۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰

تعداد شهر‌های قرمز به ۳۳۷ شهرستان رسید / هیچ‌جا آبی نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برای دومین هفته متوالی‌ست که جای خالی رنگ آبی در نقشه محسوس است و حکایت از تداوم قدرتنمایی کرونای اومیکرون و موج ششم بیماری کووید ۱۹ در ایران دارد. موجی که وزیر بهداشت پیش بینی کرده تا دو سه هفته ...

تعداد شهر‌های قرمز به ۳۳۷ شهرستان رسید / هیچ‌جا آبی نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برای دومین هفته متوالی‌ست که جای خالی رنگ آبی در نقشه محسوس است و حکایت از تداوم قدرتنمایی کرونای اومیکرون و موج ششم بیماری کووید ۱۹ در ایران دارد. موجی که وزیر بهداشت پیش بینی کرده تا دو سه هفته دیگر به قله خود خواهد رسید؛ دورنمای وضعیتی احتمالا نوروز ۱۴۰۱ را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد چه بسا تا نیمه فروردین ماه سال آتی و شروع ماه مبارک رمضان به طول خواهد انجامید.

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شمار شهر‌های قرمز از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهرستان افزایش یافته است؛ افزایش ۹۰ شهر به فهرست شهر‌های قرمز و بحرانی که تقریبا نقشه‌ای یکدست و ترسناک پدید آورده است.

بر اساس این بروزرسانی، شمار شهر‌های نارنجی از ۱۱۲ به ۶۴ شهر و شهر‌های زرد نیز از ۸۹ به ۴۷ شهر تقلیل یافته‌اند؛ کاهش‌هایی که البته نه ناشی از بهبود اوضاع، که در نتیحه وخامت اوضاع و تبدیل وضعیت بسیاری از شهر‌های کشور از رنگ‌های زرد و نارنجی به قرمز بوده است.

نکته ترسناک‌تر این نقشه که از فردا، ۳۰ بهمن ماه اعمال خواهد شد، فقدان رنگ «آبی» است که برای دومین هفته متوالی‌ست جای خالی اش در نقشه محسوس است و حکایت از تداوم قدرتنمایی کرونای اومیکرون و موج ششم بیماری کووید ۱۹ در ایران دارد. موجی که وزیر بهداشت پیش بینی کرده تا دو سه هفته دیگر به قله خود خواهد رسید.

دورنمای وضعیتی احتمالا نوروز ۱۴۰۱ را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد چه بسا تا نیمه فروردین ماه سال آتی و شروع ماه مبارک رمضان به طول خواهد انجامید. شرایطی بحرانی که اومیکرون به کشورمان تحمیل کرده و تعلل بسیاری از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن و همچنین عدم اتخاذ تدابیر ویژه در ستاد ملی مقابله با کرونا و وضع محدودیت‌های کرونایی در شکل گیری و تداوم آن نقش به سزایی داشته است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط