۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱

تعیین تعرفه آب، برق و گاز مشترکان پر مصرف در سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه)مجلس و در ادامه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۳ به تبصره ۱۵ به شرح زیر تصویب شد. ‎بندالحاقی۳- در سال ۱۴۰۱ وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند تعرفه آب، برق ...

کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه)مجلس و در ادامه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۳ به تبصره ۱۵ به شرح زیر تصویب شد.

‎بندالحاقی۳- در سال ۱۴۰۱ وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند تعرفه آب، برق و گاز مشترکین خانوارهای کشور را به گونه ای اصلاح نمایند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم مصرف خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برابر صفر، مشترکین تا الگوی مصرف به صورت یارانه‌ای، مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی(آی.بی.تی) تعیین شود. تعرفه به نرخ صفر آب خانوارهای مذکور براساس بعد خانوار محاسبه می‌شود.

‎میزان افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بارمالی رایگان کردن تعرفه مشترکین کم‌مصرف را جبران نماید و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد.

‎آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه می‌شود و ظرف مدت یک‌ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار