۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

کلیپ سلامت

بیماری بیرون زدگی چشم را بیشتر بشناسید + فیلم

شایع‌ترین علت بروز بیماری بیرون‌زدگی چشم در افراد بزرگسال بیماری‌های تیروئید و در کودکان تروما‌های نامحسوس و خونریزی‌های داخل اوربیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بیرون زدگی چشم از حدقه زمانی رخ می دهد که کره چشم دچار بیرون زدگی شود. بیرون زدگی چشم در افراد به غیر از افرادی که به طور طبیعی و مادرزادی با چشمانی برآمده به دنیا می‌آیند نشانه‌ی بیماری جدی است. اصلی‌ترین دلیل ایجاد بیرون زدگی چشم از حدقه تیروئید چشمى است.

به بیرون زدن چشم از کاسه‌ی چشم بیرون زدگی چشم یا اگزوفتالموس گفته می‌شود. بیرون زدگی چشم در افراد به غیر از افرادی که به طور طبیعی و مادرزادی با چشمانی برآمده به دنیا می‌آیند نشانه‌ی یک بیماری جدی است. و بهتر است که هر چه زودتر برای تشخیص مشکل به پزشک متخصص مراجعه کنند.

بیماری بیرون زدگی چشم را بیشتر بشناسید + فیلم

بیماری بیرون زدگی چشم را بیشتر بشناسید + فیلم

علت بیرون زدگی چشم

عارضه اگزوفتالموس خود یک بیماری نبوده و بلکه نشانه‌ای از یک بیماری است. که یکی از شایع‌ترین علت‌های ایجاد برجستگی در کره‌ی چشم بیماری گریوز است. این بیماری باعث پرکاری تیروئید شده و یک بیماری خود ایمنی به شمار می‌رود. پرکاری تیروئید موجب افزایش آزاد شدن بیش از اندازه هورمون‌ها و بزرگی غده‌ی تیروئید خواهد شد. این بیماری بر روی چشم‌ها تاثیر گذاشته و موجب التهاب بافت اطراف چشم و برآمده شدن کره‌ی چشم می‌شوند. دلایل دیگری از جمله لوسمی، لنفوم، همانژیوما، نوروبلاستوما، تومورهای متاستاتیک، بیماری بافت همبند، خونریزی پشت چشم و سلولیت مداری (نوعی عفونت در بافت اطراف چشم) موجب ایجاد بیماری برون چشمی نیز خواهد شد. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط