۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

تکنولوژی/متا می خواهد مایکروسافت هدست باشد!چرا؟

متا با صدور مجوز سیستم عامل Horizon خود به لنوو، ایسوس و سایرین، می‌خواهد برای هدست‌ها همان چیزی باشد که مایکروسافت برای رایانه‌های شخصی بود.

تکنولوژی/متا می خواهد مایکروسافت هدست باشد!چرا؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،متا با صدور مجوز سیستم عامل Horizon خود به لنوو، ایسوس و سایرین، می‌خواهد برای هدست‌ها همان چیزی باشد که مایکروسافت برای رایانه‌های شخصی بود.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

مجوز سیستم عامل هدست Quest

متا مجوز سیستم عامل هدست Quest خود را به دیگر سازندگان سخت افزار، از لنوو و ایسوس آغاز کرده است. همچنین در حال ساخت یک کوئست محدود و متمرکز بر بازی با Xbox است.در موضوع باز کردن، متا همچنین به دنبال راه‌های بیشتری برای کشف فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین است. این فروشگاه آزمایشی App Lab خود را برجسته تر می کند و حتی از گوگل دعوت می کند تا Play Store را به سیستم عامل خود که اکنون Horizon OS نامیده می شود، بیاورد. در یک پست وبلاگ، متا همچنین گفت که در حال کار بر روی یک چارچوب فضایی برای توسعه دهندگان است تا برنامه های تلفن همراه خود را به راحتی به سیستم عامل Horizon OS منتقل کنند.برای متا، سیستم عامل Horizon شامل لایه اجتماعی Horizon، یک پلت فرم سه بعدی، Roblox-meets-The Sims است. متا پس از شروع باگ و کند در کوئست، روی بهبود Horizon کار می کند و اخیراً آن را به عنوان یک تجربه دو بعدی به وب آورده است. اکنون، هر شرکت سخت‌افزاری که بخواهد دستگاهی با سیستم‌عامل Horizon OS بسازد، به گسترش دامنه دسترسی Horizon به شبکه اجتماعی کمک می‌کند، که متا می‌خواهد در نهایت از طریق تبلیغات و تجارت کسب درآمد کند. (بله، این به سطوح سردرگمی نام‌گذاری گوگل نزدیک می‌شود.)

تکنولوژی/متا می خواهد مایکروسافت هدست باشد!چرا؟

متا هنوز در مورد شرایط تجاری مجوز سیستم عامل Horizon خود، به غیر از اتصال شبکه اجتماعی و نیاز به استفاده از تراشه های کوالکام، اطلاعات بیشتری را به اشتراک گذاشته است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت در ویدئویی که این خبر را اعلام کرد، گفت: «می‌توانید یک هدست سبک وزن را تصور کنید که با رایانه‌تان روی میزتان جفت می‌شود تا بهترین تجربه کاری را در خانه یا هر جایی که می‌روید ارائه دهد». یا تصور کنید که به طور کامل روی تماشای سرگرمی های همه جانبه مانند فیلم ها و ویدیوها با صفحه نمایش های OLED با بالاترین وضوح تمرکز دارد. سخنگویان لنوو، ایسوس و ایکس باکس به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

زاکربرگ آشکارا گفته است که می خواهد شرکتش پلتفرمی بازتر از اپل باشد. در اینجا، او قویاً سیستم عامل Meta’s Horizon را به عنوان جایگزین اندروید برای Vision Pro اپل معرفی می کند. با توجه به اینکه اندروید بیشتر به آیفون واکنش نشان می‌داد، قیاسی که او احتمالاً ترجیح می‌دهد این است که چگونه مایکروسافت با صدور مجوز ویندوز، بازار اولیه رایانه‌های شخصی را ایجاد کرد.مایکروسافت زمانی با ابتکار Windows Mixed Reality خود سعی کرد ویندوز را به یک سیستم عامل برای هدست های VR نیز تبدیل کند، اما همچنین با حمایت از اولین Oculus Rift متا، شرط های خود را پوشش داد. هدست متا در ابتدا با یک گیم پد Xbox در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و به زودی توانایی پخش بازی های Xbox One را به دست آورد. در آن زمان، مایکروسافت پیشنهاد کرد که تنها در صورتی هدست واقعیت مجازی خود را ایجاد کند که «چیزی منحصر به فرد برای افزودن داشته باشد».

حرکت متا مدت زیادی است که در راه است.

زاکربرگ در مصاحبه ای در پاییز ۲۰۲۲ به من گفت: «در اکوسیستم باز، اساساً شما مشارکت های بسیار گسترده تری دارید. بنابراین مایکروسافت تراشه ها را نساخته است. آنها رایانه های شخصی را نساخته اند. آنها اپ استور را نساخته اند. این همه چیزهای کلیدی بود که در اطراف اکوسیستم ایجاد شد. مشابه اندروید. و این اساساً همان چیزی است که ما امیدواریم در اینجا بسازیم – اکوسیستم باز برای نسل بعدی محاسبات پیرامون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در فراجهان به طور گسترده‌تر، به این معنی که همه این مشارکت‌ها وجود خواهد داشت.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط