۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴

رییس دانشگاه قم

تحصیل ۳۰ ملیت در دانشگاه بین المللی قم

رئیس دانشگاه قم با اشاره به بین المللی بودن این دانشگاه گفت: تفاهم نامه مهمی بین مراکز مهم دانشگاه علمی پاکستان از جمله اقبال لاهوری و پنجاب و دانشگاه های عراق کالج اسلامی هرزگوین امضاء شده است. الان از 30 ملیت در این دانشگاه مشغول تحصیل ...

تحصیل 30 ملیت در دانشگاه بین المللی قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام والمسلمین شریفی، رییس دانشگاه قم در نشستی که با موضوع گرامیداشت هفته دهه فجر در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: به برکت انقلاب شاهد رشد اعجاز گونه در عرصه علم و پژوهشی هستیم. سریع ترین رشد علمی در طی سه دهه اخیر را برخوردار بودیم. نرخ رشد علمی و پژوهشی ایران ۱۱ برابر نسبت به سایر دنیا است.

وی بیان داشت: در حوزه فناوری که اسمی از ایران در دنیا نبود، اما بعد انقلاب ایران در عرصه فناوری به رتبه ۵۷ دنیا رسیده است. در سال ۸۰ ده مقاله علمی اما الان روزانه ۱۰ مقاله در بحث نانو منتشر می شود.

شریفی گفت: با وجود همه تحریم ها در این سه حوزه از بالاترین جایگاه در دنیا برخورداریم و امیدواریم در سایر حوزه ها هم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: در حوزه تامین مسکن برای اساتید دانشگاه گام خوبی برداشته و قرار ۱۰۰۰مسک ساخته شود. برای دانشجویان متاهل هم این دانشگاه تلاش کرده ۳۰۰ مسکن را مورد توجه قرار دهد و در مرحله اول قرار است ۱۵۰ مسکن ساخته شود.

شریفی گفت: در حوزه پژوهش ۲ هزار و ۴۰۰ مقاله در این دانشگاه تولید، ۸۱ کتاب تولید و ترجمه، ۴پژوهشکده علوم اسلامی فقه مضاف ووو راه اندازی و الان این دانشگاه ۳۲ عضو هیئت علمی دارد.

وی بیان داشت: مجلات علمی این دانشگاه از سال گذشته رشد دو برابر داشته یعنی از ۶ مورد به ۱۲ مورد رسیده و در مجموعه قرار ۲۱ مجله علمی داشته باشد. در حال حاضر در این دانشگاه ۶ دانشکده وجود داشته و به این تعداد ۲ دانشکده هم اضافه شده است.

رئیس دانشگاه قم گفت: برای اولین بار این دانشگاه به رتبه بندی تایمز ورود کرده و بین رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ رسیده است. برای اولین بار به رتبه بندی تایمزموضوعی رسیده است. تفاهم نامه مهمی بین مراکز مهم دانشگاه علمی پاکستان از جمله اقبال لاهوری و پنجاب و دانشگاه های عراق کالج اسلامی هرزگوین امضاء شده است. این نشان دهنده بین المللی بودن دانشگاه قم است.

وی افزود: در حوزه بین المللی از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه ها برخورداریم. در همین رابطه از ۳۰ ملیت در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه قم گفت: آینده این دانشگاه در بحث رشد علمی بسیار درخشان خواهد بود و ما این آینده علمی پیش بینی می کنیم. در همین رابطه با ۷۱ صنعت تفاهم نامه همکاری امضاء شده است. در قم درحوزه صنعت ظرفیت های خوبی وجود دارد رایزنی هایی برای همکاری هم امضاء شده است. تنها در حوزه صنعت کفش، الان ۴۰ واحد درسی برای حوزه مهارت افزایی امضاء شده است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط