۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷

بورل: برای پایان سریع مذاکرات وین به حسن نیت تمام طرف ها نیازمندیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری پس از گفتگو با وزیر امور خارجه ایران تلاش‌های همراه با حسن نیت از سوی تمام طرف‌ها و روحیه سازش را برای پایان سریع مذاکرات وین و بازگشت به اجرای کام...

بورل: برای پایان سریع مذاکرات وین به حسن نیت تمام طرف ها نیازمندیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری پس از گفتگو با وزیر امور خارجه ایران تلاش‌های همراه با حسن نیت از سوی تمام طرف‌ها و روحیه سازش را برای پایان سریع مذاکرات وین و بازگشت به اجرای کامل برجام خواستار شد.

«جوزف بورل» در صفحه توئیتر خود نوشت: پیش از ازسرگیری مذاکرات برجام در وین طی هفته آینده، تماس مهمی با حسین امیرعبداللهیان داشتم.

وی افزود: برای پایان سریع مذاکرات و بازگشت به اجرای کامل برجام، به تلاش‌های همراه با حسن نیت از سوی تمام طرف‌ها و روحیه سازش نیاز داریم.

گفتنی است که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین، پیش از این در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری وین گفتگو و رایزنی کرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مذاکرات در برهه زمانی مهمی قرار دارد، اظهار کرد: انتظار این است همه طرف‌ها با یک دستور کار مشخص و در راستای رسیدن به توافق به وین بیایند و آماده اتخاذ تصمیم‌های سیاسی باشند.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این‌گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های «جوزف بورل»، «انریکه مورا» و اتحادیه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات اظهار کرد: از زمان گفتگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است، اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌سازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم، اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تأکید داریم.

وزیر امورخارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: متأسفانه برجام در سال‌های اخیر منافع اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می‌رسیم که تأمین‌کننده منافع اقتصادی ما به صورت پایدار و قابل اتکا باشد.

امیرعبداللهیان در پایان بار دیگر خاطرنشان کرد: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده برجام در ارتباط مستمر و نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط