۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

تصمیم نهایی دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان/ واریزی ۱۲ میلیونی برای بازنشستگان تامین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲ / تجمع بازنشستگان برای پرداخت باقیمانده متناسب‌ سازی/ احکام بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ صادر نشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پس از افزایش وحشتناک قیمت ها در بازار کالای اساسی موضوع افزایش حقوق بازنشستگان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و خبر افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان خبرساز شد سامانه دریافت فیش حقوقی نیز مراجعات زی...

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پس از افزایش وحشتناک قیمت ها در بازار کالای اساسی موضوع افزایش حقوق بازنشستگان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و خبر افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان خبرساز شد سامانه دریافت فیش حقوقی نیز مراجعات زیادی داشته است تا مشخض شود بالاخره واریزی های این ماه چقدر افزایش داشته است یا همانند سال ۱۴۰۱ حقوق ها پرداخت شده است؟

ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی به نشانی es.tamin.ir مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات مستمری بگیران با شرایط زیر می توانند نسبت به درخواست وام اقدام کنند

بازنشستگانی که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است

دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند

طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند،

امکان اخذ کسر اقساط معوق براساس شرایط حقوقی

دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی

آدرس سایت ثبت نام وام تامین اجتماعی

متقاضیان باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از پیش ثبت‌نام کرده باشند و داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط براساس شرایط حقوق دریافتی از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده است.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

محسن زنگنه در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۴ مهر ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بودجه بررسی جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بود که مقرر شد علاوه بر رشد ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان، ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

تجمع بازنشستگان

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافت و همچنین حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

تعدادی از بازنشستگان شهرستان شوش و کارگران هفت تپه خواستار بهبود حداقل مصوبه مزدی و پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی شدند.

این گروه با حضور مقابل ساختمان تامین اجتماعی و اداره کار شهرستان شوش به حداقل مصوبه مزدی شورایعالی انتقاد کردند و خواستار بهبود وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان شدند.

این گروه که خواستار اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار و ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند، بر لزوم لغو واگذاری بانک رفاه کارگران به بخش خصوصی تاکید کرده و گفتند: اموال و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی از محل انباشت حق بیمه‌های کارگران در طول تاریخ شکل گرفته و واگذاری این دارایی‌ها چه بانک رفاه یا شرکت‌های شستا باشد، غیرقانونی است.

تجمع بازنشستگان

تجمع بازنشستگان

 

احکام بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ صادر نشد

از دیروز واریز مرحله دوم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است، اما همچنان خبری از صدور احکام آنان نیست.

از دیروز (بیست و هشتم فروردین) واریز بخش دوم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا آغاز شده است و تا پس فردا ۳۱  فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

همچنان واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد.

از دیروز (بیست و هشتم فروردین) واریز بخش دوم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا آغاز شده است.

حروف بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، تا روز ۳۱ فروردین براساس حروف الفبا واریز می‌شود. براساس اعلام سازمان، حقوق همکاران بازنشسته سازمان در آخرین روز فروردین واریز خواهد شد.

حقوق واریز شده به حساب بازنشستگان کارگری برابر با دریافتی اسفندماه است و این در حالیست که هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ همچنین تا این لحظه هنوز خبری از ابلاغ افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی توسط مدیرعامل این سازمان نیست.

با این حساب تا پایان فروردین، همه بازنشستگان حقوق خود را دریافت خواهند کرد، اما وزارت کار خبر قطعی‌ای درباره صدور احکام اعلام نکرده است.

واریز زمان مابه التفاوت فروردین نیز هنوز رسما اعلام نشده است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مهدی

۳۰ فروردین ۱۴۰۲


موافقم

محمد جمشیدی جانبازبازنشسته

۳۱ فروردین ۱۴۰۲


خداوند ارزودارم تمام کابینه رئیسی حتی خودش را به چکنم چکنم بیعند بلیند ما چه دری داریم میکشی محبر ایزرمری

نظرات بسته شده است