۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

تکنولوژی / بالاخره خودروهای برقی سازگار با محیط زیست نیستند؟

ایالات متحده و بریتانیا با کمبود شدید مکانیک های واجد شرایط و آموزش دیده مواجه هستند که می توانند خودروهای الکتریکی تصادفی را تعمیر کنند، به خصوص اگر باتری یا محفظه باتری حتی اندکی آسیب ببیند.

خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بالاخره خودروهای برقی سازگار با محیط زیست نیستند؟ هزینه های تعمیر به طرز فجیعی بالاست، حتی تصادفات جزئی خودروها را به زباله دانی می فرستند.کمتر از ۱۰ درصد از مکانیک‌های خودرو در بریتانیا واجد شرایط کار مستقیم با باتری‌های برقی هستند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

رویای قلع و قمع وسایل نقلیه الکتریکی!

به نظر می رسد رویای قلع و قمع در مورد وسایل نقلیه الکتریکی بالاخره چند ترک نشان می دهد. همانطور که مشخص است خودروهای الکتریکی به اندازه خودروهای معمولی ICE سازگار با محیط زیست نیستند و ممکن است نه تنها برای محیط زیست، بلکه برای جیب شما نیز بدتر باشند.در روندی که باید برای اکثر دوستداران محیط زیست در سراسر جهان نگران‌کننده باشد، شرکت‌های بیمه بیشتر و بیشتر خودروهای برقی را حذف می‌کنند و در صورت مواجهه با حادثه یا حادثه‌ای دیگر آنها را غیرقابل استفاده و غیرقابل جبران می‌دانند.

تکنولوژی / بالاخره خودروهای برقی سازگار با محیط زیست نیستند؟

تکنولوژی / بالاخره خودروهای برقی سازگار با محیط زیست نیستند؟

کسی برای تعمیر خودروهای برقی نیست

در بریتانیا، اکثر شرکت‌های بیمه، خودروهای الکتریکی تصادفی را به‌عنوان زیان کامل یا «کل» برچسب‌گذاری می‌کنند، اگر باتری کمی آسیب ببیند. در برخی موارد، خودروها حتی در صورت آسیب جزئی، اما در مناطق بحرانی، از مدار خارج می شدند.تصادفات ساده که به باتری‌های EV یا محفظه‌های آنها آسیب می‌رسانند می‌تواند منجر به از بین رفتن کامل خودرو شود و قیمت بیمه را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

دلیل؟

ایالات متحده، بریتانیا و اکثر کشورهای اروپایی با کمبود شدید تکنسین های آموزش دیده در تعمیرات مواجه هستند که می توانند روی خودروهای برقی کار کنند و عملیات هایی مانند تعویض بسته های باتری را انجام دهند.این به نوبه خود تهدیدی برای کاهش بیشتر تقاضا برای خودروهای الکتریکی در بازاری است که علاقه مصرف کنندگان به خودروهای برقی برای نزدیک به دو سال راکد مانده است.برای بیمه‌گران و شرکت‌های تعمیر، فقدان مکانیک‌های آموزش دیده برای انجام تعمیرات پیشرفته خودروهای برقی منجر به افزایش هزینه‌های تعمیر می‌شود. به گفته موسسه صنعت موتور (IMI)، کمتر از ۱۰ درصد از مکانیک‌های خودروی بریتانیا واجد شرایط کار مستقیم روی باتری‌های EV یا کیس‌های آنها هستند.در حالی که بسیاری از تکنسین ها می توانند وظایف اساسی را انجام دهند، ماهیت پیچیده مدارهای EV و خطر برق گرفتگی مرتبط با تعمیرات چالش برانگیزتر نیاز به آموزش بیشتری دارد. علاوه بر این، طبق گزارش مشاوران بریتانیایی Thatcham Research، زمان‌های طولانی انتظار برای قطعات جایگزین و کمبود نقاط شارژ عملکردی نیز به عدم تمایل رانندگان به استقبال از خودروهای الکتریکی کمک می‌کند.

تبلیغات

با وجود حضور ۱ میلیون خودروی برقی در جاده‌های بریتانیا، انتظار می‌رود کمبود تکنسین‌های واجد شرایط بدتر شود و برآوردها حاکی از کمبود حدود ۳۰۰۰۰ تکنسین تا سال ۲۰۳۵ است که فروش خودروهای جدید ICE در نهایت ممنوع شود.آموزش تخصصی پرهزینه اما ضروری است
در بریتانیا، فروش خودروهای برقی در حدود ۱۵ درصد از سهم بازار از سال ۲۰۲۲ راکد مانده است. گزارش شده است که هزینه های بیمه برای خودروهای برقی دو برابر خودروهای معمولی ICE است.قطعات جایگزین برای خودروهای برقی پرهزینه است و زمان بیشتری برای رسیدن به دست می‌آید، که منجر به افزایش زمان توقف خودروهای آسیب‌دیده و افزایش هزینه‌های جانبی مانند اجاره خودرو می‌شود. بیمه‌گران اغلب تصمیم می‌گیرند خودرو را اسقاط کنند یا آن را برای قطعات بفروشند.

تبلیغات

هزینه های بالای تعمیرات برای سازندگان خودروهای برقی مانند تسلا، به ویژه به دلیل فقدان شبکه خدمات اختصاصی قابل مقایسه با تولیدکنندگان خودروهای سنتی، مشکل دیرینه ای بوده است. در حالی که آموزش اضافی مورد نیاز برای تعمیرات EV هزینه دارد، چالش ها غیر قابل حل نیستندکشورهای دیگر در رسیدگی به این چالش ها موفق تر بوده اند. به عنوان مثال، در آلمان، کمبود کارگران ماهر در مقایسه با بریتانیا کمتر مشهود است. نروژ به خود می بالد که ۸۲ درصد از خودروهای جدید فروخته شده برقی هستند و هیچ مشکلی در مورد تعمیر خودروهای برقی وجود ندارد، حتی اگر عملیات حیاتی باشد. به طور مشابه، سوئد نیز گام های مهمی در بهبود مهارت های مکانیک خود در تعمیر خودروهای برقی برداشته است.

کاهش سرعت فروش، ارزان شدن خودروهای الکتریکی دست دوم

روند کاهش قیمت خودروهای برقی کارکرده مشاهده شده از سال گذشته تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه دارد. این کاهش قیمت احتمالاً ناشی از کاهش قابل توجه و تهاجمی قیمت توسط تسلا است که بر ارزش تسلاهای دست دوم نیز تأثیر گذاشته و بر قیمت گذاری تأثیر گذاشته است. سایر وسایل نقلیه الکتریکی کارکرده (EVs) در بازار ایالات متحده.بر اساس تحقیقات اخیر توسط AA Cars، یک پنجم رانندگان بریتانیا به دلیل کاهش ۵.۹ درصدی میانگین قیمت خودروهای برقی و هیبریدی دست دوم، اکنون تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی دست دوم در پنج سال آینده دارند.قیمت ۲۰ خودروی برقی و هیبریدی که بیشترین جستجو را در پلتفرم AA Cars داشتند، در سال ۲۰۲۳ کاهش ۵.۹ درصدی را تجربه کردند. در سه ماهه چهارم، میانگین قیمت محبوب ترین مدل های برقی و هیبریدی فهرست شده برای فروش، ۲۰۳۹۲ پوند بود. از ۲۱۶۷۳ پوند در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.اگرچه مردم به دنبال خودروهای الکتریکی جدید به صورت آنلاین هستند، اما آنها را نمی خرند. خودروهای برقی جدید با میانگین ۹۱ روز موجودی، بیشتر از مقدار مورد نظر باقی می مانند. از سوی دیگر، فروشگاه‌ها می‌خواهند خودروها بیش از ۶۰ روز در زمین‌های خود باقی نمانند.در نتیجه، قیمت‌های جدید خودروهای برقی با کاهش ۴.۳ درصدی نسبت به سال قبل، با میانگین قیمت فروش ۶۳۸۰۶ دلار بر اساس داده‌های cars.com شاهد بوده‌اند.کاهش مداوم قیمت خودروهای برقی کارکرده آنها را برای طیف وسیع تری از خریداران قابل دسترسی تر می کند، به طوری که بیش از نیمی از فروش خودروهای برقی کارکرده به طور بالقوه واجد شرایط تخفیف ۴۰۰۰ دلاری هستند.انتظار می‌رود میانگین قیمت خودروهای الکتریکی جدید تا پایان سال ۲۰۲۴ با میانگین قیمت خودروها در کل صنعت خودرو مطابقت داشته باشد، تنها با تفاوت ۲۰۰۰ دلاری قبل از در نظر گرفتن هرگونه تخفیف فدرال.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط