۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳

تاثیر فلفل های تند روی سلامت + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ،مردم هندوستان همیشه با دو مشخصه در دنیا شناخته می‌شوند؛ فیلم‌هایشان و غذاهای تند.درحقیقت خوردن فلفل و تند کردن غذاها به  بخشی از فرهنگ این مردم تبدیل شده ‌است و غذاهایی که از نظر ما تند هستند برا...

تاثیر فلفل های تند روی سلامت + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ،مردم هندوستان همیشه با دو مشخصه در دنیا شناخته می‌شوند؛ فیلم‌هایشان و غذاهای تند.درحقیقت خوردن فلفل و تند کردن غذاها به  بخشی از فرهنگ این مردم تبدیل شده ‌است و غذاهایی که از نظر ما تند هستند برای آن‌ها معمولی به نظر می‌رسند.جالب است بدانید آن‌ها بعد از پخت غذا و موقع خوردن آن، دیگر فلفل به آن نمی‌زنند و معتقدند که مصرف فلفل به این شکل برای قلب و معده مضر است.

هندی‌ها می‌گویند: «فلفل باید با غذا پخته شود تا مضراتش از بین برود و در ضمن غذا را خوشمزه‌تر کند» اما چرا آن‌ها این‌گونه غذاها را می‌خورند و فواید خوردن فلفل چیست؟

 منبع سرشار ویتامین c

فلفل از منابع ویتامین C و کاروتن ها محسوب می‌شود. در ۱۰۰ گرم فلفل دلمه ای قرمز یا سبز و فلفل معمولی خام به ترتیب ۱۴۰، ۱۲۰ و ۱۲۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.فلفل به علت داشتن مقادیر زیادی ویتامین C ، یکی از داروهای خوب سرماخوردگی است به طوری که مصرف منظم آن در برنامه غذایی، شدت و طول مدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.خوردن ۵۰ گرم فلفل دلمه‌ای (یک ‌سوم از یک فلفل متوسط) می‌تواند تمام نیاز یک فرد بزرگ سال به‌ ویتامین C را برطرف کند.

 کاهش دردهای روماتیسم و آرتروز

مقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد. برای کاهش درد حتی می‌توانید فلفل را به صورت موضعی روی عضلات بمالید.همچنین تحقیقات نشان داده است که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و دردهای ناشی از سیاتیک و پوکی استخوان‌ کمک می‌کند.

 تنظیم انسولین خون

کاپسیسین موجود در فلفل هندی، با تنظیم سطح انسولین خون به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند و همچنین برای کاهش کلسترول خون افراد دیابتی مفید است.فلفل هندی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

 ضد سرطان

از فلفل می‌توان در درمان سرطان و حتی پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کرد. فلفل، به عنوان یک ترکیب ضد سمی عمل می کند و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان زا در بدن می‌شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کند.

برای همین است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی که به طور سنتی مصرف فلفل بالاست( مثل هندوستان)، میزان مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان به طور چشم‌گیری پایین‌تر است.

 کمک به لاغر شدن

فلفل دلمه ‌ای یکی از کم کالری‌ ترین سبزی‌ ها و یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن است. هر ۱۰۰ گرم آن، تنها ۱۵ کالری انرژی دارد. این سبزی فیبر زیادی دارد و در هر ۱۰۰ گرم آن، ۲ گرم فیبر یافت می ‌شود ضمن این که با خوردن فلفل متابولیسم بدن خود را بالا خواهید برد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار