۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

تغییرات رتبه بندی معلمان از نظر وزیر آموزش و پرورش/ صدور کد استخدامی برای مهرآفرینان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با توجه به اینکه روند بازنشستگی در آموزش و پرورش تسریع شده و از طرف دیگر تعداد دانش آموزان با معلمان تطابق کافی را ندارد و از طرف دیگر همچنان چالش های بر سر اجرای سیاست های کلان در آموزش و پرورش و...

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با توجه به اینکه روند بازنشستگی در آموزش و پرورش تسریع شده و از طرف دیگر تعداد دانش آموزان با معلمان تطابق کافی را ندارد و از طرف دیگر همچنان چالش های بر سر اجرای سیاست های کلان در آموزش و پرورش وجود دارد و حتی وزیر جدید آموزش و پرورش در جلسه رای اعتماد خود نقدهایی نسبت به امتیازدهی به طرح رتبه بندی معلمان داشته، درباره این مسائل گفتگویی را با رضامراد صحرایی داشتیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش تغییرات اعمالی روی قانون رتبه بندی معلمان برای معلمانی که یکسال سابقه کار دارند و مهر امسال باید رتبه بندی شود اجرایی می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: من در جلسه رای اعتماد گفتم که مقاله، نباید ملاک اصلی رتبه بندی معلمان باشد، الان هم معتقدم قانون رتبه بندی قانون خوبی است، اما آیین نامه اجرایی آن به اصلاحاتی نیاز دارد، زیرا درباره یک میلیون معلم تدوین شده و اجرای اخیر این قانون نشان داد که نقاط ضعفی دارد، هرچند نقاط قوتی هم دارد.

او با بیان اینکه اصلاحات رتبه بندی معلمان عمیق است و هم اکنون در دستور کار قرار دارد، افزود: تغییرات اعمالی روی قانون رتبه بندی معلمان برای معلمانی که یکسال سابقه کار دارند و مهر امسال باید رتبه بندی شود اجرایی می شود، اما برای سایر معلمان که رتبه گرفته اند تا رتبه بعدی که ۵ سال دیگر است تغییرات جدید اعمال نمی شود. به عبارت دیگر هر معلم ۵ سال یک‌بار رتبه بندی می شود البته در روستاها و مناطق محروم هر چهار سال یک‌بار رتبه بندی اجرایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای تامین اعتبار طرح رتبه بندی مشکلی نداریم؟ گفت: انشالله که مشکلی وجود نخواهد داشت زیرا این دولت برای معلمان هر هزینه ی انجام خواهد داد.

صحرایی درباره مهرآفرینان گفت: طبق قانون از ۸ آبان ۱۴۰۱ باید کد استخدامی برای مهرآفرینان صادر می شد که انجام نشده و امسال قرار شده برای آنها که تعدادشان ۷۰ هزار نفر است کد استخدامی صادر شود.

او درباره استخدام آموزش و پرورش از نیروهای حوزه، گفت: به کمک حوزه در تعلیم و تربیت نیاز داریم و هر چقدر آنها استقبال کنند ما هم استقبال می کنیم، زیرا بهترین یار ما در تعلیم و تربیت هستند ولی این‌گونه نیست که بیشتر استخدامی های آموزش و پرورش از حوزه باشد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار