۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

تاریخ دقیق شب یلدا امسال در تقویم ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تاریخ دقیق شب یلدا امسال در تقویم ۱۴۰۲ مشخص شد. شب یلدا به عنوان شب طولانی سال قلمداد می شود که تقریبا یک دقیقه طولانی تر از شب‌های دیگر است. برای بسیاری از مردم این سوال پیش آمده است که تاریخ دقی...

تاریخ دقیق شب یلدا امسال در تقویم ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تاریخ دقیق شب یلدا امسال در تقویم ۱۴۰۲ مشخص شد. شب یلدا به عنوان شب طولانی سال قلمداد می شود که تقریبا یک دقیقه طولانی تر از شب‌های دیگر است. برای بسیاری از مردم این سوال پیش آمده است که تاریخ دقیق شب یلدا امسال در تقویم ۱۴۰۲ چند شنبه است؟

در ادامه با این تاریخ بیشتر آشنا خواهید شد.

تاریخ دقیق شب یلدا در تقویم رسمی سال ۱۴۰۲

شب یلدا سال ۱۴۰۲ در تقویم شمسی : روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲

شب یلدا سال ۱۴۰۲ در تقویم میلادی: Thursday, December 21, 2023

روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۳

شب یلدا سال ۱۴۰۲ در تقویم قمری: خمیس، ۷ جمادی الثانیه ١۴۴۵

روز ۷ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵

در شب یلدا به دلیل بیشترین فاصله ای که خورشید با مدار سماوی دارد زمان طولانی تری دارد تا نورش به زمین برسد این زمان طولانی به اندازه یک دقیقه است اما برای ما زمینی ها انگیزه ای برای جشن گرفتن است. اتفاق باعث می شود که در طول سال طولانی ترین شب را تجربه کنیم.

در شب یلدا از میوه های پاییزی و زمستانی چون خرمالو، انار، پرتقال و نارنگی استفاده و کدو حلوایی و لبوی پخته مصرف می شود.

شیرینی هایی چون باسلوق، قطاب، باقلوا و انواع نان های محلی و سنتی و البته غذاهای مخصوص این شب بنا به رسم و رسومات هر منطقه خورده می شود.

در شب یلدا علاوه بر خوردن آجیل، میوه ها و اقسام شیرینی ها این دورهم بودن خانواده ها است که آن را خاطره انگیزتر کرده و اعضای خانواده و دوستان و فامیل ها با در کنار هم بودن شروع به گرفتن فال و انجام بازی های سنتی می کنند

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط