۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

تغییر کانال سکه امامی، بهار و نیم‌سکه/ قیمت طلا و سکه در ۶ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تجارت نیوز؛ قیمت طلا و سکه در سه روز ابتدایی هفته گذشته روند افزایشی داشت. دلیل این صعود پایان پیش‌فروش خودرو، افزایش قیمت دلار و متعاقب آن رشد قیمت در بازار فلز زرد بود. در ادامه هفته قب...

جدیدترین قیمت طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تجارت نیوز؛ قیمت طلا و سکه در سه روز ابتدایی هفته گذشته روند افزایشی داشت. دلیل این صعود پایان پیش‌فروش خودرو، افزایش قیمت دلار و متعاقب آن رشد قیمت در بازار فلز زرد بود. در ادامه هفته قبل اما، روند قیمت کمی تعدیل شد، با این حال طی دو روز پایانی، بازار با یک خبر سیاسی افت قابل توجهی داشت. خبر سفر قریب‌الوقوع پادشاه عمان به تهران، باعث ریزش قیمت در بازارهای مالی شد.

این خبر از آن حیث برای بازارها اهمیت دارد که تحلیلگران سیاسی امیدوارند این دیدار روابط ایران و مصر را بهبود بخشد. از سوی دیگر احتمال ضعیفی نیز وجود دارد که سلطان عمان حامل خبرهایی خوش برای تهران، در خصوص توافقات برجام باشد.

قیمت سکه و طلا 6 خردادماه 1402

سیگنال‌های مساعد سیاسی همواره روند قیمت در بازارهای مالی را با نزول همراه می‌کند. از همین رو به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، نتیجه این نشست چه روند مثبت در جهت مذاکرات برجام باشد و چه بهبود روابط میان ایران و مصر،‌ هر توافقی می‌تواند بازارهای مالی را با روند کاهشی یا ثبات همراه سازد.

دست‌کم این احتمال وجود دارد که تا پیش از مشخص‌نشدن نتیجه این نشست سیاسی در تهران، قیمت‌ طلا و سکه روند کاهشی داشته باشد. هر چند کارشناسان اقتصادی همواره بر ذات افزایشی قیمت‌ در بازارهای مالی به جهت عدم تغییر مولفه‌های اقتصادی تاکید کرده‌اند. اصلی‌ترین عاملی که به اعتقاد آنها روند قیمت‌ را بر مدار افزایش قرار می‌دهد، تورم است که رو به بالاست و چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

تغییر کانال سکه امامی، بهار و نیم‌سکه

قیمت در بازار طلا و سکه در آخرین معاملات هفته گذشته در تمام قطعات کاهشی بود. روز پنجشنبه چهارم خرداد‌ماه قیمت سکه امامی با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت در کانال ۳۱ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه نهایتا با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان بسته شد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار ۲۰۹ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲۷ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه کانال ۱۷ میلیون تومانی را از دست داد و با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد.

ربع‌ سکه نیز ۱۳۵ هزار تومان ارزان و با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰  هزار تومان معامله شد. روز پنجشنبه سکه گرمی در میان قطعات سکه کمترین کاهش قیمت را داشت و با رقم ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان مبادله شد.

بازگشت مثقال طلا به کانال ۱۰ میلیون تومانی  

روز پنجشنبه قیمت طلا بار دیگر به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگشت. هر مثقال طلا با کاهش ۴۴ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۹ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۵۲۷ هزارتومان معامله شد. طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۹۳ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معاملات هفته گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. بیشترین مقدار کاهش مربوط به سکه امامی با ۴۵۷ هزار تومان افت قیمت حباب بود. حباب سکه بهار نیز ۱۶۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار