۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

بیان اخبار دروغ آرامش مردم را از بین می برد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رییس کل دادگستری قم در نشستی که با موضوع هفته قوه قضاییه در قم برگزار شد، ضمن یادآوری مسئله فضای مجازی و خطرات آن گفت: باید برای فضا راحلی ار...

بیان اخبار دروغ آرامش مردم را از بین می برد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رییس کل دادگستری قم در نشستی که با موضوع هفته قوه قضاییه در قم برگزار شد، ضمن یادآوری مسئله فضای مجازی و خطرات آن گفت: باید برای فضا راحلی ارائه شود. بیان اخبار دروغ و بی محتوا موجب سلب آرامش وسلب اعتماد مردم و نهایتا ایجاد ناامیدی و یأس در جامعه می شود.

وی با اشاره به احقاق حق عامه مردم در ابعاد چون مسئله اجتماعی افزود: این رویکرد دستگاه قضاء است و برای گرفتن حقوق عامه این دستگاه همه تلاش خود را می کند و در این مدت تصمیمات خوبی در حفظ حقوق عامه گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در سفر اخیر رییس قوه قضاییه مواردی که از توان استان قم خارج بوده به رییس قوه قضاییه اعلام شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب، دادستان قم نیز با اشاره به ورود ۶۲ هزار پرونده کیفری به دادسراهای قم گفت: این مسئله مربوط به سال گذشته بوده است و نکته قابل توجه در این جا کاهش پرونده ورودی نسبت به سال ۹۹ هستیم. در سال ۹۹ تعداد ورودی پرونده ها ۶۵ هزار پرونده بود.

وی با بیان این که از این تعداد، ۲۴ هزار پرونده به اجرای احکام کیفری وارد شد، اظهار داشت: ۱۶۴۰ مرخصی منتهی به پایان حبس صادر شد، ۲۸۶ آزادی مشروط صادر شد، ۱۷۳ تعلیق تعقیب، ۹۷ مورد عفو، ۵۸۳ استفاده از پابند الکترونیک، و در سلب حیات نیز ۱۱ مورد رضایت اولیای اخذ شد و تنها جنبه عمومی آن اجرا شد .

دادستان قم با اشاره به جرایم خشن مانند آدم ربایی، قتل، قاچاق کالا و مواد مخدر گفت: در این رابطه اغماضی صورت نمی گیرد و احکام با شدت و قاطعیت اجرا می شود.

وی بیان داشت: قاطعیت در اجرای احکام نسبت به جرائم خشن برکات زیادی دارد که از جمله بالا رفتن امنیت و نا امنی برای افرادی که می خواهند جرم انجام دهند می شود.

حجت الاسلام و المسلمین غریب با بیان این که احکام سلب حیات و قطع عضو سال گذشته انجام شده گفت: این احکام بدون اغماض اجرا می شود تا باعث ایجاد امنیت شود.

دادستان با اشاره به راه اندازی مجتمع جرایم غیر عمدی افزود: این مسئله می تواند الگویی برای سایر استانها باشد. در این رابطه می توان به پرونده های مربوط به تصادفات اشاره کرد که در گذشته در مراحل مختلف منجر به صدور حکم می شد.

 

وی با اشاره به وصول ۷ هزار و ۱۷۴ پرونده تصادف در سال گذشته گفت: از این پرونده ها ۶ هزار و ۴۶۸ پرونده در شورای حل اختلاف بررسی و منجر به پرداخت خسارت شد.

حجت الاسلام و المسلمین غریب با بیان این که ۸۸ درصد پرونده ها قضا زدایی شده است، اظهار داشت: امسال ۹۳ درصد پرونده های تصادف در شورای حل اختلاف بررسی و منجر به صدور حکم شد و در همین رابطه پرونده های چون قصور پزشکی، کارفرما و قرار دارد که در همین مجتمع مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار