۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

تفکر بسیجی برگرفته از اندیشه عاشورایی دشمن را زمین گیر کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حسین اکبری در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت هفته مقدس، دفاع مقدس را ادامه راه عاشورا عن...

تفکر بسیجی برگرفته از اندیشه عاشورایی دشمن را زمین گیر کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حسین اکبری در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جمع اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت هفته مقدس، دفاع مقدس را ادامه راه عاشورا عنوان کرد و گفت: ذکر این نکته ضروری است که دستاوردهایی دفاع مقدس را باید در همان تفکر و اندیشه عاشوار دنبال کرد چرا که همان تفکر موجب شد ایران اسلامی ۸ سال دفاع مقدسی را با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح رقم بزند و همه دکترین نظامی را در هم بشکند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که امروز همین تفکر بسیجی برگرفته از عاشورا سبب پیروزی و شکل گیری جبهه مقاومت در یمن، لبنان و سوریه و… شده، اظهار داشت: این تفکر همان گونه ایران اسلامی را در برابر دشمن بعثی که همه گونه از سوی ابرقدرتهای آن زمان دنیا حمایت می شدند، در هم شکست وهمه معادلات دنیا را به هر ریخت،امروز همین تفکر سبب پیروزی مردم یمن در برابر جبهه استکبار و ایادی آنها یعنی عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

وی بیان داشت: این پیروزی زمانی بدست آمد که همه نوع حمایت لجستیکی و نظامی از عربستان و امارت به عنوان مدافعان امنیت اسرائیل می شده است ولی با این حال یمنی ها با دست خالی اما با همان اندیشه تفکر بسیجی و عاشورایی دکترین نظامی را مبهوت کردند.

اکبری گفت: باید بدانیم همه حمایت از امریکا و هم پیمانان او از کشورهای حاشیه خلیج فارس و بر هم زدن امنیت منطقه و لشگر کشی به سوریه و… برای امنیت اسرائیل است. تلاش این است همه جا ناامن شود تا اسرائیل در امنیت کامل قرار بگیرد ولی تفکر عاشورایی این معادله را هم در هم کوبید و امروز گروهای مقاومت که ادامه دهنده همان تفکر عاشورایی و بسیجی دفاع مقدس ایران اسلامی است، کاری کردند که سران این رژیم خواب راحت نداشته باشند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: امروز مهمترین سلاح استراتژیک ایران و نیروهای مقاومت، همان تفکر و اندیشه عاشورایی است و این سرمایه عظیم به نیروهای بسیجی ما به ارث رسیده و به خوبی توانسته اند این سرمایه را در خود تجلی دهند و آن را در برابر جبهه استکبار به کار گیرند.

اکبری بیان داشت: همین اندیشه موجب شکست جبهه استکبار و باطل در منطقه شده است چرا که خدا بیان فرموده اگر طرفدار حق باشید ما شما را در هر آنی یاری خواهیم کرد و این مسئله بارها اتفاق افتاده و نمونه اش ۸ سال دفاع مقدس، یمن، سوریه و لبنان و… است.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اما با این احوالات یکی از نکاتی که نتوانسته ایم در دانشگاها و حوزه و جامعه آن را تئوریزه کنیم و جای آن خالی است، تئوریزه کردن تفکر عاشورایی و در ادامه اندیشه و تفکر بسیجی، تئوریزه کردن مدیریت و اقتصاد اسلامی است.

وی بیان کرد: ما در مورد نظم آینده جهان در دانشگاه و حوزه حتی می توانیم نظریه ارائه دهیم و معتقدیم ریشه این نظم در قرآن بیان شده و خدا همه مردم را به دین جهانی دعوت کرده است و فرمود اگر به قرآن و دین تکیه کنید، اهل نجات خواهیدبود.

اکبری گفت: امام راحل هم از حزب مستضعفین و تشکیل آن سخن می گفتند و می فرمود باید تلاش کرد این حزب شکل بگیرد و اگر این حزب شکل می گرفت و شکل بگیرد، مطمئنا با اتحاد همه مسلمین و مستضعفین، جبهه استبکار هم شکست خواهد خورد و همان گونه که الان نمونه آن به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط