۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

تلاش می‌کنیم با تأمین سلامت، ساماندهی بازار خودرو و مسکن حال مردم را بهتر کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛  آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست مشترک اعضای هیئت دولت و استانداران، همه مسئولان و کارگزاران دولت را به مشورت گرفتن از صاحبنظران و پیشکسوتان و تشکیل...

تلاش می‌کنیم با تأمین سلامت، ساماندهی بازار خودرو و مسکن حال مردم را بهتر کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛  آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست مشترک اعضای هیئت دولت و استانداران، همه مسئولان و کارگزاران دولت را به مشورت گرفتن از صاحبنظران و پیشکسوتان و تشکیل حلقه‌های نخبگانی فراخواند و تاکید کرد: در کنار تعقل و تدبر برای پیشبرد امور، از بهره گرفتن از نظرات کارشناسان حتی کسانی که ممکن است با این دولت زاویه داشته باشند، غافل نشوید.
رئیس جمهور با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی خطاب به کارگزاران دولت تاکید کرد که با پیگیری دقیق و کامل امور مربوط به حوزه کاری خود، پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند پیشگیری‌ و برخورد مناسب، به موقع و زمان‌شناسانه داشته باشند.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم برخورداری از سلامت نفس و عمل برای مسئولان و مدیران دولت، کارگزاران دولتی و بویژه استانداران را مرزبانان معیشت، سلامت، کسب و کار و زندگی مردم دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان برای انجام این مرزبانی باید آن دسته از مدیران و افرادی که دغدغه مردم را نداشته و روحیه تحولی ندارند از مسیر تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم کنار بگذارند تا راه برای کار و تلاش نیروهای انقلابی و تحول‌خواه باز شود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با توصیه به استانداران برای میدان دادن واقعی به بخش خصوصی و تعاونی در راستای افزایش سرمایه‌گذاری به عنوان پیشران رشد اقتصادی، اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه ارتقای بهره‌وری در استان‌ها موضوع تفویض اختیارات به استانداران است که باید چارچوب آن و مصادیق اختیاراتی که می‌شود به استانداران واگذار کرد، هر چه سریع‌تر مشخص و نهایی شود.
رئیس جمهور با اشاره به برخی مسائل مطرح شده از سوی استانداران در این جلسه از جمله تمرکززدایی، تسهیلات‌دهی بانک‌ها، تخصیص درآمدهای ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان‌هایی که در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند، تشکیل بازارچه‌ها و ساماندهی مبادلات مرزی، حاشیه‌نشینی و مصادیق مشابه تصریح کرد: اینها مسائلی هستند که باید در نظام مسائل تعامل استانداران و وزرا تعریف شده و برای حل و فصل آنها گام برداشته شود.
دکتر رئیسی همچنین با تأکید بر ضرورت تلاش استانداران برای اجرای مصوبات استانی و همچنین همکاری و تعامل نزدیک وزرا و استانداران در اداره امور و رفع مشکلات ، خاطر نشان کرد: وزرا و استانداران برای انجام وظایف از جمله انتخاب مسئولان و مدیران می‌توانند از همه معتمدین مشورت بگیرند، اما در نهایت مسئولیت شرعی و قانونی انتخاب و انتصاب مسئولان اجرایی بر عهده خود آنهاست.
رئیس جمهور تفویض اختیار در زمینه مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌ها را امتیازی مهم برای دولت دانست و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بویژه وزرا و استانداران خواست با حسن استفاده از این تفویض اختیار، منابع مالی لازم برای پیشبرد امور ضروری مثل تکمیل طرح‌های نیمه تمام را تامین کنند.
دکتر رئیسی همچنین با اشاره به نتایج مطلوب به دست آمده از اجرای آزمایشی طرح توزیع هوشمند آرد در برخی استان‌ها، خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه با تحلیل دقیق داده‌های اجرای آزمایشی این طرح، مقدمات اجرای کامل آن در سطح کشور را فراهم کنند.
رئیس جمهور چهار محور تأمین مواد خوراکی، تأمین سلامت، ساماندهی بازار خودرو و مسکن را از مسائل اساسی مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم تلاش می‌کند با تأمین نیاز مردم در این چهار عرصه، حال آنها را بهتر کند.
آیت الله رئیسی با اشاره به شعار “ایران قوی و دولت مردمی” دولت، تکریم مردم را از وظایف اصلی دولت سیزدهم دانست و خطاب به دولتمردان و استانداران تاکید کرد: بطور مستمر از ادارات زیرمجموعه خود بازدید کنید تا ببینید کار مردم به چه نحو انجام و با آنها چطور برخورد می‌شود.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار