۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴

بی توجهی به مبانی روانشناسی اسلامی خسارت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حجت الاسلام مهکام، رئیس کمیسیون روانشناسی اسلامی کنگره بین اللملی علوم انسانی اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر با اشاره به جایگاه روانشناسی اسلامی در دانشگاه ها و مراکز عل...

بی توجهی به مبانی روانشناسی اسلامی خسارت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حجت الاسلام مهکام، رئیس کمیسیون روانشناسی اسلامی کنگره بین اللملی علوم انسانی اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر با اشاره به جایگاه روانشناسی اسلامی در دانشگاه ها و مراکز علمی گفت: در دانشگاه ها مخالفت هایی در فضای علم و رواشناسی اسلامی یا روانشناسی دینی وجود دارد و ما در پاسخ به این تلاش می کنیم که به آنها بگوییم اصلا چرا باید روانشناسی اسلامی داشته باشیم و چگونه می توانیم روانشناسی اسلامی برسیم چون بعضی اساتید معتقدند که ما چیزی به نام روانشناسی اسلامی نداریم و نمی توانیم داشته باشیم.

وی گفت: در مراکز حوزوی که فعالیت روانشناسی می کنند، همه این دانش پژوهان طلبه با علوم و روانشناسی اسلامی سرکار دارند و به این مباحث هم توجه می کنند اما در دانشگاه ها این گونه نیست مگر آن دانشگاهی که روانشناسی اسلامی داشته باشد، یا استاد و یا پژوهشگری که قصد داشته باشد در حوزه روانشناسی اسلامی فعالیتی کند. این استاد حوزه ودانشگاه بیان داشت: برگزاری همایش ها و کنگره در حوزه روانشناسی اسلامی می تواند گام مؤثری در ترویج مبانی روانشناسی اسلامی در بین دانشجویان و دانشگاهیان داشته باشد و توجه آنها را به این سمت و سو جلب کند.

حجت الاسلام مهکام گفت: در ادامه هم دانشجویان و اساتید دانشگاه را هم کمک کنیم و رهمنود بدهیم و تا نگاه ویژه ای تری به مباحث روانشناسی اسلامی داشته باشند و مهمتر تلاش ما توسعه روانشناسی اسلامی در دانشگاه است. این استاد حوزه ودانشگاه بیان داشت: اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دارای مبانی غنی هستند و یکی از مهمترین رسالت های ما در حوزه و مراکز علمی حوزوی این است باید تلاش کنیم ذره ای از آموزه های دینی، الهی و اسلامی را در ساحت علوم وارد کنیم و به همه دنیا نشان دهیم که دین می تواند راهبر اصلی انسانها در مسیر به سعادت رسیدن و تکامل باشد.

ویس افزود: و علومی مانند روانشناسی که جایگاه خاصی دارند و در ادامه هم به آنها بگوییم که باید از مبانی دینی و اسلامی استفاده کنند و به سمت دین بیایند و از تعالیم دینی هم بهره ببرند.

مطالب مرتبط