۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

توهین به مقدسات مذاهب بالاترین خیانت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیت الله حسینی قزوینی در دیدار مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهراء (س) سیستانی که در قم برگزار شد فضای مجازی را قتلگاه جوانان دانست و گفت: تا کنون دشمن از این فضای بیشترین استفاده را برای به انحراف کش...

توهین به مقدسات مذاهب بالاترین خیانت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیت الله حسینی قزوینی در دیدار مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهراء (س) سیستانی که در قم برگزار شد فضای مجازی را قتلگاه جوانان دانست و گفت: تا کنون دشمن از این فضای بیشترین استفاده را برای به انحراف کشیدن افکار و عقائد جوانان ما برده است.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج)، طلاب را افسران نرم برای مقابله با تحرکات دشمن در فضای مجازی برای به انحراف کشیدن جوانان از طریق مسائل باطل و شبهه عنوان کرد و افزود: برای مقابله باید خود را به انواع علوم کلامی، ادبیات عرب، آشنایی با شبهات، آشنایی با مبانی فکری فرق… در پاسخ گویی به شبهات و … مجهز کنیم. وی با بیان این که نباید اجازه رخنه فرق در بین مذاهب داده شود که اگر این کار صورت گیرد، مذاهب به سمت فرق گرایش پیدا خواهند کرد، که این امر بسیار خطرناک خواهد، بود عنوان کرد: از جمله راهکارهای جلوگیری از این کار این است روش برخورد با مذاهب اسلامی را بدانیم و در عین حالی با مبانی فکری فرق هم آشنا باشیم.

آیت الله حسینی قزوینی توهین به مقدسات مذاهب را از خطرناک ترین کارها دانست و بیان داشت: این کار بالاترین خیانت است و حتی خطرش از وهابیت هم بیشتر است چرا که سبب می شود آنها هم اقدام به چنین حرکات و بدتر دست به جنایت علیه شیعه بزنند. رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج) بهترین کار در مناظره علمی با مذاهب را برخورد محترمانه عنوان کرد. رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج) بهترین کار مناظره علمی با مذاهب عنوان کرد و در ادامه مهمترین عامل در موفقیت در کارها را توجه به تهجد شب و عمل به آن، توجه به اقامه نماز اول و عمل به آن و حضور قوی در فضای مجازی برای مقابله با تحرکات دشمنان در مسائل ایجاد شبهه برشمرد.

آیت الله حسینی قزوینی نقش تهذیب و اخلاق را عامل مهم دیگر برای موفقیت دانست و بیان کرد: عالم در صورتی می تواند به جامعه اش نفع برساند که علم اش همراه با، تذکیه، تهذیب و اخلاق باشد. رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج) افزود: اگر علوم فقه، اصول و… همراه با اخلاق نباشد، این چنین علمی جزء عذاب چیزی دیگری را برای صاحبش به همراه نخواهد داشت. وی ابیان داشت: مراد از تذکیه همان دوری از محرمات و عمل به واجبات است و برای این که به سمت گناه نرویم، لازم است ابتدا واجبات و محرمات را بشناسیم و سپس بدان عمل کنیم و بهترین راهکارش هم مراقبه است.

آیت الله حسینی قزوینی گفت: برای این که از گناه دوری کنیم بهترین کارش مراقبه و مواظبت از نفس است و این کار در مراحلی چون عمل برای ثواب، عمل برای رسیدن به خدا و عمل همراه با اخلاص اتفاق می افتد. رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(عج) افزود: بزرگان دین ما هم برای موفقیت و دوری از گناه، از خود مراقبت می کردند و این مراقبت سبب نزدیکی آنها به خدا و … می شد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار