۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶

ترامپ گفت که چند موشک به مکزیک می زنیم و بعد تکذیب می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی بر اساس کتاب خاطرات «مارک اسپر» رئیس سابق پنتاگون، نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال حمله موشکی به مکزیک برای منهدم ساختن مراکز تولید و...

ترامپ گفت که چند موشک به مکزیک می زنیم و بعد تکذیب می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی بر اساس کتاب خاطرات «مارک اسپر» رئیس سابق پنتاگون، نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال حمله موشکی به مکزیک برای منهدم ساختن مراکز تولید و قاچاق مواد مخدر بوده است.

وزیر دفاع اسبق آمریکا در کتابش آورده است که ترامپ حداقل دو بار در تابستان ۲۰۲۰ از او پرسیده است که آیا ارتش آمریکا می تواند «موشک هایی را به مکزیک بزند تا آزمایشگاه های مواد مخدر را نابود کند» یا خیر.

طبق گفته نویسنده کتاب، ترامپ از هجوم مواد مخدر از طریق مرزهای جنوبی به شدت ناراضی بود و اظهار داشته بود که مقامات مکزیکی کشور خود را کنترل نمی کنند.

همچنین در کتاب آمده است که ترامپ ظاهراً در مخالفت‌ها با بمباران، گفته است: ما فقط چند موشک پاتریوت پرتاب می‌کنیم، هیچ‌کس نمی‌داند کار ما بوده است.

نیویورک تایمز در ادامه به نقل از اسپر می نویسد که وی چنانچه این حرف را مستقیما از خود ترامپ نشنیده بود، آن را بیشتر به عنوان یک لطیفه تلقی می کرد.

کتاب مارک اسپر با عنوان «سوگند مقدس» قرار است ۱۰ ماه مه منتشر شود. وزیر سابق دفاع قبلاً نیز از ترامپ به عنوان «تاریخ کامل و بدون رنگ آمیزی» ملت آمریکا «به ویژه در دوره های سخت» تاریخ اش، یاد کرده بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار