۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

تسهیلات ویژه تولید میوه‌های گرمسیری در ج…

[ad_1] معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست ( شنبه ۲۸ فروردین ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: پ...

تسهیلات ویژه تولید میوه‌های گرمسیری در ج…

[ad_1]

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست ( شنبه ۲۸ فروردین ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: پیرو بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی از منطقه جنوب سیستان و بلوچستان خصوصا پهنه سواحل مکران نشستی با حضور معاونین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئولین سازمان منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست امروز در خصوص تولید میوه‌های گرمسیری در جنوب استان سیستان و بلوچستان مطرح شد، ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود در استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران مقرر شد تسهیلات ویژه‌ای توسط وزارت جهاد کشاورزی برای تولید میوه‌های گرمسیری پیش‌بینی شود زیرا با تقویت توان این منطقه کشور از واردات میوه‌هایی مانند موز بی‌نیاز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در خصوص وظیفه وزارت نیرو در زمینه احداث خطوط انتقال آب نیز مباحثی مطرح شد، عنوان کرد: متاسفانه به واسطه کم ‌کاری تاریخی وزارت نیرو شبکه انتقال سدهای موجود در استان سیستان و بلوچستان احداث نشده‌اند، که مقرر شد وزارت نیرو پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

سعیدی، ادامه داد: متاسفانه حق‌آبه کشاورزی برای سدهای احداث شده در جنوب استان سیستان و بلوچستان دیده نشده که مشکلات بسیار زیادی را برای کشاورزان به همراه داشته است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقنددر مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد از اراضی مردم منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان در قالب اراضی ملی دیده شده‌اند و علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته تا کنون نتوانسته‌ایم حق مردم را بگیریم، عنوان کرد: در نشست  کمیسیون کشاورزی مقرر شد سازمان منابع طبیعی تا شهریورماه با تجمیع پلاک‌ها این مشکل را بررسی و حقوق حقه مردم بازگردانی شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان منابع طبیعی برای جلوگیری از فرسایش خندقی در منطقه دشتیاری حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان هزینه می‌شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار