خود قسمتی را تحت عنوان وام اشتغال زایی کمیته امداد بگنجاند.

عنوان توضیحات
ثبت نام مراجعه به ارگان های مربوطه نظیر کمیته ی امداد یا بهزیستی
شرایط کلی نظیر ایرانی الاصل  بودن، گذراندن خدمت سربازی یا معافیت
مدارک نظیر کارت ملی و شناسنامه، دریافت نکردن مستمری
سن قانونی بین ۱۸تا ۶۵ سال

افراد با آگاهی از شرایط این نوع وام بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و بانی خیر برای سایر افراد نیز شوند.

ثبت نام وام کمیته امداد

ثبت نام وام کمیته امداد

نحوه ثبت نام وام اشتغال زایی کمیته امداد

ثبت نام وام اشتغال زایی پرورش قارچ و کلم بروکلی گلخانه ای کمیته امداد بدین صورت است که شما پس از مراجعه به ارگان های مربوطه نظیر کمیته ی امداد یا بهزیستی می توانید شرایط خود را اعلام کنید.

و بعد از کسب تایید توسط آن سازمان و تخصیص وام در سامانه کارا که همان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد، معرفی نامه ی خود را گرفته و تحویل بانک دهید.

پس از انجام عملیات فوق و بررسی های لازم توسط بانک، درخواست شما ثبت می شود و نتیجه کار به متقاضی آن ارسال می گردد.

در حال حاضر این سازمان همچنان بعد از سال ها با عنوان کمیته امداد امام خمینی به فعالیت پرداخته و با توسعه یک سامانه اینترنتی، دسترسی غیر حضوری کاربران به بخش ها و امکانات مختلف این سازمان را امکان پذیر کرده است. با توجه به این موضوع در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به صورت کامل به معرفی سامانه کمیته امداد و بخش خدمات الکترونیک این سامانه و همچنین نحوه کمک به این کمیته و پرداخت صدقه بپردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ورود به سامانه هوشمند سها برای ثبت نام وام کمیته امداد

شرایط دریافت تسهیلات اشتغال

شرایط عمومی

۱-ایرانی الاصل بودن .

۲-انجام خدمت سربازی یا معافیت .

۳-سکونت در محله ارائه درخواست .

۴-دارا بودن مدارک هویتی (کارت ملی وشناسنامه )

۵- عدم دریافت مستمری ازسازمانها و یا نهادهای دولتی ویا استفاده از وام اشتغال بانکها و سازمانها.

۶-تاییداستحقاق خانواده توسط امداد باعنایت به تحقیق محلی وبازدید از وضعیت خانواده

۷- حضور متقاضی وسرپرست در زمان ارائه درخواست الزامی میباشد

۸-سن (بین ۱۸ تا ۶۵ سال )

۱۰-دارابودن توان جسمی(دارا بودن اعضاء بدنی متناسب با شغل مربوطه و نداشتن بیماری که با اجرای طرح خطرات جانی ایجاد نماید)

۱۱- اطلاعات متقاضی در بانک اطلاعات نیازمندان امداد ثبت وبه عنوان سوابق نگهداری میگردد

۱۲-عدم سابقه دریافت وام قبلی از کمیته امداد امام(ره)

۱۳- نداشتن سابقه بیمه ودریافت حقوق و دستمزداز سایرسازمانها و نهادها

شرایط اختصاصی دریافت وام از کمیته امداد

۱-توان ارائه تضامین به بانکها

۲-دارابودن مجوزهای لازم پیرامون شغل موردنظر

۳-ارائه مدارک مربوط به دوره های آموزشی اشتغال مربوطه

۴-دارا بودن مهارت های لازم پیرامون شغل پیشنهادی و ارائه مدارک لازم

۵-دارابودن توان ومکان اجرای طرح مورد نظر

۶-فراهم نمودن شرایط بازدیدهای حوزه اشتغال (قبل ازاجرا-حین اجرا-بعدازاجرا)متناسب با بخشنامه های حوزه

۷-تعهد پرداخت اقساط وام وبروزبودن آن

۸-نداشتن چک برگشتی وام گیرنده و ضامنین

ورود به سایت کمیته امداد emdad.ir

با توجه به اهداف و سیاست هایی که توسط کمیته امداد امام خمینی دنبال می شوند، افراد ممکن است برای دسترسی به بخش های مختلف برای پیگیری این اهداف به سامانه این سازمان مراجعه نمایند. همان طور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، شما با ورود به سایت کمیته امداد امام خمینی به بخش ها و امکانات متعددی دسترسی خواهید داشت.

از میان این بخش ها می توان به ” نیکوکاری ” که برای ارسال کمک های نقدی به افراد نیازمند در نظر گرفته شده و همچنین ” میز خدمت الکترونیک ” که در راستای ارائه خدمات الکترونیکی کمیته امداد به صورت غیر حضوری و اینترنتی فعالیت می کند، اشاره کرد. به همین منظور اگر برای بهره وری و استفاده از این بخش ها قصد ورود به سایت این سازمان را دارید، در ادامه مراحل ذکر شده در راهنمای ورود به سایت کمیته امداد emdad.ir را دنبال نمایید.

در مرحله اول برای ورود به سایت، در مرورگر خود به آدرس آن با نشانی emdad.ir مراجعه کنید. همچنین می توانید با جستجوی عبارت ” سایت کمیته امداد امام خمینی ” نیز به صفحه اصلی این سایت هدایت شوید.

سامانه کمیته امداد

بعد از ورود به صفحه اصلی سایت کمیته امداد امام خمینی، پنجره ای مشابه تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد. شما تنها با ورود به آدرس این سایت با نشانی emdad.ir قادر خواهید بود از بخش ها و امکانات مختلفی که توسط این سازمان ارائه می شوند استفاده کنید. با این حال اگر قصد ورود به اکانت و پنل کاربری خود را دارید می توانید با بردن موس به بالای صفحه و انتخاب گزینه ” ورود به سامانه ” در پنل بالایی سایت به این بخش مراجعه نمایید.

سامانه کمیته امداد

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای ورود به پنل کاربری خود در سایت کمیته امداد امام می توانید نام کاربری و گذرواژه را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات درخواستی روی گزینه ” ورود ” در کادر مشکی کلیک کنید تا دسترسی شما به اکانت با موفقیت پشت سر گذاشته شود. در صورتی که اکانت و پنل کاربری فعالی در این سایت ندارید، می توانید برای ثبت نام در سایت کمیته امداد در همین صفحه به بخش ” عضویت ” مراجعه نمایید.

شرایط دریافت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد (۳۰۰ میلیون تومانی)

افراد فاقد شغل پنج دهک اول در سامانه سها ثبت نام کنند. مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: افراد فاقد شغلی که در ۵ دهک اول باشند می‌توانند برای درخواست وام اشتغال در سامانه سها ثبت نام کنند.
ظاهری مدیر کل کمیته امداد استان در حاشیه افتتاح یک کارگاه حصیربافی گفت: افراد فاقد شغلی که در ۵ دهک اول باشند می‌توانند با ثبت نام در سامانه سها درخواست وام اشتغال کنند و کارشناسان اشتغال با بررسی و مشاوره به متقاضیان اقدامات لازم در جهت تخصیص وام را انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت:شناسایی استعداد‌های هنری مددجویان و پرورش آن باید توسط حوزه اشتغال و با کمک راهبران شغلی انجام شود، زیرا مسئله اشتغال جزء دغدغه‌های دولت و از اولویت‌های مهم کمیته امداد است و با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، باید به توانمندسازی خانواده‌ها توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین بیان داشت: توجه به نسل جوان و شناسایی استعداد‌های شغلی و هدایت آن در مسیر درست، باعث خودکفا شدن این نسل می‌شود و بوجودآمدن جمعیت بیکار و وابسته شدن مالی جوان‌ها به خانواده‌ها ناشی از عدم توجه به این مسئله است.

مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مددجویان کمیته امداد برای دریافت تسهیلات اشتغال با مراجعه به «صفحه خدمت» درخواست خود را ثبت کنند.

حمیدرضا علی اکبری، درباره شرایط دریافت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد افزود: تسهیلات اشتغال عمدتا به مددجویان تحت پوشش، خانواده این گروه و نیز دهک های پایین جامعه تعلق می گیرد.

وی افزود: متقاضیان برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی به عنوان مددجوی تحت پوشش از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌های متقاضیان در «سامانه سها» به نشانی soha.emdad.ir بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

علی اکبری اظهارداشت: اصل اول برای عضویت در این کمیته و بهره‌مندی از خدمات اجتماعی و اقتصادی مددجویان، اثبات «نیازمندی» است. زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، سالمندان و از کارافتدگان (در صورت اثبات نیازمندی) عمدتا تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند همچنین جوانان باتوجه به توانایی جسمی برای فعالیت در ایجاد اشتغال (از طریق آموزش و پرداخت وام‌های اولیه) حمایت خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای دریافت برخی از خدمات مانند جهیزیه نیز متقاضیان تحت پوشش باید به صورت حضوری اقدام کرده و با مراجعه به نزدیکترین دفتر کمیته امداد از طریق مددکار خود، تسهیلات نام‌برده را دریافت کنند.

نحوه دریافت وام درمان

علی اکبری خاطرنشان کرد: برخی از حمایت‌ها هم که در قالب وام‌های متعدد به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود، مستلزم تایید دفاتر کمیته امداد است. به عنوان مثال، به منظور دریافت «وام درمان» ابتدا باید بیماری توسط مددکار تایید شود؛ سپس با مراجعه به سامانه سها به صورت غیرحضوری درخواست فرانشیز درمان به ثبت برسد.

کمیته امداد امام خمینی ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال مددجویان و نیازمندان در رشته‌های شغلی مشخص، به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
به گزارش تصویر زندگی ، مرتضی فیروزآبادی افزود: در سال ۱۴۰۰ طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال نیازمندان از محل تبصره ۱۶ معادل ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

وام فوری

وی با اشاره به درخواست کمیته امداد برای افزایش وام اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی و همچنین جهت‌گیری کمیته امداد برای گسترش مشاغل با کیفیت و درآمدزا برای مددجویان، درخواست افزایش مبلغ وام برای بخشی از اعتبارات اشتغال کمیته امداد را به شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی ارائه دادیم.پ

زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی در مورد تسهیلات این نهاد به مدد جویان مطالبی به شرح زیر …

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از موافقت شورای پول اعتبار با افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ به صورت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در اختیار مددجویان قرار گیرد.

افزایش ۵۰ درصدی وام فرزندآوری و ازدواج سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از افزایش …

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال با هدف ارتقای کیفیت مشاغل و افزایش درآمد مددجویان در اختیار مجریان رسته‌های شغلی خاص همچون کشاورزی پیشرفته، مشاغل دانش‌بنیان، حمل بار و مسافر و دیگر مشاغل پایدار که سرمایه بالاتری را نیاز دارند، قرار می‌گیرد.

طرح اشتغال زایی کمیته امداد

طرح اشتغال زایی کمیته امداد به منظور مساعده ی مالی و کمک به اشتغال مثل تولید سیب زمینی درجه یک وضعیت معیشتی مردم می باشد و یک سری شرایط کلی و عمومی را دارا می باشد.

نظیر ایرانی الاصل  بودن، گذراندن خدمت سربازی یا معافیت از آن برای آقایان، سکونت در محلی که درخواست کار را در آنجا ارائه داده اید.

کامل بودن مدارکی که نشان دهنده ی هویت شماست نظیر کارت ملی و شناسنامه، دریافت نکردن مستمری از نهاد های دولتی و یا وام خود اشتغالی دیگر از سایر بانک ها و سازمان ها است.

تاییدیه توسط کمیته امداد و تحقیقات محلی و همچنین بازدید حضوری از وضعیت خانوار، حضور خود شخص متقاضی در زمان ارائه درخواست، داشتن سن قانونی بین ۱۸ تا ۶۵ سال، سلامت و توان جسمی می باشد.

نداشتن سابقه ی دریافت وام از کمیته امام (ره) و نداشتن سابقه بیمه و دریافت حقوق است.

اشتغال زایی کمیته امداد

فعالیت این سازمان خصوصا در رابطه با اشتغال زایی با حداقل سرمایه در روستاها نیز نقش پررنگ و اساسی ایفا می کند، برای مثال در زمینه ی کشاورزی و دامپروی فعال می باشد.

ثبت نام اشتغال زایی کمیته امداد

ثبت نام اشتغال زایی کمیته امداد دارای دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که شرایط عمومی در قسمت های بالاتر ذکر شده است اما در رابطه با شرایط اختصاصی دانستن این موارد الزامی می باشد.

شرایط عبارتند از توانایی ارائه ی ضامن ها به بانک، کسب نمودن مجوز های لازم مربوط به شغل مورد نظر، کسب نمودن و ارائه دادن مدارک آموزشی مربوط به اشتغال مدنظرمی باشد.

داشتن مهارت های لازم در رابطه با شغل پیشنهادی همراه با سند و مدرک برای آن، توانایی در اجرای طرح مورد نظر.

فراهم کردن شرایط بازدید در زمان های قبل، حین و بعد از اجرای طرح مناسب با بخشنامه، تعهد دادن در زمینه ی پرداخت اقساط و نداشتن چک برگشتی وام گیرنده و ضامن ها از جمله این موارد می باشند.

اشتغال زایی کمیته امداد نقش بسیار اساسی و پررنگی در کشور داشته و کمک بسیار بزرگی برای افرادی است که علاقه مند به داشتن کسب و کاری با درآمد بالا مانند تولید گوجه فرنگی قرمز می باشند.

وام اشتغال زایی کمیته امداد چقدر است

با توجه به گفته ی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال “وام اشتغال زایی کمیته امداد چقدر است” می توان ذکر کرد که به ازای هر مددجو به کار آفرین صد ملیون وام قرض الحسنه اعطا می شود.

 متن درخواست وام اشتغال زایی

هنگامی که شما برای وام درخواست می دهید، متن درخواست وام اشتغال زایی شما می بایست مختصر، مفید و کاملا رسمی و مودبانه باشد.

همچنین می توانید تمام نیاز های خود را به طور کامل و دقیق ارائه دهید برای مثال می توانید این گونه بنویسید: با عرض سلام خدمت ریاست محترم سازمان….. بنده …. هستم و خواهان شروع کسب و کار خانگی خود می باشم.

که اکنون با گذشت ماه ها و افزایش تعداد مشتریان نیازمند گسترش آن می باشم. در همین راستا از شما درخواست وامی به مبلغ….. تومان را دارم.

با گسترش کسب و کار بنده نیاز اهالی منطقه …. به محصول ….. به طور کامل رفع می گردد. علل این امر را در ادامه خدمتتان ذکر خواهم کرد.

خواهشمندم با بررسی مدارک پیوست شده شرایط بنده را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تایید نسبت به پرداخت وام به اینجانب اقدا نمائید.

در ضمن لازم به ذکر است که بگویم باز پرداخت وام را به این صورت ……. به شما تحویل خواهم داد؛ و در ادامه با توجه به نوع نیاز و کسب وکارتان می توانید همچنین نامه ای را نوشته و ادامه دهید و سپس آن را ارسال کنید.

اشتغال زایی نمونه نامه در خواست وام خود اشتغالی

فرم های اشتغال زایی و نمونه نامه در خواست خود اشتغالی به تعداد زیادی در سایت های معتبر موجود می باشند.

که شما می توانید با چند سرچ ساده در اینترنت و مراجعه به سایت های نام آشنا به آن دست پیدا کنید.

این کار بسیار ساده و آسان می باشد و پروسه ای زمان بر و وقت گیر نیز ندارد.

اشتغال زایی پروژه های دهه فجر

اشتغال زایی پروژه های دهه فجر نیز قادرند برای هزاران نفر فرصت های شغلی خوبی ایجاد کنند.

برای مثال یکی از شاخص ترین پروژه های عمرانی در دهه مبارک فجر مربوط می شود به بیمارستانی ۱۶۰ تخت خوابه با نام سردار شهید سلیمانی که امکان شغلی برای تعداد کثیری از افراد را فراهم ساخته است.

این امر در همه ی شهر های با پروژه های گوناگون و متععدی وجود دارد از جمله تاسیس مراکز درمانی، بیمارستان ها، مدارس و غیره.

عکس اشتغال زایی

عکس اشتغال زایی و تصاویر مربوط به این مراسمات را می توانید در سایت های مربوطه ببینید و با روند کاری این امور به صورت عینی نیز آشنا شوید.

پاسخ به ۲ سوال درباره وام اشتغال کمیته امداد

۱:یکی از شاخص ترین پروژه های عمرانی که باعث اشتغال عده ی کثیری از افراد شده است، چیست؟

مربوط می شود به بیمارستانی ۱۶۰ تخت خوابه با نام سردار شهید سلیمانی.

۲:متن درخواست وام اشتغال آفرینی شما چه ویژگی باید داشته باشد؟

می بایست مختصر، مفید و کاملا رسمی و مودبانه باشد.

شرایط دریافت وام اشتغال زایی بدون سود ۱۴۰۲

وام خود اشتغالی یا کارآفرینی ۱۴۰۲، در مقایسه با سایر وام ها از سود کمتری برخوردار است و میزان کارمزد آن ۴ درصد می باشد. همان طور که در بخش قبلی ذکر شد ،این وام توسط بانک های دولتی و خصوصی پرداخت می شود و بر حسب اینکه معرفی نامه متقاضی از کدام نهاد اخذ شده و اینکه طرح کسب‌ و کار متقاضی چه باشد و درخواست وام را به کدام بانک یا موسسه مالی و اعتباری داده باشد، مبلغ وام، متفاوت و دارای بهره ۴ تا ۱۰ درصدی خواهد بود.

بازپرداخت این وام برای مشاغلی که درآمد ماهانه دارند، به شکل ماهانه و برای مشاغلی که درآمد سالانه دارند، به شکل اقساط سالانه خواهد بود، بازپرداخت اکثر وام ها با سود یا بدون سود، معمولا حدود ۴ تا ۷ سال می باشد. البته سازمان های مربوطه، صحت اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی و همینطور هزینه شدن وام برای کسب و کاری که وام به آن اختصاص یافته را مورد بررسی قرار می دهند و اگر وام در غیر از مقاصد مورد نظر به کار گرفته شود، متقاضی جریمه خواهد شد.

در حال حاضر، بانک ها اعم از دولتی و خصوصی، تسهیلاتی که بتوان این وام را به صورت بدون سود دریافت کرد، ارائه نمی دهند. برای دریافت وام در سال ۱۴۰۲، شخص متقاضی باید از ارگان تحت پوشش، دارای معرفی نامه باشد. ضمنا، از شرایطی که بانک ها برای پرداخت این وام به متقاضیان در نظر گرفته اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف-متقاضیان باید فاقد شغل بوده و قبلا از تسهیلات خود اشتغالی هیچ ارگانی استفاده نکرده باشند. ب-برای دریافت وام خوداشتغالی، آقایان باید حتما کارت پایان یا معافیت از خدمت داشته باشند. ج-برای دریافت این تسهیلات، لازم است سن متقاضی ۱۸ تا ۵۰ سال باشد.

نحوه ثبت نام وام اشتغال زایی ۱۴۰۲

در بخش قبل به سامانه ای که برای ثبت نام وام اشتغال زایی۱۴۰۲​ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده، پرداخته شد. لازم به ذکر است، برای دریافت این وام، متقاضی باید یک طرح توجیهی مناسب داشته باشد تا طرف وام دهنده را برای پرداخت وام متقاعد کند. هرچه ایده پیشنهادی قوی تر باشد، امکان اینکه وام به شخص تعلق گیرد بیشتر خواهد بود.

پس از بررسی طرح و مدارک شخص، در صورتی که حائز شرایط باشد وام به وی پرداخت می شود و اندکی پس از آن، از کسب و کاری که بابت آن وام دریافت شده، بازرسی به عمل می آید. توجه به این نکته ضروری است، اگر در بازرسی به عمل آمده، مسئول مربوطه به این نتیجه برسد که وام در غیر از هدف مورد نظر به کار گرفته شده، علاوه بر بازپس گیری وام، شخص با جریمه سنگین روبه رو خواهد بود.

همان طور که گفته شد برای دریافت وام کارآفرینی ۱۴۰۲، لازم است متقاضی در سامانه کارا ثبت نام کند. برای این منظور، باید ابتدا نشانی اینترنتی سایت سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir در مرورگر خود جستجو کرده تا وارد سایت شود، پس از آن، مطابق تصویر ،روی گزینه ورود متقاضی کارا کلیک کند.

در مرحله بعد، سامانه از متقاضی میخواهد که کدملی و رمزعبور خود را وارد کند، اگر شخص در این سایت ثبت نام نداشته باشد، لازم است، مطابق تصویر در قسمت پایین صفحه روی کلمه ثبت نام کلیک کند.

در مرحله بعد، سایت از متقاضی میخواهد پیش از ثبت نام، قوانین و شرایط ثبت نام را مطالعه کرده و در صورت پذیرفتن تمام آن ها، روی عبارت موافقم کلیک کند تا سایت، اجازه ثبت نام را به شخص بدهد.

پس از قبول شرایط، در این مرحله لازم است متقاضی، ابتدا نوع شخص را تعیین کرده و پس از آن اطلاعات هویتی خود شامل : نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، نام پدر و کدملی را در کادرهای مشخص شده وارد کند.

در ادامه قسمت قبل، در تکمیل اطلاعات فردی باید شماره شناسنامه، شماره همراه، پست الکترونیک (در صورت تمایل)، و رمز عبور دلخواه شخص، مطابق فرمت خواسته شده، وارد شود و پس از آن با وارد کردن کد امنیتی و قبول شرایط و قوانین، بر روی کلمه ثبت نام کلیک کند.

در مرحله بعد متقاضی با پیام اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد، روبه رو می شود و لازم است اطلاعات تکمیلی خود از قبیل: مقطع تحصیلی، وضعیت سرپرست، دستگاه حمایتی، وضعیت جسمانی، وضعیت خدمت، کدپستی و آدرس خود را وارد نماید و در انتها روی عبارت ذخیره و ادامه کلیک کند.

اگر اطلاعات متقاضی با موفقیت ثبت شود، لازم است در مرحله بعد، مدارک خود شامل تصویر کارت ملی، شناسامه، مدرک تحت حمایت، قبض تلفن محل سکونت و تصویر کارت پایان خدمت خود را بارگذاری کرده و در انتها، بر روی عبارت ذخیره و ادامه کلیک کند.

در ادامه، لازم است تا متقاضی، طرح موردنظر خود را در سامانه تعریف کرده و منتظر بماند تا طرح وی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید، از طریق همین سامانه به وی اطلاع داده خواهد شد.

لازم به ذکر است، ثبت نام در سامانه کارا به منزله پذیرش درخواست و اعطای وام خوداشتغالی به متقاضی نمی باشد، برای این منظور لازم است، اطلاعات و طرح شخص توسط کارشناسان مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت پذیرش، این وام به متقاضی پرداخت می شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار