۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷

بی توجهی نسبت به بیماری سرخک می تواند خطرات بدتری به همراه داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مصری در نشستی که به موضوع آغاز هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با اشاره به آغاز هفته سلامت با« شعار سلامت ما، سلامت سیاره ما» گفت: همه تلاش ما تحقق این شعار است و برای اجرای بهتر آن ...

بی توجهی نسبت به بیماری سرخک می تواند خطرات بدتری به همراه داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مصری در نشستی که به موضوع آغاز هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با اشاره به آغاز هفته سلامت با« شعار سلامت ما، سلامت سیاره ما» گفت: همه تلاش ما تحقق این شعار است و برای اجرای بهتر آن نیز سعی کردیم هر روز در راستای اقدام واحدی فعالیت ها بکار گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روز شمار هفته آغاز سلامت افزود: از جمله اینها نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت، یکشنبه ۱۸ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در دستیابی به انرژی پاک، دوشنبه ۱۹ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در مدیریت حوادث و بلایا، سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت،
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها،
پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و
جمعه ۲۳ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در کاهش / کنترل مصرف دخانیات نام گذاری شده است.

وی با اشاره به طرح های در دست اقدام این دانشگاه در قم اظهارداشت: راه‌اندازی استودیو سلامت در دانشکده بهداشت، توسعه قطب سرطان،توسعه موسسات درمانی غیردولتی، مراکز سوانح سوختگی و چند پروژه عمرانی در دانشکده پزشکی از جمله این موارد است.

مصری با اشاره به تزریق واکسن کرونا در قم گفت: باید تلاش کرد تا روند واکسیناسیون در قم در دوزهای اول و دوم و حتی سوم به روند قابل توجه و مطلوبی برسد. فعلا در این زمینه به دلیل عدم اقناع سازی نتوانسته ایم به نقطه مطلوبی که مورد توجه ما است، برسیم.

وی تزریق واکسن کرونا و توجه به این امر مهم را در بحث اقناع سازی برای پیشگیری از واکسن هراسی مورد توجه قرار داد و ادامه داد: با توجه به جمعیت یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در قم، رقم قابل توجهی واکسیناسیون شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت: واکسیناسیون در بحث پیشگیری نشرکرونا بسیار اهمیت دارد و امروز این امر سبب شده که مرگ‌ومیر تک ‌رقمی شود. ولی با توجه به پیش‌بینی شیوع کرونا در فصل تابستان باید دستورالعمل‌های‌ بهداشتی را رعایت کرد.

وی بیان داشت: عادی انگاری، پایین بودن ۱۰ تا ۱۵ درصدی تزریق واکسن در این استان نسبت به میانگین کشوری، قرار گرفتن قم در مسیر مواصلاتی و ورود زائران به مناسبت‌های مختلف از جمله نیمه شعبان، تعطیلات عید نوروز، عید فطر و برگزاری چند مراسم ترحیم باعث شده وضعیت کرونایی این استان از ۲۸ اسفندماه پارسال تاکنون زرد بماند.

مصری با اشاره به واکسیناسیون علیه بیماریهای واگیردار در جامعه گفت: این مسئله بسیار مهم است و مسئله کرونا نباید سبب غفلت از سایر بیماری خطرناک تر از کرونا یعنی سرخک شود.

وی افزود: گفت: این بیماری به دلیل سرعت زیاد در انتقال در هوا ۱۸ بار بیشتر از کرونا می‌باشد و پنج درصد مرگ‌ومیر دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تزریق ۶ هزار دوز واکس در قم در بحث سرخک گفت: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند نسبت به تزریق واکسن سرخک اقدام کنند.

مصری توسعه و تقویت شبکه بهداشت در قم و در شهرستان‌های کهک و جعفریه ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد شبکه بهداشت به ۲ و حتی ۳ شبکه افزایش یابد. این خواست ما است و سخت به دنبال اجرای آن هستیم.

وی با بیان این مردم توقع سونوگراف خانم در استان قم را دارند و در این مسئله گلایه هایی از نظر کمبود وجود دارد، افزود: تلاش ما بر افزایش متخصص خانم به جمع متخصصان سونوگرافی فعلی است و در کنار این هم قرار است این رشته در قم با مساعدت وزارت بهداشت راه‌اندازی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکلی با بیان اینکه اتباع بیگانه بار سلامت و هزینه هایی بالایی بر دوش ما می گذارند و هم اکنون ۲۰۰ هزار اتباع فقط در قم ساکن می باشند، اظهار داشت: این تعداد سالیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارند.

وی با اشاره به طرح‌های در دست احداث دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: بیمارستان خاتم در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد و بیمارستان نور نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به مرحله تجهیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: با اتمام این ۲ بیمارستان سرانه تخت‌های بیمارستانی قم از ۱.۷ به ۲.۷ می‌رسد و تعداد تخت‌های بیمارستانی قم از ۲ هزار و ۵۸ تخت به چهار هزار و ۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار