۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱

تداوم دشمنی آمریکا با ایران| آمریکا ۶ شخص و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران از اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران خبر داد. به گزارش العربیه، آمریکا امروز (پنجشنبه) از اعمال تحریم‌های جد...

تداوم دشمنی آمریکا با ایران| آمریکا ۶ شخص و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران از اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران خبر داد.

به گزارش العربیه، آمریکا امروز (پنجشنبه) از اعمال تحریم‌های جدید علیه اعضا و وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس، شاخه برون مرزی این نهاد خبر داد.

واشنگتن با مطرح کردن ادعا‌هایی مبنی بر دست داشتن سپاه قدس در مشارکت به منظور توطئه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن مقامات سابق دولت آمریکا، اتباع دوتابعیتی آمریکا، و ایرانیان مخالف در خارج از کشور، تحریم‌های جدید را مطرح کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های جدید واشنگتن ۳ فرد مستقر در ایران و ترکیه، یک شرکت وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران و دو مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

در این بیانیه دلیل تحریم شدن این افراد را تلاش برای طراحی و اجرای عملیات‌های مرگبار خارجی علیه غیرنظامیان از جمله خبرنگاران دانسته است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که افراد تحریم شده شامل محمدرضا انصاری از مسوولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روح الله بازقندی (بازغندی) رئیس سابق ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رضا سراج رئیس اطلاعات خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شهرام پورصفی (پورصافی) تبعه ایرانی نیز در فهرست تحریم‌های امروز واشنگتن قرار دارد که وزارت دادگستری آمریکا در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ پورصفی را متهم به ارائه و تلاش برای حمایت مالی از یک توطئه قتل فراملی کرد.

این نهاد آمریکایی همچنین حسین حافظ امینی فرد دوتابعیتی ایرانی و ترک مقیم ترکیه را از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانسته و در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا همچنین شرکت “سهامی صنعت و تجارت صادرات و واردات هوانوردی رِی” مستقر در ترکیه موسوم به “رِی ایرلاین” را در فهرست تحریم‌‍‌های جدید خود قرار داده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی آمریکا را رد کرده و این کشور را به دامن زدن به جنگ روانی علیه تهران متهم می‌کنند. تاکنون هیچ مدرک و شواهد رسمی درباره ادعا‌های مطرح شده آمریکا علیه ایران منتشر نشده است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار