۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،بیمه تکمیلی درمان، یک پوشش درمانی و بیمه ای اضافه بر پوشش های بیمه های پایه می باشد. بیمه تکمیلی جبران کننده خسارت های مربوط به درمان و بیماری است. در حال حاضر شرکت های مختلفی برای ارائه خدمات بیم...

ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،بیمه تکمیلی درمان، یک پوشش درمانی و بیمه ای اضافه بر پوشش های بیمه های پایه می باشد. بیمه تکمیلی جبران کننده خسارت های مربوط به درمان و بیماری است. در حال حاضر شرکت های مختلفی برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی وجود دارند که بیمه های تکمیلی را در طرح های مختلفی ارائه می کنند.ابتدا، جهت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، در مرحله اول، وارد سایت retirement.ir شوید. سپس، از پایین صفحه سمت چپ، گزینه ثبت نام بیمه تکمیلی را که در تصویر به آن اشاره شده است را انتخاب نمایید.افرادی که بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری می باشند و قصد دارند از خدمات بیمه تکمیلی درمان این سازمان بهره مند شوند، می توانند از طریق سایت ثبت نام بیمه اکمل بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، جهت دریافت بیمه اکمل بازنشستگان کشوری، اقدام به ثبت نام، نمایند. برخی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ نیز، تمایل به حذف بیمه اکمل خود دارند؛ آنان نیز از طریق سایت retirement.ir، می توانند اقدام حذف آن کنند.

سایت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری retirement.ir

بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، می توانند جهت استفاده از خدمات بیمه تکمیلی درمان، در سایت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، ثبت نام نمایند. این افراد، می توانند پس از ورود به سایت ثبت نام بیمه اکمل بازنشستگان کشوری، مراحل ثبت نام برای دریافت بیمه اکمل بازنشستگان کشوری را طی کنند و سپس، از خدمات این نوع بیمه نامه، بهره مند گردند. در ادامه، نحوه ورود به سایت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، به همراه راهنمای تصویری آورده شده است.

جهت ورود به سایت ثبت نام بیمه اکمل بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، در یکی از مرورگر های اینترنتی خود، عبارت سایت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری را جستجو کنید.

پس از ورود به سایت ثبت نام بیمه اکمل بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، می توانید جهت ثبت نام بیمه نامه تکمیلی بازنشستگان کشوری و یا حذف بیمه اکمل بازنشستگان کشوری، اقدام نمایید.

ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش  و پرورش

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

بسیاری از افراد که بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری می باشند، متقاضی ثبت نام بیمه تکمیلی این سازمان، هستند. بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، جهت دریافت بیمه نامه تکمیلی، برای استفاده از خدمات درمانی با هزینه های کمتر و دیگر خدمات این بیمه نامه، ابتدا می بایست در سایت ثبت نام بیمه اکمل بازنشستگان کشوری، ثبت نام کنند. البته، بازنشستگان، پیش از ثبت نام می بایست شرایط لازم را داشته باشند که در ادامه، شرایط لازم پیش از ثبت نام برای بیمه اکمل بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، آورده شده است.

بازنشستگانی که متقاضی ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ هستند، می بایست دارای شماره دفتر کل و همچنین، دفترچه بیمه پایه باشند.

بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، می توانند افراد تحت تکفل خود که دفترچه بیمه پایه دارند را نیز، تحت پوشش بیمه نامه تکمیلی، قرار دهند.

فرزندان پسر بازنشستگان تحت پوشش بیمه اکمل بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، تا پایان سن ۲۲ سالگی و در صورتی که در حال ادامه تحصیل باشند، تا پایان سن ۲۵ سالگی، می توانند از این بیمه نامه استفاده کنند.

فرزندان دختر نیز، در صورتی که مجرد باشند و همچنین، در حال اشتغال نباشند، می توانند از این بیمه نامه بهره مند شوند.

فرزندانی که از کارافتاده کامل هستند و یا دارای معلولیت های ذهنی و جسمی می باشند، نیز با ارائه مدرک معتبر، می توانند بدون داشتن هیچ محدودیت سنی، از بیمه نامه تکمیلی بازنشستگان کشوری، بهره مند شوند.

بعضی از بازنشستگان، نوادگانی دارند که پدر آنان در قید حیات نمی باشند و تحت تکفل فرد متقاضی هستند؛ این افراد نیز، می توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

والدین متقاضی دریافت بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری نیز می توانند تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند.

افرادی که قصد استفاده از خدمات بیمه نامه تکمیلی را دارند نیز، از سایت بیمه مرکزی می توانند برای گرفتن استعلام بیمه تکمیلی استفاده کنند.

بازنشستگانی که قصد دریافت بیمه تکمیلی درمان، از صندوق بازنشستگی کشوری را دارند، ابتدا، می بایست در سایت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، ثبت نام کنند. ثبت نام در این سایت، بسیار آسان می باشد و متقاضیان، می توانند به صورت غیر حضوری، ثبت نام بیمه تکمیلی خود را انجام دهند. در ادامه، نحوه ثبت نام در سایت بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، برای متقاضیان دریافت این بیمه نامه، به همراه راهنمای تصویری آورده شده است.

ابتدا، جهت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، در مرحله اول، وارد سایت retirement.ir شوید. سپس، از پایین صفحه سمت چپ، گزینه ثبت نام بیمه تکمیلی را که در تصویر به آن اشاره شده است را انتخاب نمایید.

در این صفحه، جهت ورود به صفحه کاربری خود، جهت ثبت نام برای دریافت بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب خود را وارد کرده و سپس، اعداد تصویر را وارد نمایید.

پس از وارد نمودن اطلاعات خود، دکمه زرد رنگ ورود را جهت ورود به صفحه کاربری خود، کلیک نمایید. پس از ورود به صفحه کاربری، به راحتی می توانید، برای ثبت نام بیمه تکمیلی و یا اضافه نمودن افراد جدید، جهت دریافت خدمات بیمه تکمیلی، اقدام نمایید.

حذف بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

برخی از بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، امکان دارد نیاز داشته باشند بین افرادی که زیر پوشش بیمه ای آنان قرار دارند را حذف کنند و یا اینکه دیگر تمایل به استفاده از بیمه نامه تکمیلی بازنشستگان کشوری، را نداشته باشند. این افراد نیز، می توانند با ورود به سایت retirement.ir، اقدام به حذف افراد تحت پوشش بیمه ای خود نموده و یا حتی، کلا بیمه اکمل خود را کنسل کنند. در ادامه، در رابطه با اینکه افراد چطور می توانند در سایت retirement.ir، اقدام به حذف بیمه تکمیلی کشوری کنند، آورده شده است.

ابتدا، برای حذف بیمه تکمیلی کشوری ۱۴۰۲، وارد سایت retirement.ir، شوید. سپس، از پایین صفحه سمت چپ، گزینه ثبت نام بیمه اکمل را که در تصویر به آن اشاره شده است را انتخاب نمایید.

در این صفحه، برای ورود به صفحه کاربری خود، جهت حذف بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب خود را وارد کرده و سپس، اعداد تصویر را وارد نمایید.

پس از وارد نمودن اطلاعات خود، دکمه زرد رنگ ورود را جهت ورود به صفحه کاربری خود، کلیک نمایید. پس از ورود به صفحه کاربری، به راحتی می توانید، برای حذف افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی خود و یا کنسل کردن بیمه نامه اکمل بازنشستگان کشوری، اقدام نمایید.

مزایای بیمه تکمیلی درمان

بیمه های تکمیلی درمان، جبران کننده هزینه های درمانی شما می باشند. شما می توانید با خرید یک طرح از بیمه های تکمیلی درمان به صورت گروهی و یا انفرادی، در زمان بیماری هزینه های مربوط به بیماری خود را از بیمه تکمیلی دریافت کنید.

پوشش های درمانی و بیمارستانی بیمه های تکمیلی درمان به مراتب از بیمه های پایه بیشتر است. در واقع، افرادی که قصد دارند به یک بیمارستان برای درمان مراجعه کنند، اگر فقط دارای بیمه پایه باشند، باید حتما به بیمارستانی مراجعه کنند که با بیمه پایه آن ها قرارداد داشته باشد. بسیاری از اوقات نیز بیمارستان های طرف قرارداد بیمه های پایه بسیار محدود هستند؛ اما پوشش های بیمارستانی شرکت های بیمه گر بیمه تکمیلی بسیار متنوع تر از پوشش های بیمارستانی بیمه های پایه می باشد. همین موضوع سبب می شود که افراد راحت تر بتوانند بیمارستان مد نظر خود را انتخاب کنند.

از جمله مزایای بیمه تکمیلی درمان می توان به سقف پوشش های اعمال جراحی، امور پاراکلینیکی و … اشاره کرد. به طوری که در حال حاضر بسیاری از بیمه های تکمیلی درمان در کنار بیمه های پایه هزینه های مربوط به اعمال جراحی، هزینه های پاراکلینیکی و … را می پردازند.

در صورتی که شما به یکی از بیمارستان هایی که طرف قرارداد بیمه تکمیلی شما نیست، مراجعه کنید می توانید با دریافت فاکتور و مدارک مربوطه، هزینه های مربوط به درمان خود را از شرکت بیمه گر خودتان دریافت کنید. این هم یکی دیگر از مزایای بیمه تکمیلی درمان می باشد.

بعضی از بیمه های تکمیلی درمان به صورت گروهی و بعضی از بیمه های تکمیلی درمان به صورت انفرادی ارائه می شوند. از مزیت بیمه های تکمیلی انفرادی این است که افراد می توانند به صورت تکی و یا به صورت خانوادگی خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی در بیاورند.

از دیگر مزایایی که برای بیمه های تکمیلی انفرادی وجود دارد، این است که افراد می توانند حتی بدون داشتن یک بیمه پایه و با کاری آزاد، خود را بیمه تکمیلی کنند. این روش باعث می شود که دیگر این دسته از افراد نگران هزینه های مربوط به درمان و بیماری خود نباشند.

بیمه اکمل فرهنگیان بیمه بازنشستگان کشوری مخصوص بازنشستگان آموزش و پرورش است که مدارک خاصی برای ثبت نام آن مورد نیاز می باشد. ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان به صورت آنلاین بوده و مراحل با پرداخت هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش از طریق سایت retirement.ir کامل خواهند شد. داشتن شماره دفتر کل و داشتن دفترچه بیمه پایه از مهم ترین شروط ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان خواهد بود.

شرایط بیمه اکمل فرهنگیان بازنشسته

برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان افراد لازم است در مورد شرایط بیمه اکمل فرهنگیان بازنشسته و هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش اطلاعات کسب کرده و در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت و ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان اقدام کنند. بیمه اکمل فرهنگیان به هر کسی تعلق نگرفته و برای برخورداری از این بیمه لازم است افراد شرایط خاصی را داشته باشند. شرایط بیمه اکمل فرهنگیان بازنشسته عبارت اند از:

بازنشستگان متقاضی ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان باید حتما شماره دفتر کل و دفترچه بیمه پایه داشته باشند.

بازنشستگان می توانند افراد تحت تکفل خود را نیز بیمه نمایند به شرطی که افراد تحت تکفل دفترچه بیمه پایه داشته باشند.

افراد می توانند فرزندان پسر خود را که حداکثر ۲۲ سال دارند، نیز بیمه کنند. اگر فرزند پسر در حال تحصیل باشد حداکثر شرط سنی در نظر گرفته شده به ۲۵ سال افزایش می یابد.

بازنشستگان می توانند فرزندان دختر خود را در صورتی که مجرد بوده و شاغل نباشند بیمه نمایند. لازم به ذکر است که فرزندان بازنشستگان در صورت دانشجو بودن می توانند از بیمه دانشجویی استفاده نمایند.

فرزندان بازنشستگان در صورتی که دارای شرایط خاصی مانند از کار افتادگی کامل یا معلولیت باشند می توانند بدون شرط سنی از بیمه اکمل فرهنگیان بهره مند گردند.

بازنشستگان می توانند نوه های خود را که تحت تکفل دارند، در صورتی که پدر آن ها در قید حیات نباشد بیمه کنند.

بیمه اکمل فرهنگیان شامل والدین بازنشستگان متقاضی نیز شده و بازنشستگان می توانند والدین خود را نیز در صورت لزوم بیمه نمایند.

شرایط بیمه اکمل فرهنگیان بازنشسته به طور کلی شرایط پیچیده ای نبوده و تمامی بازنشستگان کشوری می توانند از بیمه تکمیلی درمانی استفاده کنند. رعایت شرایط بیمه اکمل فرهنگیان بازنشسته و ضوابط آن برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان لازم و ضروری است. داشتن شماره دفتر کل و داشتن دفترچه بیمه پایه از مهم ترین شروط ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان

ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان به صورت آنلاین و الکترونیکی بوده و افراد لازم است پس از مطالعه و بررسی شرایط و هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان به صورت آنلاین اقدام کنند. اولین مرحله برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان می باشد که لیست مدارک لازم برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان در جدول زیر آورده شده است.

مدارک هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل او
دفترچه بیمه پایه متقاضی و افراد تحت تکفل او
شماره دفتر کل
شماره حسابی که حقوق به آن واریز می گردد.
مدارک دال بر واجد شرایط بودن افراد تحت تکفل متقاضی برای دریافت بیمه اکمل فرهنگیان

لازم به ذکر است که مدارک لازم برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان ممکن است با توجه به شرایط متقاضی و شرایط افراد تحت تکفل او متفاوت باشد. برای مثال بازنشستگانی که می خواهند که فرزند معلول و از کارافتاده خود را بیمه نمایند در صورت لزوم باید مدارک دال بر معلولیت فرزند خود را نیز ارائه دهند. لازم به ذکر است که ارائه دفترچه بیمه پایه برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان ضروری بوده و جزو مهم ترین مدارک لازم برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان به شمار می رود.

تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش

هر مرکز بیمه ای در قبال هزینه ای که از متقاضیان بیمه می گیرد، تعهداتی را به آن ها می دهد که متقاضیان بیمه اکمل فرهنگیان نیز پس از پرداخت هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش لازم است با تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش آشنا شوند. تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش شامل موارد متنوعی می شود که لیست سقف تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش در جدول زیر آورده شده است.

 

جراحی تخصصی شش عمل اصلی بدون سقف
هزینه های بیمارستانی جراحی عمومی بدون سقف
آمبولانس بدون سقف
پاراکلینیکی ۱ بدون سقف
پاراکلینکی ۲ بدون سقف
جراحی های مجاز سرپایی و خدمات اورژانس بدون سقف
خدمات آزمایشگاهی رادیولوژی و فیزیوتراپی بدون سقف
انواع ویزیت و کلیه داروها بدون سقف
دندانپزشکی به استثناء ارتودنسی و خدمات زیبایی تا سقف ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
سمعک بدون سقف
لنز عینک تا سقف ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
هزینه رفع عیوب انکساری دید دو چشم بدون سقف

لازم به ذکر است که امکان تفاوت تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش با توجه به نوع بیمه از استانی به استان دیگر وجود داشته و افراد می توانند قبل از ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان در مورد تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش اطلاعات لازم را کسب نمایند. تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش معمولا شامل تمامی موارد درمانی شده و در برخی موارد نیز تعهدات بیمه اکمل آموزش و پرورش بدون سقف می باشد.

سایت بیمه اکمل بازنشستگان آموزش و پرورش

بیمه اکمل فرهنگیان برای رفاه حال متقاضیان و بازنشستگان سراسر کشور یک سایت مربوط به ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان را در دسترس قرار داده که افراد با مراجعه به سایت بیمه اکمل بازنشستگان آموزش و پرورش می توانند اطلاعاتی در مورد زمان ثبت نام بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته و شرایط ثبت نام کسب نمایند. سایت بیمه اکمل بازنشستگان آموزش و پرورش به نشانی retirement.ir برای تمامی متقاضیان قابل مشاهده و در دسترس بوده و تمامی اطلاعیه های مربوط به بیمه اکمل فرهنگیان را منتشر می سازد.

افراد جهت اطلاع از هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان می توانند به نشانی retirement.ir مراجعه کرده و قوانین مربوط به بیمه اکمل فرهنگیان  را مطالعه نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان به صورت آنلاین و از طریق سایت retirement.ir صورت می گیرد و ثبت نام بیمه اکمل فرهنگیان بسیار آسان و ساده می باشد.

بیمه تکمیلی فرهنگیان دانا چیست؟

هزینه‌های درمانی در قالب پوشش بیمه پایه، بیمه تکمیلی و فرانشیز بیمه تکمیلی –سهم بیمار- پرداخت می‌شوند. بیمه‌های پایه معمولا درصد مشخصی از این هزینه‌های را پوشش می‌دهد. هر اداره، سازمان، وزارتخانه و… نیز هر ساله برای بیمه تکمیلی کارکنان و کارمندان خود با یک شرکت قرارداد می‌بندند. برای آشنایی با بیمه تکمیلی، این مقاله را مطالعه کنید. وزارت آموزش و پرورش اخیرا بیمه تکمیلی فرهنگیان را از سیستم صندوقی به بیمه‌گری تغییر داد. در قرارداد جدید شرکت بیمه دانا به‌عنوان بیمه‌گر انتخاب شده است. این شرکت با ۱۲ هزار مرکز درمانی قرارداد دارد. باید گفت که این نوع بیمه، بیمه تکمیلی گروهی به حساب می‌آید.

نحوه و شرایط ثبت‌نام در بیمه تکمیلی فرهنگیان دانا

تمام کارکنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی مشمول ثبت‌نام در بیمه مکمل درمان هستند. بنابراین از ۱ لغایت ۱۵ تیرماه فرصت دارند در سایت بیمه دانا به آدرس https://apps1.dana-insurance.ir/ برای ثبت‌نام خود و افراد تحت تکفل‌شان اقدام کنند. نکات ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان به شرح زیر است:

  1. افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی شامل: همسر قانونی، فرزندان کارکنان مرد، والدین تمام کارکنان و همسر و فرزندان کارمندان زن می‌شود.
  2. فرهنگیانی که مایل به انصراف از قرارداد بیمه مکمل درمان هستند، لازم نیست اقدامی انجام دهند. در صورت عدم ثبت‌نام در سایت بیمه دانا، حق‌بیمه درمانی از فیش حقوقی تیرماه آنها کسر نمی‌شود.
  3. فرهنگیان نمی‌توانند به صورت انتخابی افراد تحت تکفل خود را انتخاب کنند. به عبارت دیگر باید همه فرزندان و همسر خود را تحت پوشش قرار دهند.
  4. مهلت ثبت‌نام در سامانه بیمه دانا تمدید نمی‌شود.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه بیمه دانا

برای ثبت‌نام در سامانه بیمه دانا نام کاربری و رمز عبور از فرهنگیان خواسته می‌شود. نام کاربری، همان کد ملی و رمز عبور، کد پرسنلی کارمندان آموزش و پرورش است.

چند نکته در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان

در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان چند نکته زیر را باید در نظر بگیرید:

  • بعد از ثبت اطلاعات، امکان استفاده از بیمه تکمیلی وجود دارد.
  • بیمه تکمیلی معلم به دلیل داشتن سطح توانگری ۲ انتخاب نشده است.
  • بیمه دانا به دلیل داشتن سابقه مثبت ذهنی و خدمات خوبش انتخاب شده است.
  • بیمه تکمیلی دانا فقط در چند مورد از جمله زایمان (۱۶ میلیون)، عیوب انکساری چشم (۵ میلیون)، عینک و لنز طبی (یک میلیون و دویست هزار تومان) و دندانپزشکی (سه میلیون و پانصد هزار تومان) محدودیت دارد.
  • در خصوص دوره انتظار بیمه تکمیلی دانا، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما در حالت کلی، به صورت دوره انتظار بیمه گروهی محاسبه خواهد شد.

حق‌بیمه پرداختی بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۱۴۰۲

حق‌بیمه تکمیلی فرهنگیان ۲۷۵ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است. دو سوم این مبلغ یعنی ۱۸۳ هزار و چهارصد تومان آن توسط دولت پرداخت می‌شود. یک سوم آن یعنی ۹۱ هزار و ششصد تومان باقی‌مانده سهم کارمند است.

نکته: حق‌بیمه ماهانه والدین تمامی کارکنان و همسر کارمندان زن به‌صورت کامل از حقوق بیمه‌شده اصلی کسر می‌شود. به بیان دیگر، دو سوم سهم دولت را هم کارمند باید بپردازد.

تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان دانا

جدول تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان دانا به شرح زیر است:

ردیف تعهدات بیمه‌گر سقف تعهدات فرانشیز
  

۱

جبران هزینه‌های بستری، جراحی و اعمال جراحی Day Care، در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود، هزینه همراه بیمه‌شدگان بستری در بیمارستان کمتر از ۱۰ سال یا بیشتر از ۷۰ سال (مطابق آیین نامه ۹۹)   

بدون سقف

  

%۱۵

  

۲

جبران هزینه‌های شیمی درمانی، رادیو تراپی و اعمال جراحی مرتبط با سرطان، قلب، مغز و اعصاب مرکزی و نختع، دیسک ستون فقرات، کامانایف، پیوند کبد، کلیه، ریه، مغز استخوان، آنژیوپلاستی، کلیه اعمال اینترونشنال عروق کرونر و عروق داخلی مغز   

بدون سقف

  

%۱۵

۳ جبران هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ %۱۵
۴ جبران هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحی مرتبط: IUI، Zift، Gift، IVF، میکرواینجکشن ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ %۱۵
  

۵

جبران هزینه جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری جشم در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه‌گر درجه نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگماتیک یا مجموع قدرمطلق نقص بینایی هر چشم ۳ دیوپتر یا بیشتر باشد. سقف تعهدات برای هر دو چشم.   

۵۰.۰۰۰.۰۰۰

  

%۱۵

  

 

۶

جبران هزینه‌های پاراگلینیکی گروه اول شامل: انواع رادیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع سی‌تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام‌آر‌آی، اکو کاردیوگرافی، انواع هولتر مانتیورینگ، آنالیز پیس میکر، EECPT، تیلت تست، استری اکو، دانسیتومتری، سنجش تراکم استخوان، آنژیو اسکن قلب و اکوی چشم، پزشکی هسته‌ای (اسکن‌های هسته‌ای و درمان رادیو ایزوتوپ)   

 

بدون سقف

  

 

%۱۵

  

 

۷

جبران هزینه پاراکلینیکی گروه دوم شامل: تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی مانند (اسپیرومتری و RFT)، نوار عضله، EMG، نوار عصب MCV، نوار مغز EEG، خدمات تشخیصی یوروداینامیک، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب، هولتر فشار خون، خدمات تشخیصی و پرتو پزشکی، آنژیوگرافی چشم، پنتاکم چشم، پریمتری چشم، بیومتری، پاکی متری، خدمات تشخیصی قلبی و عروق شامل انواع الکتروکاردیوگرافی، نوار قلب   

 

بدون سقف

  

 

%۱۵

۸ جبران هزینه‌های اعمال جراحی سرپایی مانند شکستگی، در رفتگی، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، گچ‌گیری، تخلیه کیست و لیزر درمانی بدون سقف %۱۵
  

۹

جبران هزینه پاراکیلینیکی گروه سوم و چهارم: انواع خدمات آزمایش‌های تشخیصی پزشکی به استثناء چکاپ، شامل پاتولوژی و ژنتیک پزشکی، تست آلرژیک، ناهنجاری‌های جنین، تست‌های غربالگری شامل مارکرهای جنینی و آزمایشات ژنتیک جنین   

بدون سقف

  

%۱۵

۱۰ جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه پنج شامل: فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کاردرمانی، طب سوزنی، کایروپراتیک، لیزر تراپی (پرتوان و کم توان)، مگنت تراپی بدون سقف %۱۵
  

۱۱

جبران هزینه‌های ویزیت (طبق تعرفه‌های بخش خصوصی) و داروهای ایرانی، خارجی، مکمل و تقویتی مشروط به تجویز پزشک متخصص بر اساس فهرست دارویی کشور مازاد بر سهم بیمه‌گر پایه به استثنای مواردی که جنبه زیبایی دارد.   

بدون سقف

  

%۱۵

۱۲ جبران هزینه خرید عینک طبی یا لنز تماس طبی با تجویز پزشک متخصص ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ %۱۵
۱۳ جبران هزینه خدمات دندان‌پزشکی شامل کشیدن، ترمیم، درمان ریشه، جرم‌گیری و بروساژ، روکش و جراحی لثه (به استثنای جراحی زیبایی) برای هر نفر بیمه‌شده ۳۵.۰۰۰.۰۰۰ %۱۵
۱۴ جبران هزینه خرید سمعک صرفا برای ۱۰۰۰ نفر به استثنای دانش‌آموزان که از محل بیمه دانش‌آموزی پیش‌بینی شده است. ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ %۱۵
  

۱۵

هزینه تهیه اروتز (تعرفه وزارت بهداشت)، تامین اعضای طبیعی و مصنوعی، ویلچر، واکر و عصا بلافاصله بعد از عمل جراحی به تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد بیمه‌گر   

بدون سقف

  

%۱۵

  

۱۶

هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط به بستری شدن بیمه‌شده در مراکز درمانی و انتقال بیمار بستری شده به سایر مراکز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشک درون‌شهری بدون سقف   

%۱۵

بین‌شهری بدون سقف
حق‌بیمه ماهانه هر نفر بیمه‌شده با فرانشیز ۱۵ درصد در کلیه تعهدات ۲.۷۵۰.۰۰۰ ریال

استفاده از خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان

افراد بیمه‌شده برای استفاده از پوشش‌های بیمه تکمیلی فرهنگیان می‌توانند به دو صورت اقدام کنند.

الف: مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد:

بیمه‌شدگان برای مراجعه به مراکز درمانی طرف قراداد به معرفی‌نامه نیاز دارند. صدور معرفی‌نامه در بیمه دانا به دو صورت انجام می‌شود:

  • به‌صورت آنلاین: استفاده از سامانه پذیرش آنلاین بیمه دانا باعنوان سپاد ۱ و سپاد ۲
  • به‌صورت حضوری: مراجعه به شعب بیمه دانا در سراسر کشور و دریافت معرفی‌نامه
مدارک مورد نیاز جهت دریافت معرفی‌نامه به صورت حضوری

برای دریافت معرفی‌نامه مدارک زیر از شما خواسته می‌شود:

  • اصل کارت ملی
  • گواهی پزشک معالج به‌همراه اطلاعاتی چون: نام و نام خانوادگی بیمار، نوع بیماری، تشخیص اولیه پزشک، اقدام تشخیصی یا درمانی لازم برای بیمار، نام مرکز پزشکی مورد تقاضا و تاریخ دقیق بستری.
  • تایید پزشک بیمه‌گر در خصوص برخی از اعمال جراحی

ب: مراکز درمانی غیر طرف قرارداد:

در صورت مراجعه به این مراکز، ابتدا کلیه هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌شده پرداخت می‌شود. سپس برای دریافت سهم بیمه‌گر -طبق قرارداد- به شرکت بیمه دانا مراجعه نماید. برای آشنایی با مدارک بیمه تکمیلی به منظور دریافت خسارت، این مقاله را هم مطالعه کنید.

اگر قصد خرید بیمه تکمیلی از سایر شرکت‌های بیمه را دارید، به سایت کارگزاری‌های آنلاین استعلام قیمت و خرید بیمه مانند بیمه دات کام مراجعه کنید. در پلتفرم بیمه دات کام بیمه تکمیلی انفرادی/خانوادگی و بیمه تکمیلی گروهی به فروش می‌رسد. شما با استفاده از این سایت می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان از معتبرترین شرکت‌های بیمه کشور با رتبه توانگری یک استعلام بگیرید. سپس با مطالعه شرایط هر شرکت بنابه نیازی که دارید؛ مناسب‌ترین بیمه‌نامه را انتخاب نمایید. اگر برای خرید بیمه‌های مکمل درمان و انتخاب طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه نیاز به مشاوره دارید، با شماره ۰۲۱-۴۳۷۲ تماس بگیرید. خدمات مشاوره تخصصی در کارگزاری بیمه دات کام به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

در این مقاله با بیمه تکمیلی فرهنگیان دانا آشنا شدیم. اگر درباره این موضوع ابهام یا پرسشی دارید برای ما کامنت بگذارید. کارشناس‌های بیمه دات کام در اولین فرصت پاسخگوی شما هستند.

پرسش‌های متداول:

بیمه تکمیلی فرهنگیان دانا چیست؟ قراردادی است که طی آن شرکت بیمه دانا در ازای دریافت حق‌بیمه هزینه‌های درمانی فرهنگیان را طبق تعهدات مورد توافق در بیمه‌نامه جبران می‌کند.

فرانشیز بیمه تکمیلی فرهنگیان چند درصد است؟ فرانشیز بیمه مکمل درمان برای فرهنگیان ۱۵ درصد است.

حق‌بیمه پرداختی ماهانه بیمه تکمیلی فرهنگیان چقدر است؟ حق‌بیمه پرداختی فرهنگیان ۹۱ هزار و ششصد تومان برای هر فرد تعیین شده است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار