۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲

تلاش ترامپ برای پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۲

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی در روز شنبه وعده داده است تا به جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ کمک کند. بر اساس این گزارش، ترامپ در عین حال به شدت از دو مقام ارشد حزب جمهوریخواه یعنی میچ مک کانل ر...

تلاش ترامپ برای پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۲

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی در روز شنبه وعده داده است تا به جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ کمک کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ در عین حال به شدت از دو مقام ارشد حزب جمهوریخواه یعنی میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا و مایک پنس معاون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده انتقاد کرده است.

ترامپ این اظهارات را در یک ضیافت شام در در باشگاه گلف خود در مارالاگو در جمع کمک کنندگان به کمیته ملی حزب جمهوریخواه بیان کرده است.

اختلافات ترامپ و مک کانل پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری نوامبر به اوج خود رسیده است. مک کانل رسما پیروزی جو بایدن در انتخابات را به رسمیت شناخته و از اقدامات ترامپ که منجر به حمله خشونت آمیز و مرگبار طرفدارانش به ساختمان کنگره شد، به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ پیش از ترک قدرت نیز به شدت از مایک پنس به خاطر عدم دخالت در توقف روند تایید نتایج انتخابات در کنگره انتقاد کرده بود.

ترامپ افزود: من اخیرا با مایک پنس صحبت کردم و به او گفتم که هنوز از او ناامید و مایوس هستم.

وی درباره انتخابات آینده کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۲ نیز گفت: می خواهم درباره آینده حزب جمهوریخواه صحبت کنم و اقداماتی که باید برای پیروزی نامزدهای مان در انتخابات انجام دهیم. می خواهم برای پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان و کسب مجدد اکثریت کرسی های آن از نامزدهای جمهوریخواه حمایت کنم. ما همچنین می خواهیم بار دیگر کنترل مجلس سنا را نیز در اختیار بگیریم. و سپس در سال ۲۰۲۴ نیز یک نامزد جمهوریخواه به کاخ سفید راه خواهد یافت.

تاکنون چندین نامزد جمهوریخواه که قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره را دارند، خواستار حمایت ترامپ شده‌اند.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار