۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

تردید آلمان برای حضور در آفریقا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بروز چالش‌های فزاینده در کشور مالی ارتش آلمان را وادار ساخته تا در آینده عملیات‌هایش در این کشور حوزه غرب آفریقا تجدیدنظر کند. حدود ۱۲۰۰ پرسنل نظامی آلمانی در آنجا مستقر هستند. کریستینه لامبرشت، وز...

تردید آلمان برای حضور در آفریقا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بروز چالش‌های فزاینده در کشور مالی ارتش آلمان را وادار ساخته تا در آینده عملیات‌هایش در این کشور حوزه غرب آفریقا تجدیدنظر کند. حدود ۱۲۰۰ پرسنل نظامی آلمانی در آنجا مستقر هستند.

کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع جدید آلمان به شبکه آلمانی زد.دی.اف گفت: “من در حال حاضر در مورد اینکه آیا واقعاً می‌توانیم در آن عرصه میدانی حضور داشته باشیم یا خیر بسیار شک دارم. من دیگر این تصور که همچنان در آنجا مورد استقبال قرار می‌گیریم، ندارم.”

۱۳۰۰ پرسنل نظامی آلمانی در مأموریت آموزشی اتحادیه اروپا در کشور مالی (EUTM) و همین طور هیات وابسته به سازمان ملل در این کشور (MINUSMA) مشارکت دارند.

آنها بخشی از ماموریت چندملیتی ضد تروریسم و صلحبانی در کشور مالی که به مدت ۹ سال ادامه یافته، هستند.

ابرهارد زورن، بازرس کل نیروهای مسلح آلمان نیز نگرانی خود را در مورد تداوم کار این ماموریت در مالی ابراز کرد. او در مصاحبه‌ای بر وجود تهدیدهای نظامی فزاینده و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور حوزه غرب آفریقا تاکید کرد.

زورن گفت: ما در آنجا دولتی داریم که می‌دانیم مشروعیت دموکراتیک ندارد. اینکه انتخابات در آنجا پنج سال دیگر برگزار شود برای ما وضعیت غیر قابل تحملی است. دیگر وضع عادی سابق در آنجا نمی‌تواند وجود داشته باشد.

تنش بین حاکمیت نظامی مالی و فرانسه که قدرت استعماری سابقا حاکم بر این کشور بوده، به اخراج سفیر فرانسه منجر شده است. رهبران نظامی مالی همچنین ژانویه خواستار خروج فوری نیروهای دانمارکی از این کشور شدند. آنها قرار بود به مبارزه با شبه‌نظامیان افراطی در منطقه “ساحل” در آفریقا بپیوندند.

انتهای پیام/* آلمان  انتخابات  سازمان ملل  مصاحبه  نیروهای مسلح

مطالب مرتبط