۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

تعمیق روابط دینی، فرهنگی و سیاسی از طریق گفتگو بهترین راهبرد است

تعمیق روابط دینی، فرهنگی و سیاسی از طریق گفتگو بهترین راهبرد است دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تعمیق روابط دینی، فرهنگی وسیاسی رابهترین راهبرد برای دستیابی به وحدت دانست وتصریح کرد که این شیوه می‌تواند مارابه تحکیم روابط باکشورهای ...

تعمیق روابط دینی، فرهنگی و سیاسی از طریق گفتگو بهترین راهبرد است

تعمیق روابط دینی، فرهنگی و سیاسی از طریق گفتگو بهترین راهبرد است

تعمیق روابط دینی، فرهنگی و سیاسی از طریق گفتگو بهترین راهبرد است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تعمیق روابط دینی، فرهنگی وسیاسی رابهترین راهبرد برای دستیابی به وحدت دانست وتصریح کرد که این شیوه می‌تواند مارابه تحکیم روابط باکشورهای اسلامی نزدیک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در بدو ورود به عراق با اشاره به اهداف سفر خود به این کشور، تاکید کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با توجه به مأموریت ذاتی خود یکی از تأثیرگذارترین نهادهایی است که می‌تواند گام مؤثری در جهت آرامش و صلح عادلانه در جهان اسلام و گفت وگوی سازنده میان بزرگان دینی و علمایی بردارد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت این نهاد تأثیرگذار می‌توان در جهت ایجاد یا تقویت ارتباطات علمایی و دینی برای دستیابی به امت واحده در کشورهای مسلمان بهره جست، تصریح کرد: دیدارهای رو در رو و بیان نقطه نظرها عاملی مهم برای اعتبار زدایی فعالیت‌های تبلیغاتی دشمنان وحدت اسلامی است که با انتشار روحیه ستیز و تکفیر و توهین در رسانه‌های همسو با استکبار تلاش می‌کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تحولات اخیر در کشور عراق و تأثیر این حوادث بر سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی، تاکید کرد که شدت گرفتن برخی منازعات و اختلافات فرقه‌ای لزوم تلاش برای جلوگیری از بروز و تعمیق اختلافات جاری را می‌طلبد.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: از این رو پیرو سفر سال‌های گذشته شخصیت‌های عراقی و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و تماس‌های تلفنی اخیر با شخصیت‌های برجسته کشور عراق برای تعامل بیشتر در جهت عمق بخشیدن به دوستی و حرکت در راستای وحدت مسلمین و بیان برنامه‌های نوسازی مجمع برای رسیدن به اتحادیه کشورهای اسلامی در دستور کارمان در این سفر قرار دارد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بهترین راهبرد در مناسبات میان کشورها را تلاش برای درک متقابل از طریق گفتگو و مراودات نزدیک در بالاترین سطح از نظر سیاسی و به تبع آن در سطوح فرهنگی و دینی دانست و تصریح کرد که این شیوه می‌تواند به تقویت و تحکیم و ادامه روابط در بهترین سطح کمک کند.
وی با بیان اینکه اهداف سفر هیأت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عراق ناظر به همین موضوع تعریف شده است، گفت: تعمیق روابط دینی و فرهنگی، پیگیری فعالیت‌های گذشته، معرفی برنامه‌های مجمع در دوره جدید و دیدار و ملاقات با شخصیت‌های برجسته عراقی محور برنامه کاری مان خواهد بود.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار