۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

تفلیس، شهری باستانی در عین حال مدرن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، شهر تفلیس به طرز شگفت انگیزی در نگاه اول، توریست های تور گردشگری تفلیس را مجذوب خود می کند. تفلیس شهری باستانی در عین حال، مدرن است و در طول قرن ها، خانه ی مردمی با پیشین...

تفلیس، شهری باستانی در عین حال مدرن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، شهر تفلیس به طرز شگفت انگیزی در نگاه اول، توریست های تور گردشگری تفلیس را مجذوب خود می کند. تفلیس شهری باستانی در عین حال، مدرن است و در طول قرن ها، خانه ی مردمی با پیشینه های فرهنگی، قومی و مذهبی متعددی بوده است. این امر به ویژه در بافت قدیمی شهر مشهود است، جایی که یک مسجد، کنیسه و کلیسا های مسیحی در کنار هم قرار دارند.

Chateau Mukhrani

 

تفلیس، در کنار رودخانه متکواری قرار دارد و بیش از ۶۰۰۰ سال از زمان اولین سکونت مردم در کنار آن می گذرد، اما در  قرن پنجم میلادی تفلیس به عنوان یک شهر شناخته شد. هنگام شکار در جنگل، پرندگان شاه در چشمه آب گرم افتادند و شاه و خادمانش دیدند که نهر از آب گرم بیرون آمده است! پادشاه واختانگ که از فراوانی آب گرم شگفت زده شده بود، دستور ساخت شهری در این مکان را صادر کرد، پس از مرگ واختانگ، جانشین او، پادشاه داچی، پایتخت را از متسختا به تفلیس منتقل کرد.

 

با توجه به بیان سایت گردشگری تامارا ، تفلیس از نظر آثار برجسته فرهنگی بسیار غنی است. با شروع تئاتر ها و سالن های کنسرت، اجراهای چشم نوازی در طول سال وجود دارد که با خرید تور گرجستان تفلیس می توانید از دیدن آن لذت ببرید و از بین کنسرت ‌های کلاسیک در سطح جهانی یا اجرای زنده هنرمندان گرجستانی و بین‌المللی یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این، هر ساله فستیوال های رنگارنگ مختلفی که به تعطیلات ملی و رویدادهای دیگر اختصاص داده شده است، در شهر برگزار می شود که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

کلیسای جامع سامبا تفلیس

 

تفلیس همچنین بهشتی برای خوش‌خوراک ‌هاست، جایی که غذا به هنر تبدیل می‌شود. غذاهای گرجستانی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، بهترین سنت های آشپزی خاورمیانه، اروپا و آسیای غربی را جذب کرده است. پس در تور گرجستان تفلیس، فراموش نکنید که حتما به یک رستوران محلی سر بزنید. گرجستان به عنوان قدیمی ترین منطقه شراب سازی در جهان شناخته می شود که بی وقفه تاریخ شراب سازی ۸۰۰۰ هزار ساله را توسعه می دهد. به همین دلیل در جامعه و سنت های گرجستان، درخت انگور از جایگاه ویژه ای برخوردار است. از این رو شراب در روابط اجتماعی کشور و همچنین پایتخت آن جایگاه تعیین کننده ای داشته و نقش ویژه ای در پذیرایی سنتی شهروندان گرجی دارد. هیچ جشنی وجود ندارد که بدون شراب و نان تست سنتی گرجی (تامادا) برگزار شود.

جاذبه های گردشگری در تور گرجستان تفلیس

  • پارک متاتسمیندا (Mtatsminda Park)

پارک Mtatsminda زمانی سومین مرکز تفریحی پربازدید در اتحاد جماهیر شوروی پیش از استقلال گرجستان بود. امروزه، این پارک برای خانواده مناسب است. در این پارک چرخ فلک‌، سرسره ‌های آبی و ترن هوایی وجود دارد که مقصدی محبوب برای مسافرانی است که تور گرجستان تفلیس را انتخاب کرده اند و به دنبال یک روز تفریحی هستند.

  • کلیسای جامع سامبا تفلیس (Tsminda Sameba)

بلندترین کلیسای تفلیس، کلیسای جامع سامبای مقدس (Tsminda Sameba )، یکی از ویژگی‌های غیر قابل چشم پوشی تفلیس است، زیرا گنبد طلایی آن از تپه الیا بیرون آمده و تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. این سازه شامل یک صومعه، مدرسه الهیات و نه کلیسای کوچک که پنج مورد آن زیرزمینی است، می شود.

  • فونیکولار تفلیس

راه آهن معروف فونیکولار تفلیس در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد. ایستگاه اصلی آن که در بالای فلات متاتسمیندا ساخته شده، مشرف به تفلیس است و مناظر فوق العاده ای از این پایتخت ارائه می کند.

یک رستوران سنتی گرجستانی در بالای Mtatsminda برخی از بهترین غذاهای محلی را  سرو می کند، که رفتن به آن فقط با استفاده از خط ریلی فونیکولار امکان پذیر است. عکس های تاریخی که در ایستگاه فونیکولار قرار دارد معرف سبک زندگی مردم از سال های اولیه تفلیس را ارائه می دهد.

  • Château Mukhrani

Chateau Mukhrani در اواخر قرن نوزدهم توسط شاهزاده ایوان موخر انباتونی تأسیس شد، یک کارخانه شراب سازی و قلعه واقع در روستای موخرانی، درست خارج از تفلیس! شراب موخرانی از همان ابتدا مورد تحسین بین المللی قرار گرفت و این کارخانه ی شراب سازی یکی از تامین کنندگان انحصاری دربار امپراتوری روسیه بود. این قلعه و باغ ها، زمانی مرکز فرهنگی نخبگان گرجی و خانواده سلطنتی روسیه بوده است. Château Mukhrani در زمان شوروی رها و تقریباً ویران شد، اما در سال ۲۰۰۲ تصمیماتی برای بازگرداندن این ملک به شکوه سابق و احیای شراب‌ سازی گرفته شد.

از سال ۲۰۰۷، Château Mukhrani به تولید شراب از تاکستان های خود پرداخت. انبار شراب نیز با توجه به طرح اولیه خود بازسازی شده است و اکنون بیش از ۶۰۰۰۰ بشکه شراب در خود جای داده است. امروز، توریست های تور گرجستان تفلیس می توانند از قلعه بازسازی شده، باغ ها و انبار شراب را بازدید کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار