۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

تکنولوژی

بودجه جدید Orbex ممکن است ریزپرتابگر Prime آن را در مدار تسریع کند

اما غیبت نیز به معنای فرصت برای Orbex است. این شرکت در حال توسعه چیزی است که گاهی اوقات ریز پرتاب نامیده می شود: یک وسیله نقلیه دو مرحله ای به نام Prime که فقط 19 متر ارتفاع دارد و برای حمل محموله هایی تا وزن 180 کیلوگرم طراحی شده است. نز...

بودجه جدید Orbex ممکن است ریزپرتابگر Prime آن را در مدار تسریع کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،Orbex که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، یکی از معدود شرکت هایی است که برای توسعه نسل بعدی وسایل پرتاب اروپایی مسابقه می دهند. این شرکت ها به دنبال پر کردن شکاف عظیمی هستند که پس از بازنشستگی آریان ۵ و تاخیرهای عمده در موشک های آریان ۶ و وگا سی ایجاد شده است.

داستان

برای Orbex، این جثه کوچک یک مزیت است، نه یک عیب، و فیلیپ چمبرز، مدیرعامل Orbex از طریق ایمیل به TechCrunch گفت که این شرکت در حال مشاهده “شرایط بازار مثبت” برای محصول خود است.او گفت: “ما شاهد رشد تصاعدی ماهواره‌هایی هستیم که به سمت LEO پرتاب می‌شوند و تقاضا برای پرتاب بسیار بیشتر از عرضه است – در حال حاضر امکان پرتاب حتی یک کیلوگرم از اروپا وجود ندارد و تقاضا برای قابلیت‌های پرتاب مستقل وجود دارد.” گفت. ما آزادی عمل را به مشتریان اروپایی ارائه خواهیم داد تا بتوانند پرتاب های خود را کنترل کنند و بارهای اروپایی را از خاک اروپا راه اندازی کنند.

پرایم از یک فرودگاه جدید در ساترلند، شمال اسکاتلند، که با کمک بودجه آژانس فضایی ملی بریتانیا ساخته می‌شود، پرتاب خواهد شد. هدف در نهایت ترکیب یک فناوری بازیابی ثبت شده است که شرکت آن را REFLIGHT می نامد. این یک ساختار بین مرحله ای است که بین مراحل موشک قرار دارد. پس از جدا شدن بوستر، چهار گلبرگ تا می‌شوند و همراه با یک چتر نجات، کشش کافی را ایجاد می‌کنند تا امکان فرود نرم اقیانوس فراهم شود.یک وسیله نقلیه بزرگتر نیز می تواند در نهایت در برنامه باشد، اگرچه چمبرز واضح بود که Prime اولویت اول شرکت است. با این حال، او گفت که بسیاری از فناوری‌های اصلی آن موشک می‌توانند برای پشتیبانی از محموله‌های بزرگ‌تر مقیاس شوند.

بودجه جدید Orbex ممکن است ریزپرتابگر Prime آن را در مدار تسریع کند

بودجه جدید Orbex ممکن است ریزپرتابگر Prime آن را در مدار تسریع کند

گفتگو

به نظرات TechCrunch خوش آمدید! لطفا مکالمات را مودبانه و در مورد موضوع نگه دارید. برای تقویت گفتگوهای سازنده و محترمانه، ممکن است نظرات مدیران انجمن ما را مشاهده کنید، که توسط برچسب “TechCrunch Staff” یا “Staff” تعیین می شوند. برای ارتقای بهترین تجربه کاربری، پس از سه روز پست شدن مقاله، نظر دادن را می بندیم. تابلوهای پیام مکالمات TechCrunch Finance نظرات را به طور نامحدود می پذیرند. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل های انجمن ما مراجعه کنید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط