۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

تلاش برای اجرای قانون بانک داری اسلامی افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در دیدار مدیر عامل قرض الحسنه رسالت قم که در دفتر امام جمعه پردیسان برگزار شد گفت: بسیاری از افراد از عملکرد و فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت اطلاعی ندارند و این خود نوعی...

تلاش برای اجرای قانون بانک داری اسلامی افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در دیدار مدیر عامل قرض الحسنه رسالت قم که در دفتر امام جمعه پردیسان برگزار شد گفت: بسیاری از افراد از عملکرد و فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت اطلاعی ندارند و این خود نوعی ضعف به شمار می رود. کارهای خوب را باید منتشر کرد تا مردم بدانند همه بانک مثل هم نیستند و بعضی از بانک ها مانند قرض الحسنه هدف شان خدمت کردن و رفع مشکلات مردم است.
امام جمعه پردیسان با اشاره به کارکرد بانک ها در نظام جمهوری اسلامی افزود: همه تلاش ها این بود بانک داری اسلامی یعنی بانک داری بدون ربا در کشور اجرا شود ولی این امر به سرانجام درستی نرسید.

وی بیان داشت: مراجع و علما در مسئله بانک داری و ربا و سود موضع گیری کردند و حتی در این موارد قانونی هم نوشته شده ولی در عمل آنچه در کشور اجرا می شود، بانک داری با ربا است.

تلاش برای اجرای قانون بانک داری اسلامی افزایش یابد
حجت الاسلام والمسلمین حامدی از جمله مشکلات اقتصادی کشور را وضعیت بانک داری با ربا عنوان کرد و بیان داشت: بحث ربا آن قدر اهمیت دارد که خدای متعال در قرآن با صراحت اعلام جنگ به کسانی می کند که به دنبال ربا می باشند.

امام جمعه پردیسان بیان داشت: ربا از آفت ها است و تولید و اقتصاد و حتی بدتر جامعه اسلامی را تحت شعاع قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: متأسفانه دولت ها هم نتوانسته اند، در ارتباط با اجرای بانک داری اسلامی و یا عملیاتی نشدن بانک داری بدون ربا در نظام جمهوری اسلامی عملکرد مناسبی داشته باشند و این هم دلایلی دارد، از جمله این که شاید توان مقابله با بانک ها را ندارند.

وی با اشاره به راه اندازی بانک های قرض الحسنه و خدمات دهی این بانک به مردم بیان داشت: وقتی می توانیم در کشور بانک های قرض الحسنه راه اندازی کنیم و به صورت های مختلف به مردم و کارخانه های تولید وام بدون ربا بدهیم و در ادامه هم اقتصاد و زندگی و جامعه سالمی داشته باشیم، چرا نباید در راه اندازی و حمایت از این نوع بانک ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: از دگر سو مردم ما هم می توانند با گذاشتن وجوهی در این بانک ها که به آن فعلا نیاز ندارند و بعدا به آن نیاز پیدا می کنند، به تولید و کسب و کار کشور کمک کنند و هم افرادی که به آن نیاز دارند با گرفتن این نوع وام ها مشکلات شان حل شود.

امام جمعه پردیسان اضافه کرد: در همین رابطه یکی از این بانک هایی که در حال خدمت رسانی می باشد، بانک رسالت است. این نوع بانک ها
با دادن وام بدون بهره کار بزرگی در جامعه انجام داده و می دهند و حتی توانسته مشکلات زیادی را حل کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط