۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳

به بهانه شب‌های قدر؛شبِ پیمودن راه‏های صد ساله به یک شب

به پایان ماه خدا نزدیک شده‌ایم . نوای رحمت ایزدی به گوش می‌رسد . در قلب زمان اعظم ملائکه آسمان بر زمین می آیند تا بالهایشان را فرش پای ملکوتیان کنند.

شب قدر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لیالی قدر رسیده‌اند تا فانوس عشق و عاشقی را بنوازند . معشوقه دل عطر شفا و رحمت را می گستراند، دلبری می کند تا ما را که عاشق و مجنونیم، ناز او را بخریم. خداوند، امشب، داستان بی‏ نظیر خلقت را بر پیامبرش می‏خواند و سرود گوش نواز عبودیت و بشارت، از آبشارهای آسمان سرازیر است.ذره ذره عالم، اکنون، قدردان لحظه باشکوه نزول است و چه بر خود می‌بالد از تماس نور کلام خدا بر وسعت خاکی اش!

امشب این دل یاد مولا می‌کند
لیله القـدر است و احیا می‌کند
بشنو ای گـوش دلها بی صدا
نغمه ی فـزت و رب الکعبه را

به پایان ماه خدا نزدیک شده‌ایم . نوای رحمت ایزدی به گوش می‌رسد . در قلب زمان اعظم ملائکه آسمان بر زمین می آیند تا بالهایشان را فرش پای ملکوتیان کنند. آمدند تا ما را بخرند . می‌آیند تا ما را نزد آن معبودی ببرند که خریدار هر یوسف بد سرشت است .

لیالی قدر رسیده‌اند تا فانوس عشق و عاشقی را بنوازند . معشوقه دل عطر شفا و رحمت را می گستراند، دلبری می کند تا ما را که عاشق و مجنونیم، ناز او را بخریم. خداوند، امشب، داستان بی‏ نظیر خلقت را بر پیامبرش می‏خواند و سرود گوش نواز عبودیت و بشارت، از آبشارهای آسمان سرازیر است.ذره ذره عالم، اکنون، قدردان لحظه باشکوه نزول است و چه بر خود می‌بالد از تماس نور کلام خدا بر وسعت خاکی اش!
امشب خاک زمینی و هوای این جهان، گران قدرترین لحظات بودنشان را سپری می‏کنند؛ چرا که عظمت کلام خود را در خود احساس کرده‌اند.امشب دست ملکوت بـه طرف زمین کشیده می‌شود.کجایید خاکیان سدره نشین و زمینیان آسمانی کـه ملکوتیان امشب شیفته شمایند؟

امشب، همان شب است که می‏شود در آن تمام روزهای سیاه را ورق بزنیم. شاید شبِ پیمودن راه‏های صد ساله به یک شب است. آری امشب شب قدر است؛شب قدر است، شب قدر و زمزمه نجوای خاموش دل‏ها؛ دیده‏هایی گریان و صورت‏هایی خیس از باران پشیمانی.

شب قدر و کوله‏بارهایی بر دوش و رکودهایی همه در جنب و جوش… شب قدر و سرود فرشتگان عرش در مطلع… إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیْلَهِ الْقَدْرِ، شب قدر و دوباره به یاد آوردن بزرگی خداوند در جوشن‏های کبیر و رکعت‏های صدگانه سجود بر آستان بی‏منت معبود.؛شب قدر و یادآوری قدر ندانسته فطرت‏های پاک بشر با بَلَم زمزمه‏های العفو، در اقیانوس مواج دیدگانِ تر… .

چشم‏هایمان که به اشک می‏نشینند، لبخندهایم را فرشته‏ها می‏نویسند. دعاهایمان، پرنده‏هایی می‏شوند و تا آسمان هفتم پرواز می‏کنند. دلمان می‏لرزد؛ اما پاهایمان را استوار بر پلکان توبه می‏گذاریم و تا آستانه بخشش بی‏کران خداوند بالا می‏آییم و از پله‏های لغزنده غرور و گناه رو می‏گردانیم.

شب‏های قدر، تمام دنیایما را سراسر در آبشارهای شفاعت می‏شوییم تا لحظه‏های معصوم را بتوانیم لمس کنیم. در این شب‏هاست که می‏توانیم روشن‏تر از همه ماه‏های کامل، دست بر آستان الهی بساییم. امشب همان فرصت نابی است که یکسال در انتظارش نشسته‌ایم؛ امشب همان شبی است که خفتگان در خواب حسرت تجربه کردن دوباره‌اش را دارند؛ شبی که همه وجودمان اشک می‌شود و بر زبانمان نجوای “الغوث الغوث” جاری می‌شود؛ امشبی را ای دل سوخته سحر کن تا از سوز دلت ملائک به شوق آیند و دعاهایمان را بر بالشان تا آسمان هفتم بالا ببرند.

خدایا! تو را سپاس که دیگر بار، عمرمان به دیدار این لحظه ها نائل شد. تو را سپاس که نفس هایمان فرصت دوباره رسیدن به این هوای هستی بخش را پیدا کردند. باز پیراهن نیایش و توحید بر تن می کنیم و به خانه تو می‌آییم. خداوندا ! دعایی داریم بالاتر از تمام نیازها و حوائجمان، خودت کمکمان کن تا در این شب قدر، فقط بیدار نمانیم بلکه بیدار شویم و فقط احیا نگیریم ، بلکه احیا شویم. خداوندا !کمکمان کن در عهدی که امشب با تو می‌بندیم تا شب قدر سال آینده قلبمان سست نشود ، دستمان نلرزد و پایمان نلغزد. بارالهی! در این زمانه که باطل لباس حق می‌پوشد و جلوه‌گری می‌کند، کمکمان کن تا در سایه ولایت و اطاعت رهبر عزیزمان راه راست را گم نکنیم و همواره سرباز اسلام و انقلاب بمانیم.خداوندگارا ! به حق این شب‌های عزیز و فرق شکافته مولا خودت فرجی بنما تا هرچه زودتر نماز جمعه را در مسجد الاقصی به امامت صاحب الزمان اقامه نماییم.
نفیسه ترابنده

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

نویسنده : نفیسه ترابنده

مطالب مرتبط