۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶

تصویر حیرت‌انگیز هابل از برخورد کهکشان‌ها در فضا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تازه‌ترین تصویر حیرت‌انگیز منتشر شده از تلسکوپ فضایی هابل، یک جفت کهکشان را نشان می‌دهد که ARP 143 نام دارد و یک منطقه و ناحیه مثلثی شکل غیرعادی از تشکیل ستاره‌های فعال را نشان می‌دهد. NGC 2445 (که...

تصویر حیرت‌انگیز هابل از برخورد کهکشان‌ها در فضا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تازه‌ترین تصویر حیرت‌انگیز منتشر شده از تلسکوپ فضایی هابل، یک جفت کهکشان را نشان می‌دهد که ARP 143 نام دارد و یک منطقه و ناحیه مثلثی شکل غیرعادی از تشکیل ستاره‌های فعال را نشان می‌دهد.

NGC 2445 (کهکشان مارپیچی انحرافی و درخشان) و NGC 2444 (کهکشان پراکنده‌تر در سمت چپ) یک برخورد رو به رو داشتند و احتمالاً از یکدیگر عبور کرده‌اند و باعث ایجاد منطقه‌ای با تولد ستارگان جدید شده‌اند.

تصویر حیرت‌انگیز هابل از برخورد کهکشان‌ها در فضا

تصویر حیرت‌انگیز هابل از برخورد کهکشان‌ها در فضا

“جولیان دالکانتون” اخترشناس معروف از موسسه فلاتیرون و دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفته‌ است که حلقه‌های تشکیل ستارگان، غیرمعمول نیستند اما این شکل مثلث بسیار “عجیب” است. دالکانتون در بخشی از بیانیه‌ خود گفت: بخشی از دلیل این شکل این است که این کهکشان‌ها هنوز خیلی به هم نزدیک هستند و NGC 2444 همچنان از نظر گرانشی به کهکشان دیگر چسبیده است. NGC 2444 همچنین ممکن است یک هاله گاز نامرئی و داغ داشته باشد که می‌تواند به بیرون کشیدن گاز NGC 2445 از هسته خود کمک کند بنابراین، آنها هنوز کاملاً از یکدیگر آزاد نشده‌اند.

دو کهکشان Arp 143 در حال دور شدن از یکدیگر هستند و ستاره‌های جدیدتر نیز (حدود ۱ میلیون تا ۲ میلیون سال سن) در نزدیکی مرکز NGC 2445 در حال شکل‌گیری هستند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار