۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

مذهبی

تکرار زندگی پس از زندگی چه ساعتی است ؟ | زندگی پس از زندگی درباره چیست؟

زندگی پس از زندگی، روایت هایی از تجربه های نزدیک به مرگ، قبل از افطار در روزهای ماه مبارک رمضان پخش میشود.

تکرار زندگی پس از زندگی چه ساعتی است ؟ | زندگی پس از زندگی درباره چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، زندگی پس از زندگی یک برنامه مذهبی آموزنده است که در آن افرادی که روحشان از بدنشان خارج شده و به ماوراب حقیقت رفته میپردازند . این مستند به شدت اموزنده است و مخاطبین خاص خودش را دارد. برای مشاهده جزئیات این مطلب اندیشه معاصر را دنبال کنید.

ساعت پخش برنامه در ماه رمضان و نوروز

برنامه‌ی پرطرفدار  به کارگردانی و اجرای عباس مورون درباره مرگ و عالم ماوراء است و به تجربه‌های نزدیک به مرگ می‌پردازد. اولین فصل این برنامه در سال ۱۳۹۹ پخش شد و با توجه به استقبال بسیار خوب بینندگان تلویزیون، تولید آن ادامه پیدا کرد. این برنامه در ماه مبارک رمضان امسال نیز مانند چند سال گذشته قبل از افطار روی آنتن می‌رود.اگر از علاقه‌مندان برنامه‌های مذهبی هستید، می‌توانید فصل جدید برنامه زندگی پس از زندگی را از دوشنبه ۲۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۲، از شبکه چهار تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش برنامه  و جزئیات این برنامه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

موزون

ساعت پخش برنامه

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه چهار سیما زمان پخش این مستند در سال ۱۴۰۳ در شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۱۷:۰۰ است. روز بعد در ساعت‌های ۱:۰۰ بامداد و ۱۲:۱۵ ظهر ساعت تکرار زندگی پس از زندگی ۱۴۰۳ از شبکه چهار است.

این مستند درباره چیست؟

روایت افرادی است که در تجربه‌ی مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، بینندگان شاهد روایت‌های شگفت انگیز تجربه‌گران مرگ تقریبی از عالم غیب خواهند بود.

هر فصل از برنامه زندگی پس از زندگی در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.

عباس موزون تهیه کننده و مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت: «مدت زمان هر برنامه امسال ۸۰ دقیقه است و از حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.»

تهیه‌کننده این برنامه با اشاره به چالش‌ها و سختی‌های تولید این برنامه اظهار کرد: «زندگی پس از زندگی» برنامه‌ای است که با دست خالی و بودجه‌ای که زیاد نیست آمارهای شگفت‌انگیزی از نظر رضایت‌مندی و میزان مخاطب دارد که رکوردشکن بوده است.»

موزون با اشاره به حواشی‌ که برنامه را درگیر کرده است، عنوان کرد: «چندی پیش گفته بودند که عباس موزون استعفا داده است و یا حواشی دیگری برای برنامه ساختند. با هر روشی می‌خواهند مخاطب برنامه را دور کنند و من از این رفتارهای غیررحمانی گلایه دارم.»

کارگردان و مجری این مستند افزود: «برنامه نه تنها در زمان خود پخش می‌شود بلکه امسال یک قسمت اضافه هم تولید کرده‌ایم و یک روز هم پیشواز می‌رویم، به این ترتیب یک روز قبل از ماه رمضان یعنی دوشنبه ۲۱ اسفند شروع پخش برنامه خواهد بود.»

عباس موزون درباره‌ی ویژگی‌های فصل جدید برنامه زندگی پس از زندگی گفت: «تفاوت ویژه‌ای در استودیوی برنامه حاصل شده است که حتماً برای مخاطب جذاب خواهد بود و تنوع و فرم تصاویر ضبط شده در شهرها و استان‌های کشور به پختگی و بلوغ رسیده است.

امسال چهار سوژه بسیار خاص داریم که بیش از ۲۵ سال است دنبال آنها می‌گشتم و امسال به لطف خدا پیدایشان کردم؛ سوژه‌هایی که در حوزه تجربه‌های نزدیک به مرگ منحصربه‌فرد هستند و محققان این تجربه‌ها را قطعا شگفت‌زده خواهد کرد. ضبط برنامه تا اسفند ماه ادامه داشت و قسمت‌های اولیه آماده پخش شده است.»

عباس موزون درباره رضایت و آمار مخاطبان این برنامه در سال گذشته اظهار داشت: «خدا را شکر بیشترین بیننده را در دو سال گذشته و بیشترین رضایت را در سیما کسب کرده است. یک بار بیشتر از ۹۳ درصد و یک بار بیشتر از ۹۴ درصد که طبق آنچه اعلام شده است رکورد رضایتمندی را شکسته است.»

جالب است بدانید میهمانان این برنامه از نقاط مختلف ایران و جهان انتخاب می‌شوند و طبق گفته عباس موزون، میهمانان برنامه از ۷۰ فیلتر راستی آزمایی مناسب بودن زمان و کیفیت تجربه وجود شاهد دوم و مواردی دیگر عبور می‌کنند و سرانجام یک نفر از پنجاه مورد بررسی شده به عنوان میهمان برنامه انتخاب می‌شود.

موضوع برنامه  چیست؟

روایت افرادی است که در تجربه‌ی مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند.

برنامه چند قسمتی است؟

هر فصل از برنامه زندگی پس از زندگی در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.

برنامه‌ای متفاوت درباره مرگ و عالم ماورا شبکه چهار سیما است که برای دقایق عرفانی پیش از افطار پخش می‌شود؛ این برنامه روایت افرادی است که در تجربه‌ای نزدیک به مرگ (معادل انگلیسی: Near Death Expeience)، از کالبد جسم خارج شده و عالم برزخ را درک کرده و بازگشتند، در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان ، مخاطبان برنامه، مهمان روایت‌های شگفت‌انگیز تجربه گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند.

هر فصل از این برنامه در ۳۰ تا ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید و تا کنون چهار فصل از این برنامه در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در روزهای ماه مبارک رمضان پخش شده است.

قسمت اول برنامه  از شامگاه دوشنبه _بیست‌ویکم اسفند ۱۴۰۲_ آغاز شد و تداخل زمان پخش این برنامه پرمخاطب با سایر ویژه‌برنامه افطار موجب شد که مدیران سیما ساعت پخش جدیدی را برای آن در نظر بگیرند، بنابراین فصل پنجم «زندگی پس از زندگی» حالا هم‌زمان با سریال‌های مناسبتی رمضان پخش می‌شود و باید با مجموعه‌های نمایشی رقابت کند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط