۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴

تدابیر مدیریت تولید و توزیع برق و گاز در پی سرد شدن هوا

راهکارهای مدیریت تولید و توزیع برق و گاز با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز در برنامه امشب گفت و گوی ویژه خبری امشب مطرح و بررسی شد.

تدابیر مدیریت تولید و توزیع برق و گاز در پی سرد شدن هوا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مدیریت تولید و توزیع برق و گاز امشب ۴ دی ماه در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری با حضور مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور و سید جلال نور موسوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نور موسوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه سرما در پهنای کشور ما حاکم است و مصارف گاز بالا رفته است گفت: حدود یک هفته این سرما در کشور باقی خواهد ماند. انتظار داریم که مصرف گاز تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و واحدهای تجاری افزایش پیدا کند که اثرات مصرف باعث به هم خوردن موازنه انتقال شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مجبور هستیم تا این موازنه را با کاهش مصرف در بخش‌های دیگر جبران کنیم ادامه داد: به این معنا که در حال حاضر برای نیروگاه‌ها اگر مجبور شویم مصارف را محدود می کنیم .  تعهدات ما ۱۰۰ میلیون متر مکعب است، در بخش‌هایی مانند فولاد و سیمان اعمال محدودیت از قبل انجام شده و کماکان دایر است.

نورموسوی با اشاره به اینکه آبان ماه سرمای بسیار شدیدی داشتیم و به همین دلیل مصارف بخش خانگی خیلی بالاتر از دوره مشابه سال گذشته بود اظهار کرد: در برخی از روزهای دی ماه مصارف بالاتر ی را تجربه کردیم. وقتی سرما زودرس و غافلگیرکننده شد محدودیت بیشتری به نیروگاه‌ها داده شد و مصرف پایین آمد. در آذرماه تقریباً بیشتر هوای گرم داشتیم و حتی در برخی جاها باد گرم داشتیم و مصارف افت پیدا کرد.

در حال تکمیل…

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط