۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

تشخیص سرطان سینه از علائم پوستی

برخی تغییرات ممکن است در پوست افراد رخ دهد که می‌تواند نشانه‌ای از سرطان سینه باشد.

تشخیص سرطان سینه از علائم پوستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع در میان زنان است. این سرطان، بیماری است که زنان را معمولا هدف قرار می‌دهد؛ هر چند ممکن است مردان نیز، اگرچه به نسبتی اندک، دچار آن شوند.به مانند دیگر انواع سرطان، کشف عوارض زودهنگام عوارض سرطان سینه نیز می‌تواند سبب نجات جان فرد شود.

هر چه سرطان زودتر تشخیص داده شود، بهتر است؛ بنابر این مهم است برای هرگونه حالت غیر عادی، سینه‌های خود را به طور منظم چک کنید. چک کردن منظم به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چه چیزی در بدن شما نرمال است.

دکتر «سارا کایات» (Sara Kayat) سفیر پزشکی در مجموعه «Superdrug» می‌گوید: معاینه سینه‌ها از سوی فرد می‌تواند راهی مهم برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه باشد. تشخیص زودهنگام سرطان سینه شانس شما را برای بهبودی کامل افزایش می‌دهد.

سرطان سینه معمولا چندین علامت دارد که نخستین آن‌ها وجود یک توده است. در حالی که بیشتر توده‌های سینه سرطانی نیستند، اما در صورتی که نگران هستید، بهتر است آن‌ها را به پزشک خود نشان دهید.

سرطان سینه یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در انگلیس است و اغلب زنان بالای ۵۰ سال را مبتلا می‌کند. تقریباً از هر هشت زن، یک زن مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده می‌شود، اگرچه در صورت تشخیص زودهنگام، شانس بهبودی بالاست.

۱- ضخیم شدن پوست

سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) می‌گوید یکی از اولین نشانه‌های سرطان سینه این است که ناحیه‌ای از سینه ممکن است دارای بافت ضخیم باشد. کارشناسان می‌گویند ممکن است پوست، سفت یا لاستیکی احساس می‌شود؛ همچنانکه ممکن است توده‌هایی را در ناحیه‌ای که پوست ضخیم شده است، تجربه کنید.

۲- گودی

گودی روی پوست سینه‌ها نیز یکی دیگر از علائم سرطان سینه است. اگر گودی ناشی از سرطان سینه باشد، ممکن است احساس گرما داشته باشید و ممکن است متورم شود.

۳- جوش

آخرین علامت پوستی سرطان سینه، وجود جوش و بثورات پوستی بر روی نوک پستان و یا اطراف آن است. این معمولاً بثورات قرمز یا پوسته پوسته است و گاهی اوقات می‌تواند شبیه اگزما باشد.

بثورات همچنین ممکن است احساس خارش داشته باشند؛ به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است با اگزما اشتباه گرفته شود. مهم است که اگر هر یک از این علائم را دارید، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

سایر علائم کلیدی سرطان سینه عبارتند از:

تغییر در اندازه یا شکل یک یا هر دو سینه

ترشح از هر یک از نوک سینه‌های شما، که ممکن است با خون رگه‌هایی داشته باشد

یک توده یا تورم در هر یک از زیر بغل شما

تغییر در ظاهر نوک پستان، مانند فرورفتن در سینه شما

بایستی توجه داشید که درد سینه معمولاً نشانه سرطان سینه نیست.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار