۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳

بورس در کانال رشد افتاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با عبور از سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد تا در این هفته رشدی ۵٫۷ درصدی...

بورس در کانال رشد افتاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با عبور از سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد تا در این هفته رشدی ۵٫۷ درصدی را به ثبت برساند.  رشد ۵٫۷ درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که شاخص کل هم‌وزن نیز در این هفته ۱٫۷ درصد بیشتر شد.

در این هفته ارزش معاملات بورس بورس به ۳۰ هزار میلیارد رسید که معادل میانگین ارزش معاملات روزانه ۶ هزار میلیارد تومانی بود. موضوعی که نشان از رونق بیشتر معاملات نسبت به هفته گذشته می‌دهد.

در این هفته همچنین ششمین عرضه اولیه بازار سهام انجام شد که در آن بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند. در پایان عرضه اولیه لطیف به هر کد بورسی حدود ۳۳ هزار تومان سهم تخصیص داده شد.

برخی از کارشناسان گزارش‌های مالی شرکت‌ها و عملکرد مناسب آنها را عامل اصلی رشد بورس در هفته گذشته می‌دانند و برخی دیگر نیز از بازگشت اعتماد به بازار سرمایه خبر می‌دهند. با این حال باید دید که این روند مثبت تا چه زمانی می‌تواند تداوم داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار