۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

تاکید معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های مهارتی

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه هنرستان‌های فنی متناسب با سند آمایش هر استان انجام شود، بر لزوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.

تاکید معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های مهارتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صادق ستاری‌فرد امشب در آیین بهره‌برداری از مدرسه ۱۵ کلاسه «سلطنت طرازی» یزد با تقدیر از مجمع خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: از اینکه خیرین در این مسیر اهتمام ویژه دارند قدردانی می‌کنیم و واقعا خیرین نقششان را در این زمینه خیلی خوب عمل کردند.

وی بر ضرورت فعالتر شدن شورای آموزش و پرورش یزد تاکید کرد و افزود: این شورا ظرفیت و توانمندی بسیار زیادی دارد و باید برای بهره بردرای از این ظرفیت‌ها نسبت به تقویت آن اقدام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در طول این دو سال شیوع کرونا با سختی زیادی روبرو شد و همکاران ما در تمام سطوح آموزشی سختی‌های بسیاری را متحمل شدند.

ستاری‌فرد با تقدیر از معلمان و مدیران مدارس گفت: الحمدالله با اقدامات و تلاش‌هایی که صورت گرفت، معلمان عزیز اجازه ندادند که آموزش در کشور با وقفه ایجاد شود و با تمام سختی که وجود داشت، امر آموزشی دانش‌آموزان را پیگیری کردند.

وی افزود: آموزش و پرورش همانطوری که در سند تحول بنیادین هم آمده، برای اینکه بتواند این سند را اجرا کند باید یک مشارکت حداکثری و عزم ملی را در این زمینه داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهمی که در این موضوع باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و تا الان هم آمده‌اند همین خیرین هستند که حتی نقششان را خیلی بیشتر از آنچه که تاکنون برای آنها دیده شده انجام داده‌اند.

ستاری فرد افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ ها هم باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و در حوزه‌های تامین زیرساخت‌ها، زمین استقرار مدارس، باید دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را داشته باشند.

وی موضوع هدایت تحصیلی را یکی دیگر از نکات بسیار مهمی دانست که باید به آن توجه شود و گفت: هدایت تحصیلی به سمت آموزش‌های مهارتی یک نیاز اساسی در جامعه ماست و این موضوع هم در سند تحول مورد توجه بوده و هم در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی ما باید به ۵۰ درصد برسد ادامه داد: آموزش‌های فنی و مهارتی نسبت به آموزش‌های نظری نیاز به منابع و اعتبارات بیشتری دارند و نکته بسیار مهم این است که توسعه هنرستان‌ها باید حتما مبتنی بر سند آمایش سرزمینی انجام شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار