۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳

تحلیل بورس امروز ۲۳ تیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هفته جاری سیگنال‌های مختلفی ازجمله تحولات افغانستان، افزایش نرخ دلار و مذاکرات برجام تاثیر گسترده‌ای بر روی بازار سهام گذاشتند.  در روزهای گذشته شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد وار...

وضعیت بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هفته جاری سیگنال‌های مختلفی ازجمله تحولات افغانستان، افزایش نرخ دلار و مذاکرات برجام تاثیر گسترده‌ای بر روی بازار سهام گذاشتند.  در روزهای گذشته شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد وارد شد و عمده نمادهای شاخص‌ساز روند مثبتی را طی کردند البته روند مثبت بازار محدود به تجرکات مثبت نمادهای بزرگ نبود و نمادهای کوچک بازار هم مانند گروه‌های سیمانی و نیروگاهی تاثیر مثبتی را بر روی شاخص کل هم‌وزن گذاشتند و این شاخص مهم بازار سهام در هفته گذشته سبزپوش به حرکت خود ادامه داد.

مصطفی محبی مجد کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: امروز با افزایش تقاضا و خرید در بازار مواجه بودیم و این نشان می‌دهد که از صف‌های قفل شده در بازار فاصله گرفتیم و روند اصلاحی کندتر نسبت به قبل شده است.

وی افزود: در هفته جاری بدیهی بود شاخص کل به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برسد زیرا نمادها و گروه‌های بازار روند قابل قبولی را داشتند. از جمله گروه‌هایی که می‌توانیم نسبت به روند حرکتی آنها امیدوار باشیم باید به گروه‌های پالایشی، صنایع نیروگاهی و برق و نمادهای گروه‌بانکی اشاره کنیم که در روزهای گذسته و امروز معاملات روانی را داشته‌اند و در مدار تعادل قرار گرفته‌اند.

محبی مجد می‌گوید: در حال حاضر به دلیل برگزاری مجامع و تقسمی سودهای شرکت‌ها شاهد تحول در بازار سهام هستیم و روند رو به رشد بازار مدیون همین مجامع و تقسیم سود شرکت‎‌ها است. وی همچنین درباره این موضوع توضیح داد: بسیاری از شرکت‌ها به دلیل تورم و افزایش نرخ دلار در ماه‌های گذشته افزایش دو برابری در میزان فروش خود داشته‌اند و همین موضوع مستقیما بر سودآوری و سودهای تقسیمی این شرکت‌ها تاثیرگذار بوده است.

محبی مجد در بخش دیگری درباره پیش‌بینی بورس برای هفته آینده گفت: بازار در روزهای آینده تحرکات مثبتی را خواهد داشت اما در برخی از روزها هم احتمالا شاهد روند اصلاحی در بازار باشیم.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار