۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

بیگلو: افزایش نرخ ارز خودرو را گران می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان کشور با بیان اینکه طرح واکسیناسیون از صنعت خودروسازی آغاز شد و اکنون صنعت قطعه سازی این طرح را آغاز کرده است، گفت: شروع طرح واکسیناسیون با همکاری صنعت خودروسازی...

بیگلو: افزایش نرخ ارز خودرو را گران می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان کشور با بیان اینکه طرح واکسیناسیون از صنعت خودروسازی آغاز شد و اکنون صنعت قطعه سازی این طرح را آغاز کرده است، گفت: شروع طرح واکسیناسیون با همکاری صنعت خودروسازی آغاز شد و برآورد این است تا این هفته ۲۰۰ هزار نفر را واکسینه کنیم.

او بیان کرد: با کمک خودروسازان و قطعه سازان این واکسیناسیون ادامه خواهد داشت، اکنون افرادی که به طور مستقیم واکسینه می‌شوند حدود ۳۰۰ هزار نفر هستند.

دبیر انجمن قطعه سازان کشور در پاسخ به چرایی افزایش قیمت خودرو طی چند روزه گذشته، گفت: افزایش قیمت‌ها اکنون در بازار رخ داده است. زمانی که  قیمت ارز افزایشی است، قیمت اقلام و مواد اولیه افزایش پیدا می‌کند.

بیگلو گفت: اکنون عرضه خودروسازان افزایش یافته است و این منطقی نیست که افزایش عرضه داشته باشیم و از طرفی افزایش قیمت خودرو هم داشته باشیم. اکنون بحث سوداگری مطرح است که همان اختلاف قیمت بین حاشیه بازار و کارخانه را ایجاد کرده است.

دبیر انجمن قطعه سازان کشور گفت: اولین عامل در اقتصاد آزاد، این است که دولت باید از قیمت گذاری دستوری کناره بکشد، وقتی قیمت گذاری دستوری باشد روند عرضه کاهش و تقاضا افزایش پیدا می کند.

این مقام مسئول گفت: قطعات نیمه هادی و آی سی افزایش قیمت ۴ برابری داشته اند، گفتنی است که این قطعات ساخت داخل نیستند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار