۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

توضیح قاسم احمدی‌لاشکی در خصوص اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر لزوم توجه به کیفیت آموزشی در موضوع رتبه بندی معلمان تاکید کرد. قاسم احمدی‌لاشکی در جمع فرهنگیان منطقه فورگ شهرستان داراب، در خصوص رفع اجرای طرح رتبه‌...

رتبه بندی معلمان و فرهنگیان | اجرای رتبه بندی، احترام دولت به معلمان و فرهنگیان است / بودجه 6 ماهه اجرای رتبه بندی در دولت به این مبلغ ارتقاء یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر لزوم توجه به کیفیت آموزشی در موضوع رتبه بندی معلمان تاکید کرد.

قاسم احمدی‌لاشکی در جمع فرهنگیان منطقه فورگ شهرستان داراب، در خصوص رفع اجرای طرح رتبه‌بندی، گفت: در این زمینه ما معلم و معلم‌تر داریم و باید به کیفیت آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و رتبه‌بندی نیز براساس همین مسئله و به شکل دقیق اجرایی شده و حقوق واقعی معلمان در نظر گرفته شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: در بحث جذب نیروی انسانی در این وزارتخانه، بومی گزینی امری بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه داشت.

او با اشاره به پروژه‌های ناتمام آموزش و پرورش و لزوم اهتمام در به پایان رساندن آنها، گفت: در این منطقه، ۲ پروژه با پیشرفت ۷ درصد و ۲ پروژه با پیشرفت ۳۰ درصد و یک پروژه با پیشرفت ۶۰درصد وجود دارد که باید همه آنها کامل شود.

محمدجواد عسکری با اشاره به اینکه فرصتی که در تحریم‌هاست در فرصت‌ها نیست، گفت: اگر ما در حوزه تعلیم و تربیت بتوانیم به شرایط مطلوب برسیم در حوزه های دیگر هم قطعاً به شرایط مطلوب خواهیم رسید.

وی با اشاره به شرایط کشورهایی مانند آلمان و ژاپن بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، اضافه کرد: اولین گام این کشورها رفتن به سمت نظام تعلیم و تربیت و تقویت آموزش و پرورش بود بنابراین رشد توسعه و ترقی آنها از آموزش و پرورش آغاز شد.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت ادامه داد: معلمی که قرار است سر کلاس درس به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد نباید دغدغه معیشتی و سایر موضوعات را داشته باشد. لذا شرایط زندگی معلم باید به گونه‌ای باشد که فارغ از هر دغدغه‌ای فقط به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد.

وی افزود: در همین راستا مجلس شورای اسلامی نظام رتبه‌بندی که سال‌ها معطل مانده بود و در دولت قبل اجرایی نشده بود تصمیم گرفت آن را با کمک این دولت اجرایی کند بنابراین نمایندگان مجلس با فعال کردن کمیسیون آموزش در این زمینه با جدیت طرح رتبه بندی را پیگیری کردند و آن را به تصویب رساندند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حفظ شأن و جایگاه معلم در جامعه از اولویت‌های مجلس است لذا اجرای طرح رتبه بندی را با تمام وجود پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: معلمی که قرار است در کلاس درس با آرامش به کار تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد نباید دغدغه ها و مشکلات زندگی او را از انجام ماموریت اصلی اش باز دارد. بنابراین امکانات زندگی‌اش باید در حدی فراهم باشد که معلم با خیالی آسوده به کارش ادامه دهد.

عسکری گفت: وظیفه معلم هدایت جامعه به سمت الله است مدیران آینده کارشان را از آموزش و پرورش شروع می کنند اگر شرایط به گونه ای مطلوب رقم بخورد و مدیران لایق و شایسته ای در آموزش و پرورش تربیت شوند جامعه خوبی خواهیم داشت. در شرایط کرونایی که دانش آموزان از مدرسه فاصله گرفتند آسیب هایی را در جامعه شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از همه فرهنگیان به خاطر تلاش هایی که در دوران کرونا و بعد از آن و بازگشت مدارس به روند عادی تلاش کردند تقدیر می کنم چرا که این قشر از جامعه در حوزه تعلیم و تربیت حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند.

عسکری بر تعیین تکلیف پروژه های عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش تاکید و عنوان کرد: با توجه به استعداد های خوب دانش آموزان این منطقه پیشنهاد می شود دو واحد آموزشی شبانه روزی در دوره متوسطه دوم در این شهرستان راه اندازی شود و یکی از این هنرستان ها در رشته کشاورزی در منطقه فورگ ایجاد شود.

وی ادامه داد: موضوع ایاب ذهاب به دانش آموزان از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود لذا تخصیص اتومبیل ون جهت جابجایی دانش آموزان پیشنهاد می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب نیز در این‌ جلسه گفت: در برخی نقاط منطقه فورگ درخصوص فضاهای آموزشی دچار کمبود هستیم و برخی پروژه ها نیز نیازمند اعتبار برای تکمیل هستند.

فرهاد سعدی همچنین از کمبود تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و تجهیزات سرمایشی با توجه به گرمی هوا در این منطقه خبرداد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار