۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

توضیحات جدید وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان | آخرین وضعیت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرانجام لایحه رتبه بندی معلمان پس از چند ماه وقفه در مجلس تصویب شد. رتبه بندی معلمان در چند ماهه اخیر در صدر درخواست‌های فرهنگیان قرار دارد. لایحه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در مجلس به شورای نگه...

رتبه بندی معلمان چه شد? / آخرین خبر از لایحه رتبه بندی معلمان / صدور احکام رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ / اخرین خبر رتبه بندی فرهنگیان ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرانجام لایحه رتبه بندی معلمان پس از چند ماه وقفه در مجلس تصویب شد. رتبه بندی معلمان در چند ماهه اخیر در صدر درخواست‌های فرهنگیان قرار دارد. لایحه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان فرستاده شد. یکی از مشکلات اجرای رتبه‌بندی معلمان بودجه ناکافی است.

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش ۷۸۰ هزار نفر از فرهنگیان، مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

پس از اینکه طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از ده سال در مجلس یازدهم موفق به کسب رأی شد این سوال وجود دارد که کدام کارکنان فرهنگی مشمول این رتبه‌بندی خواهند شد؟

یوسف نوری درباره روند اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت لایحه‌ای پیشنهاد کرده بود که به مجلس ارائه شد. در لایحه تقریباً می‌شود گفت که بودجه رتبه‌بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال دیده شده بود، ولی با تغییرات ایجاد شده در مجلس به نظرم بودجه آن باید به ۳۶ هزار میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی ۷۸۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی را شامل می‌شود. طرح تغییرات مطلوبی داشت مخصوصاً برای دوره ابتدایی، همکاران استثنایی و معلمان مناطق محروم و عشایری، کاهش زمان رتبه‌ها و غیره. بخشی از آیین‌نامه تدوین و گزارش اولیه در شورای معاونین ارائه شد. شورای عالی آموزش‌وپرورش موظف شد با استفاده از کارشناسان مجرب این موضوع را به کیفیت آموزشی ربط دهد تا بتوانیم از این امتیاز خوب در راستای ارتقای سطح تربیتی نظام آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: به‌محض تصویب آیین‌نامه، هیئت‌های ممیزی را تشکیل می‌دهیم. برای سال آینده و در لایحه بودجه  ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است.  در حوزه کارکنان اداری، یک عده از همکاران ما آموزشی و یک عده اداری صرف هستند که تعداد اداری‌ها که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند بسیار کم است و شاید به حدود ۱۰ هزار نفر برسد.

تجمع اعتراضی فرهنگیان درباره رتبه‌بندی معلمان
سومین تجمع سراسری معلمان ایران در دو ماه اخیر در اعتراض به «سرهم بندی» لایحه رتبه‌بندی معلمان و اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روز پنجشنبه در شهر‌های مختلف ایران برگزار شد.

این تجمع در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برگزار شد و تصاویر و ویدیو‌هایی از تجمعات شهر‌های مختلف منتشر شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در قطعنامه پایانی این تجمع مصوبه مجلس درباره لایحه رتبه بندی معلمان را «سرهم بندی» خواند و اعلام کرد که «دولت مدعی شده است که همین لایحه ناقص و تحمیلی را هم در سال ۱۴۰۰ اجرا نخواهد کرد.»

لایحه رتبه‌بندی معلمان روز ۲۴ آذر در مجلس تصویب شد، اما پس از تصویب آن حسین عرب اسدی، معاون رییس سازمان امور استخدامی ایران، گفت: «بار مالی اجرای رتبه‌بندی معلمان برای سال جاری دیده نشده و دولت برای ۱۴۰۰۰ اعتباری ندارد که تامین کند.»

این جدول افزایش حقوق و مزایا مشمولین رتبه بندی معلمان ، بر اساس احتمالات است و قرار گرفتن در رتبه ها بر اساس آیین نامه مشخص می شود.

ضمن اینکه احتمال دارد همه بندهای احکام کارگزینی مشمول افزایش نشود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار