۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶

تغییرات کوچک و قابلیت‌های جدید اندروید ۱۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اندروید ۱۲L هنوز در فاز توسعه بتا قرار دارد و برای گوشی‌های بزرگ، محصولات تاشو و تبلت‌ها به بازار می‌آید. در عین حال، گوگل کار روی اندروید ۱۳ تیرامیسو را آغاز کرده و برای اولین بار تصاویری از بیلد ...

تغییرات کوچک و قابلیت‌های جدید اندروید ۱۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اندروید ۱۲L هنوز در فاز توسعه بتا قرار دارد و برای گوشی‌های بزرگ، محصولات تاشو و تبلت‌ها به بازار می‌آید. در عین حال، گوگل کار روی اندروید ۱۳ تیرامیسو را آغاز کرده و برای اولین بار تصاویری از بیلد اولیه این سیستم عامل منتشر شده است.

به گزارش وب‌سایت XDA Developers، اولین تغییر این سیستم عامل قابلیتی به نام Panlingual است که اجازه می‌دهد به جای تعیین یک زبان برای کل سیستم و اپلیکیشن‌ها بتوانید زبان رابط کاربری و منوها را انتخاب کرده و بعد زبان اپلیکیشن‌ها را به صورت جداگانه تعیین کنید. این ویژگی در بخش Languages and Input اضافه شده و از طریق صفحه App Info هم در دسترس قرار دارد.

در اندروید ۱۳ شواهدی وجود دارد که از تغییر حالت نوتیفیکیشن‌ها به حالت مجوز لحظه‌ای خبر می‌دهد. به عبارت دیگر، اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند کاربران را با نوتیفیکیشن‌های خود بمباران کنند، مگر اینکه رضایت آن‌ها را جلب کرده باشند. همان‌طور که در تصاویر زیر پیداست، گزینه Notifications به‌عنوان یک مجوز در نظر گرفته شده که قابل اعطا یا لغو است. همچنین مجوزها می‌توانند پس از زمان مشخصی باطل شوند.

تغییر ظاهری صفحه قفل در اندروید ۱۳

در حال حاضر هر اپلیکیشن می‌تواند نوتیفیکیشن‌های خود را همان گونه که دوست دارد نمایش دهد. البته تنظیماتی برای مقابله با این نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد، اما همه کاربران از وجود آن‌ها مطلع نیستند. در اندروید ۱۳ این امکان به کاربر داده می‌شود تا وضعیت نوتیفیکیشن‌ها را هم مثل دوربین و موقعیت جغرافیایی کنترل کند.

طراحی صفحه قفل دیگر تغییر نسخه بعدی اندروید است. در اندروید ۱۲ ساعت صفحه قفل به یک علامت دو خطی تبدیل شد که در صورت دریافت نوتیفیکیشن به نمایش در یک خط محدود می‌شد. حالا در تصاویر زیر می‌بینیم که سیستم عامل بعدی گوگل امکان غیرفعال‌سازی ساعت دو خطی را فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۳ احتمالا قابلیتی به نام TARE خواهد بود که از طریق دو ابزار AlarmManager و JobScheduler مصرف انرژی را در دستگاه مدیریت می‌کند. گوگل با این قابلیت بسته به سطح باتری دستگاه و نیاز اپلیکیشن‌ها به اجرای دستورالعمل‌ها، محدودیت‌هایی را برای استفاده از انرژی وضع می‌کند. اپلیکیشن‌هایی که اولویت کاری بالاتری داشته باشند، انرژی و زمان لازم برای اجرای وظایف خود را دریافت می‌کنند تا کارشان انجام شود. اندروید ۱۳ احتمالا با این کار مدیریت انرژی بهتری خواهد داشت اما پیاده‌سازی این قابلیت احتمالا سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار