۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

ثبت نام وام فرزندآوری| بهترین راه ورود به سامانه وام فرزند آوری

تازه ترین جزئیات از ثبت نام وام فرزندآوری و معرفی سامانه وام فرزندآوری را در اندیشه معاصر بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ثبت نام وام فرزندآوری؛ بهترین راه ورود به سامانه وام فرزند آوری را در اندیشه معاصر بخوانید.

وام فرزندآوری

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲، از طریق سایت تسهیلات فرزند، بخش ثبت نام جدید انجام می شود. از شرایط دریافت این وام، می توان به عدم نیاز به سپرده بانکی و از مدارک لازم نیز، به شناسنامه و کارت ملی والدین و فرزند، اشاره کرد. مبلغ این وام، به ترتیب برای فرزندان اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم یا بیشتر، ۳۰، ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان است.

بانک مرکزی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند ارائه می­ نماید. این وام به پدرانِ دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران بابت فرزندان متولد شده در داخل کشور از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند تعلق می‌گیرد.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir  صورت می پذیرد؛ این سایت تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه فرزند می باشد.

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲

آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۲​ را دارند، همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، می بایست که شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض الحسنه فرزند، داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

وام فرزند آوری، نیاز به سپرده گذاری نخواهد داشت.

آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از ۶ ماه از دریافت این وام می باشد.

افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.

همچنین، در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد.

براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به افرادی تعلق خواهد گرفت که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

کارمزد وام فرزند آوری، بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر ۴ درصد، به صورت سالانه می باشد.

تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزند، با گرفتن یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، برای دریافت وام فرزندآوری، حذف گردیده و لذا، متقاضیان، بدون ارائه این کارت نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

افرادی که قصد دارند، از تسهیلات ازدواج، بهره مند شوند، می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ازدواج، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام فرزند آوری

۱- اصل شناسنامه پدر و فرزند

۲- اصل کارت ملی پدر

۳- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت

۴- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام

شرایط ضامنین وام فرزند آوری

تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند با اخذ یک ضامن معتبر و سفته و با دوره تنفس شش ماهه پرداخت می شود.
بر طبق مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات کمتر از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر و برای مبالغ بالاتر، دو ضامن معتبر کافی‌ست که تشخیص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل می باشد.

روش ثبت نام وام فرزند آوری

کلیه متقاضیان وام فرزند که واجد شرایط می‌باشند، ابتدا باید از طریق سامانه  ve.cbi.ir  ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از طریق پیامک برای ایشان ارسال می شود.

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین مشخصات شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات مذکور، با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت “مشاهده وضعیت” در سامانه فرزند مراجعه نمایند.

در صورتیکه شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف حداکثر ۱۲ روزکاری، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیـهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده، ثبت نـام آنها کان لم یکن تلقی و از سامانه حذف شده و می باید مجددا ثبت نام نمایند.

پس از تعیین شعبه ازسوی بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی بانک انجام می شود. متقاضیان ۶۰ روزکاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام نمایند. در صورت گذشت زمان مذکور و عدم تکمیل مدارک از سوی متقاضیان، متقاضی از سامانه حذف شده و می باید در مهلت مقرر شده در قانون نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند.

بهترین راه ورود به سامانه وام فرزند آوری

سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی به نشانی ve.cbi.ir ایران تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات یاد شده می باشد. شایان ذکر است سامانه این بانک، هیچگونه ارتباطی با وب سایت کـندو، JonobSoft و سایر سایت های فعال در این زمینه ندارد و متقاضیان می توانند بطور مستقیم نسبت به ثبت نام خود در سامانه یاد شده اقدام نمایند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سعی دارد با توجه به شرایط متقاضیان، انجام روند اخذ وام نوزادان ۱۴۰۲، هرچه بیشتر، تسهیل و تسریع نماید. به همین دلیل، بستری مجازی، به عنوان سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، برای تسهیل انجام فرآیند ثبت نام متقاضیان، برای دریافت این وام، راه اندازی شده است.آن دسته از افرادی که متقاضی دریافت وام ازدواج می باشند، می توانند به صورت غیر حضوری نیز، برای ثبت نام این وام، از طریق سایت ثبت نام ve.cbi.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه وام ازدواج، به لینک زیر مراجعه نمایید.

وام فرزندآوری

مبلغ وام فرزند آوری ۱۴۰۲

با توجه به تورم و افزایش هزینه های مربوط به نگهداری از فرزندان، طبیعی است که بسیاری از افراد، برای تشکیل خانواده و آوردن فرزند، نیاز به منابع مالی لازم داشته که بدین منظور، می توانند از تسهیلات اعطایی دولت، من جمله، وام فرزندآوری، بهره مند شوند. به همین دلیل، در سال جاری، بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر مبلغ وام، به متقاضیان دریافت وام فرزندآوری، ابلاغ گردیده است. در اندیشه معاصر، شما را با میزان مبلغ وام تولد نوزاد​ ۱۴۰۲، آشنا می کنیم.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند اول، سیصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند دوم، ششصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند سوم، نهصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند چهارم، یک میلیارد و دویست میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند پنجم و بعد از آن، یک میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد.

همچنین، در رابطه با میزان مبلغ وام تولد نوزاد، متعلق به فرزندان دو قلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد، لحاظ می گردد.

لازم به ذکر است اگر خانواده‌ ای صاحب فرزند سوم و بیشتر شود نیز، می‌ تواند از تسهیلات قرض‌ الحسنه خرید، ساخت و یا وام ودیعه مسکن، بهره مند شود. میزان مبلغ این وام، ۲۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز، ۲۰ سال می باشد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط