۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰

بیانیه مرکز بسیج اساتید: صوت دل‌خراش سیاست‌بازی

بیانیه مرکز بسیج اساتید: صوت دل‌خراش سیاست‌بازی به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه و مذاکرات وین واکنش نشان داد که متن آن به این شرح است: باسم الله...

بیانیه مرکز بسیج اساتید: صوت دل‌خراش سیاست‌بازی

بیانیه مرکز بسیج اساتید: صوت دل‌خراش سیاست‌بازی

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه و مذاکرات وین واکنش نشان داد که متن آن به این شرح است:

باسم الله جمیل الثناء

بیانیه

صوت دل‌خراش سیاست‌بازی

باز سیاست غربگرایانه، چهره اصلی خود را عیان نمود و از گلوی مدَّعی ظرافت، به نام تاریخ‌نگاری شفاهی، تاریخ میدانی و واقعی این ملت را، تحریف نمود. صوت دل‌خراش میدان دیپلماتیک، قلب میلیون‌ها شیدایی گره‌خورده به سردار دل‌ها را به درد آورد. گویا دشمن دانا و دوست نادان از بدن پاره‌پاره شهید سلیمانی، بیشتر از ژنرال سلیمانی می‌ترسد.

ظریف در عنفوان جوانی به نمایندگی از ایران، در آمریکا زندگی داشت و آن‌قدر مذاکره کرد تا بازنشسته شد. بعدازآن نیز، برجام بی‌فرجام را بر کشور تحمیل نمود. او که خود را، دیپلمات پیر و زبان بلد می‌داند، اکنون دلیل ناکارآمدی خود را به کسی نسبت می‌دهد که او نیز در همین سن به نمایندگی از ملت و برای همه آزادی خواهان ، سنگر به سنگر و خاکریز به خاکریز مرد میدان بود و اکنون پس از سال‌ها مجاهدت با جنایت کدخدا در بین ما نیست و نمی‌تواند از خود دفاع کند. جالب این‌که شهادتش در میدان دمکراسی بود چون می‌خواست برای مذاکره به دیدار نخست‌وزیر عراق برود و گرنه در میدان رزم که نمی‌توانستند حریفش شوند.

بشکند قلمِ تاریخ نویسان، اگر ننویسند: سهم نماد ملیَّت و اقتدار ایران که اکنون ترور سیاسی شده، یک موشک بود و دستی بُریده با انگشتری خونین ؛ ولی سهم ظریف، در مذاکره وادادگی، ۱۰۰ سکه طلا همراه با حقوق‌های نجومی!.

در این راستا همانند ظریف که خواست در تاریخ بماند ، نکاتی برای همان تاریخ یادآور می‌شویم:

۱. بجای این‌که کشته فتاده به دریای خون در بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در (قُلزوم) بغداد را، مقصر ناکامی‌ها بنامیم. کمی مُنصفانه به جنبش‌های آزادی‌بخش در چهل سال اخیر، دست‌کم در منطقه خاورمیانه بنگریم. گروه‌هایی که تحت ستم استکبار، هسته‌های مقاومت را تشکیل دادند و سپس با هم‌افزایی، محور مقاومت را به وجود آوردند. به سبب انقلاب اسلامی ایران و به دلایل دینی ، ملی و آزادی‌خواهی ملل منطقه ، به‌صورت طبیعی راهبری این خط مقاومت، با ایران اسلامی شد و حال این محور مقاومت است که به کابوس غرب جنایتکار تبدیل‌شده است.

۲. هسته مرکزی و محور مقاومت ملت‌ها ، خود را در قالب ملت ایران تعریف کرد و در این میان، بسیجیان و سپاهیان با کمک هسته‌های دیگرِ مقاومت منطقه‌ای، محوریَّت نیروی قدس را تشکیل دادند تا حافظ منافع و مصالح کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران باشند. بدین‌سان حریمی ژئوپولتیک دورتادور ایران پدید آمد. این اجتماع مبارک سبب شد، کمترین آسیب را در میان کشورهای منطقه، از گروه‌های تکفیری و تندروها داشته باشیم. این در حالی بود که تحریم‌های سالانه، ماهانه و حتَّی روزانه، نتیجه تلاش اتوکشیده‌ها با جنتلمن‌های پشت میز مذاکره در طی دوران‌های مختلف مذاکرات چهل‌ساله غرب‌گرایان در راهروهای سازمان ملل بوده است.

۳. بهتر است تعریف درست و بین‌المللی از میدان و دیپلماسی داشته باشیم. در تمام جهان نیروهای دفاعی و نظامی را فعَّال می‌کنند تا نتیجه دیپلماسی بگیرند اگر حاج قاسم‌ها در میدان جنگ با کمک نیروهای جان‌برکف منطقه مقاومت نمی‌کردند، در همان ورودی هتل «کبورک»، دیپلمات‌ها را دیپورت می‌کردند. پس خوب است دیپلمات‌های کهنه‌کار بدانند: در تمام جهان، قدرت نظامی و دفاعی پیش برَّنده قدرت دیپلماسی است.

جناب ظریف! حال که شما زبان دیپلماسی انقلابی بلد نبودید و بجایی آن وادادگی آموختید، نباید انتظار داشت که حاج قاسم و دیگر مردان مرد، از مرد میدان بودن خود استفاده نکنند. در ضمن یادمان نرفته است که میدان هسته‌ای به دولت شما سپرده شد و متأسفانه در آن، بتن ریخته شد! اگر خدای‌ناکرده میدان رزم را به شما می‌دادند چه‌بسا در ضریح حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله علیهما نیز بتن ریخته می‌شد.

۴. شبهه این روزهای انتخابات، مساله نظامی بودن برخی نامزدها است! چطور نظامیان در عرصه سدسازی، ساختن کارخانه‌ها، اداره جنگ و جان‌فشانی کار آیی دارند؛ ولی برای ریاست‌جمهوری مناسب نیستند؟! تعجب اینجاست که چگونه، تنها کاسه‌لیسان غرب که واله در ادبیات تحقیرند، می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری انقلاب شهیدان شوند؟. ای‌کاش می‌شد آمار رؤسای جمهور کشورها، حتَّی خود غربی‌ها را بررسی کرد که چند درصدشان سابقه نظامی داشته‌اند تا تزویر برخی‌ها عیان‌تر گردد.

۵. اساساً مذاکرات در این روزهای باقیمانده به پایان دولت دوازدهم، برای هر عاقل و عالم به علم سیاستی سؤال‌برانگیز است. شما که هفت سال نیم با مذاکره برای رفع تحریم‌های ظالمانه کاری نکردید، چطور در دو ماه باقی‌مانده با آمریکا و اروپا؛ حتَّی با عربستان، پشت درهای بسته، وعده نزدیکی مواضع می‌دهید؟!.

۶. اگرچه این دولت قبلاً با دوگانه سازی‌هایی همانند «نظامی_دیپلماسی»، «مذاکره_مقاومت»، «آزادی اجتماعی_ خشونت‌طلبی» و نصف کردن پیاده‌روها، حبس زنان ، گشت ارشاد و صدها دروغ دیگر، قوه مهم و بزرگ اجرائی کشور را تصاحب نمود؛ ولی دیگر مردم فریب دوقطبی‌های جدیدی از قبیل «مذاکره_مقاومت»، «دیپلماسی_ میدان» و «دولت و سپاه» را که دولت بی‌تدبیرتان برای انتخابات ۱۴۰۰ شروع کرده است، نخواهند خورد؛ بلکه با حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه، خواب‌های پریشان غرب گداها را تعبیر نخواهند نمود. بهترین توصیه به دولت‌مردان رو به اُفول این است که: به‌جای تنقیص جایگاه مدافعان حرم و حسادت نسبت به شهادت و تلاش‌های سردار قاسم سلیمانی و تضعیف جبهه مقاومت، لطفاً به وضعیَّت اسف‌بار اقتصادی مردم و مساله اپیدمی کرونا که روزی قریب ۵۰۰ نفر جان می‌گیرد، برسند. کمی به بورس توجُّه نشان دهند که چگونه ۴۶ میلیون نفر ایرانی ۴۰ درصد سرمایه خود را ازدست‌داده‌اند!.

۷. متأسفانه همواره جبهه انقلاب اسلامی متهم به مخالفت با مذاکره می‌شود. بهتر است ختم کلام را، بار دیگر بشنوید: ما طرفدار مذاکره هستیم! امَّا با تحقیر و شروط مستکبران، خُلف وعده آنان، اعتماد ساده‌لوحانه به وعده‌های آنان و هم‌چنین با خودکم‌بینی و فروش اقتدار کشور مخالفیم. آری، با مذاکره‌ای که عزَّت ایران بزرگ اسلامی و انقلاب شهیدان ما را پاس بدارد و طبق قول دولت‌مردان بالمرَّه همه تحریم‌ها برداشته شود، موافقیم. زیرا این ملت به پیروی از حاج قاسم، تفکر لیبرالی هم سازش ، هم تسلیم و هم ذلت را پس می‌زند.

۸. ضروری است صداوسیما، سریال پُرطرفدار، مستند و متوقف‌شده «گاندو» را به نمایش بگذارد و گاندوی۳ را چنان‌که جناب دیپلمات ظریف خواسته بود، به وزارت خارجه اختصاص دهد؛ ولی حتماً به گاندوهای خُفته در آنجا، مانند عوامل دُرِّی اصفهانی و دیگرانی که به قول خودشان حتَّی به سرّی‌ترین مصاحبه‌ها دسترسی داشته و سر بزنگاه‌ها در اختیار رسانه‌های سعودی و انگلیسی قرار می‌دهند، پرداخته شود.

در پایان ، ضمن تأکید بر فرموده حضرت آیت‌الله جوادی آملی که لیبرال‌ها و وادادگان را با خطاب بی‌غیرت‌های سیاسی، دعوت به غیرت، عزت و اقتدار اسلامی می‌کرد، سخن دکتر ظریف را، که سخنی حقَّی است؛ ولی اراده باطل از آن شده است را به خود او و به همه دولت‌مردان لیبرال، می‌گوییم: نگران تاریخ نباشید!. نگران خدا و مردم باشید! نگران انتخابات نباشید! نگران مشکلات مردم و خون‌های به‌ناحق ریخته باشید! برادران دیپلمات که زبان جهان را بلدید، اگرحاج قاسم و جبهه مقاومت نبودند و سر افعی‌های منطقه را نمی‌زدند، ایران و ملتی نبود تا تو برایش مذاکره کنی! یا بر تارک تاریخ ایران، یادگاری بنویسی! ملت را به خیر شما امیدی نیست؛ شر مرسانید.

مرکز بسیج اساتید ، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

برچسب‌ها

  • صوت دلخراش
  • سیاست بازی
  • بیانیه
  • مرکز بسیج اساتید و نخبگان
  • خبرگزاری حوزه
  • دکتر ظریف
  • مذاکرات وین

حوز نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار