۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶

تازه ترین خبرها از رتبه بندی معلمان؛ امروز (۶ دی ۱۴۰۲)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تازه ترین خبرها از رتبه بندی معلمان را در اندیشه معاصر دنبال کنید. سید بابک هاشمی‌نکو در گردهمایی معلمان و فرهیختگان گفت: آموزش و پرورش نیاز به تغییر جهت از حافظه محوری و کتاب محوری به سوی مهارت م...

تازه ترین خبرها از رتبه بندی معلمان؛ امروز (۶ دی ۱۴۰۲)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تازه ترین خبرها از رتبه بندی معلمان را در اندیشه معاصر دنبال کنید.

سید بابک هاشمی‌نکو در گردهمایی معلمان و فرهیختگان گفت: آموزش و پرورش نیاز به تغییر جهت از حافظه محوری و کتاب محوری به سوی مهارت محوری و آموزش‌های کاربردی دارد.

وی ادامه داد: باید دانش آموز ما در مدرسه مهارت‌های زندگی مطلوب را فرا گیرد و آمادگی زندگی بر مسیر حیات طیبه را کسب کرده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش و پرورش از طرفی اقتدار و انسجام و از طرفی حمایت‌های اقتصادی نیاز دارد و مسئولان تخصیص بودجه در کشور باید نشان دهند که نگاه کوچک انگاری به آموزش و پرورش ندارند.

هاشمی نکو در ادامه افزود: خوشبختانه در دولت رئیسی نگاه به آموزش و پرورش، نگاه اولویت داری است و تخصیص بودجه رتبه بندی دلیلی بر این مدعاست.

پس از رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی رضایت اکثریت معلمان از این طرح جلب شده و نقایصی که وجود دارد نیز با اصلاح آئین نامه رتبه بندی برطرف می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت خود افزود: تشکل‌ها نماینده بخشی از فرهنگیان هستند و اعضای تشکل‌ها کنشگر اجتماعی بوده و در اجتماع تاثیرگذارند.

تشکل‌های فرهنگیان با بدنه‎‌ای که دارند می‌توانند اطاق‌های فکر برای آموزش و پرورش باشند که فقط بسنده به نقادی و آسیب شناسی نکنند و در حوزه ارائه طرح و پیشنهاد‌های تحولی ورود پیدا کنند. مطمئن باشید آموزش و پرورش از نقد منصفانه و پیشنهاد‌های تحولی استقبال می‌کند. ­

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط