۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان به تولید محصولات دا…

[ad_1] مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد تاثیر تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی کشور، گفت: اگر قرار است از تولیدات داخلی حمایت کنیم باید محصولاتی تولید شود که قابل رقابت با محصولات تولید شده در ...

تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان به تولید محصولات دا…

[ad_1]

مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد تاثیر تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی کشور، گفت: اگر قرار است از تولیدات داخلی حمایت کنیم باید محصولاتی تولید شود که قابل رقابت با محصولات تولید شده در سایر کشورها باشند، بنابراین باید یک نوع سیاست‌های حمایتی برای حمایت از تولیدات داخلی اعمال کرده و طبیعی است که حتما باید یک نوآوری مبتنی بر دانش در تولیدات داخلی ایجاد کنیم.


تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان به تولید محصولات داخلی با کیفیت بالاتر منتهی می‌شود


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در طول چند سال گذشته مشکلات مختلفی پیرامون عملکرد شرکت‌های دانش بنیان احصاء شده است که باعث شده بود این شرکت‌ها در روند فعالیت خود موفق نباشند که به دنبال آن در نهایت این طرح در جهت حمایت از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده تا در جهت رفع آنها در چارچوبی قانونمند برنامه‌ریزی شود.


رضاخواه تصریح کرد: با تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان می‌توان امیدوار بود که محصولات داخلی با کیفیت بالاتر و قیمت ارزانتر تولید شوند.


عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلاتی که تاکنون شرکت‌های دانش بنیان در مسیر فعالیت‌های خود با آنها مواجه بوده‌اند، یادآور شد: یکی از مشکلات اصلی این شرکت‌ها این است که باید عموما با شرکت‌های خارجی رقابت کنند در حالیکه محصول خارجی جای خود را در بازار جهانی پیدا کرده است و کالای مشابه ایرانی برای رقابت با آن نیاز به لیسانس دارد، ضمن اینکه شرکت مصرف‌کننده باید بتواند به تولیدات شرکت ایرانی اعتماد کند که راه آن برخورداری از حداقل‌های ملزومات فنی است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این طرح پیش‌بینی شده است که اگر احیانا محصولی در داخل توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شد بتواند در داخل کشور لیسانس دریافت کند، همچنین باید از آنها با اعطای سرمایه در گردش حمایت شود و به طور کلی یک سری موانعی که در مسیر تولید و بازاریابی وجود دارد در پی تصویب این قانون رفع شوند.


گفتنی است کلیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در نشست امروز صحن علنی با ۲۰۷ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و  ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر به تصویب رسید./


پایان پیام 

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار