۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵

تاثیر مواد شیمیایی موجود در پلاستیک در هورمون های بارداری

یک مطالعه جدید نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در پلاستیک ممکن است بر هورمون های بارداری تأثیر بگذارد.

تاثیر مواد شیمیایی موجود در پلاستیک در هورمون های بارداری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فتالات‌ها، که تولید کنندگان معمولاً به پلاستیک اضافه می‌کنند، موضوع تحقیقات زیادی در طول ۲ دهه گذشته بوده‌اند.

طبق نتایج مطالعه اخیر، فتالات‌ها ممکن است بر هورمون‌هایی که جفت در دوران بارداری تولید می‌کند تأثیر منفی بگذارد.

فتالات‌ها معمولاً مواد شیمیایی مصنوعی هستند که در پلاستیک‌ها و وسایل مراقبت شخصی استفاده می‌شوند.

جفت، هورمون آزاد کننده کورتیکوتروپین (CRH) تولید می‌کند که سطح آن در طول دوران بارداری افزایش می‌یابد. مغز همچنین CRH را به عنوان بخشی از پاسخ استرس بدن تولید می‌کند.

در دوران بارداری، سطح CRH جفت تا ۱۰۰۰۰ برابر بیشتر از زنانی است که باردار نیستند. غلظت CRH جفت در دوران بارداری بعداً افزایش می‌یابد و تحقیقات نشان داده است که انقباضات تحریک کننده زایمان را تنظیم می‌کند.

با این حال، زمانی که سطح CRH بیش از حد بالا باشد یا در اوایل بارداری به سرعت افزایش یابد، ممکن است مشکلاتی مانند زایمان زودرس، مشکلات رشد جنین، فشار خون بالا، دیابت بارداری یا افسردگی پس از زایمان ایجاد شود.

امیلی بارت، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده بهداشت عمومی راتگرز نیوجرزی، در این باره می‌گوید: ما نشان داده‌ایم که قرار گرفتن در معرض فتالات قبل از تولد احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد و پس از تولد، فتالات‌ها ممکن است روند رشد، رشد عصبی و غیره را تغییر دهند. این اثرات ممکن است از طریق تغییرات در هورمون‌های کلیدی مانند تستوسترون، استروژن و هورمون‌های تیروئید باشد.

تیم تحقیق دریافت که وجود فتالات‌های مختلف با سطوح بالاتر CRH جفت در اواسط بارداری و کاهش سطح CRH در اواخر بارداری مرتبط است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار