۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

تاریخ تاسیس باشگاه النصر عربستان/ قدمت تیم النصر چند سال است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳، باشگاه النصر عربستان در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی تاسیس شد تا از نظر تاریخ تاسیس، جایگاه سیزدهم را در بین تیم‌های عربستانی به خود اختصاص بدهد. این باشگاه مدت کوتاهی پس از باشگاه ا...

تاریخ تاسیس باشگاه النصر عربستان/ قدمت تیم النصر چند سال است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳، باشگاه النصر عربستان در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی تاسیس شد تا از نظر تاریخ تاسیس، جایگاه سیزدهم را در بین تیم‌های عربستانی به خود اختصاص بدهد. این باشگاه مدت کوتاهی پس از باشگاه الریاض فعالیت خود را شروع کرد و یک سال بعد هم باشگاه التعاون به صورت رسمی وارد فوتبال عربستان شد.

این باشگاه در زمان تاسیس، الوثبه نام داشت، اما پس از به رسمیت شناختن آن توسط اداره رفاه جوانان عربستان در سال ۱۹۶۰، نام آن به النصر تغییر کرد.

نکته جالب اینکه رنگ‌های زرد و آبی که در لوگوی این باشگاه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که رنگ زرد شن‌های کویر عربستان را به نمایش بگذارد و رنگ آبی نیز دریای خلیج فارس را به تصویر بکشد. در واقع لوگوی النصر شامل نقشه‌ای از شبه جزیره عربستان و دریاهای اطراف آن است.

بر سر این موضوع که مؤسس باشگاه النصر چه کسی بوده است، اختلاف زیادی وجود دارد اما اکثر اسناد تاریخی موید این است که دو برادر به نام‌های حسین و زید الجبعاء مؤسسان واقعی باشگاه النصر بوده‌اند که حسین بازیکن این تیم نیز بوده، اما برادر بزرگترش تنها در مدیریت باشگاه حضور داشته است.

همچنین باشگاه النصر از زمان ثبت رسمی در سازمان ورزش و جوانان، به یکی از قطب‌های قدرتمند تبدیل شد و همچنین اولین نماینده عربستان در آسیا و اولین نماینده آسیایی در سطح جهانی محسوب می‌شود.

این باشگاه پرهوادار عربستانی ستاره‌هایی از جمله فهد الحریفی، مجید عبدالله و محیسن الجمعان را که جزء مهمترین نام‌ها و اسطوره‌های تیم ملی عربستان هستند، به فوتبال معرفی کرد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط