۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹

ترفند افزایش سرعت شبکه وای فای

برای افزایش سرعت شبکه وای فای خود می‌توانید این مطلب را دنبال کنید.

ترفند افزایش سرعت شبکه وای فای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروزه استفاده از وای فای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه اگر با اختلال و کندی سرعت مواجه شویم، ممکن است در کار و برنامه‌های زندگی دچار مشکلات شویم.

به گزارش youm7، وای فای به ویژه در خانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از طریق وای‌فای می‌توانید کارهای عملی و مطالعاتی خود را در اینترنت انجام داده  و  حساب کاربری خود را در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مدیریت کنید. در این راستا شما نیازمند سرعت مطلوبی از وای فای هستید که ممکن است روز به روز بسیار متفاوت باشد یا هرگز سرعتی را که ISP شما وعده داده است ارائه ندهد. بنابراین در اینجا نکاتی برای تقویت سیگنال Wi-Fi برای سرعت اینترنت آورده شده است.

۱. موقعیت روتر را تغییر دهید

سیگنال‌های وای‌فای به سختی به مواد جامد نفوذ می‌کنند و سیگنال سرد را متوقف می‌کنند، مانند دیوارهای آجری، وسایل فلزی (مانند یخچال) و مقادیر زیادی آب، مانند مخازن ماهی، بنابراین بهترین مکان برای قرار دادن روتر وای‌فای در یک مکان مرکزی که هوای بیرونی زیادی دارد، است.

۲. به کانالی با شلوغی کمتر بروید

روتر شما احتمالاً چندین کانال برای انتخاب در هنگام پخش سیگنال Wi-Fi دارد. دقت کنید تا کانال و باند فرکانس را اشتباه نگیرید، زیرا کانال‌های زیادی در باندهای ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز وجود دارد. در حالی که اکثر روترها به طور پیش فرض یک کانال خاص برای هر باند دارند، گاهی اوقات آن‌ها شلوغ هستند که می‌تواند از سرعت وای فای شما بکاهد. همچنین برنامه تلفن همراه روتر خود را بررسی کنید (اگر این برنامه وجود دارد) یا وارد کنترل پنل مدیریت خود شوید و سعی کنید به کانال دیگری بروید و ببینید آیا این کار عملکرد شما را بهبود می‌بخشد یا خیر.

۳. روتر خود را ارتقا دهید یا توسعه دهنده‌ها را اضافه کنید

تعویض روتر همیشه آخرین راه حل است. زیرا روتر جدید گران است و نیاز به راه اندازی  و پیوستن دستگاه‌های مختلف شما به شبکه را دارد. همچنین روتر شما به یک استاندارد قدیمی ۸۰۲.۱۱n یا ۸۰۲.۱۱g محدود است، برای مثال ممکن است بخواهید به دنبال روتر ۸۰۲.۱۱ac یا Wi-Fi ۶ باشید. اگر خانه بزرگی دارید و روتر شما هنوز قدیمی نشده است، ممکن است بخواهید یک یا چند تقویت کننده وای فای اضافه کنید، تقویت کننده ها دستگاه‌های کوچک و مقرون به صرفه‌ای هستند که سیگنال Wi-Fi شما را تقویت می‌کنند و در نتیجه منطقه تحت پوشش خانه شما را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار