۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

اخبار پزشکی و سلامت؛

بهترین و بدیترن غذا برای التهاب مزمن را بشناسید

لتهاب یک فرآیند فیزیولوژیکی است که در دفاع از بدن و ترمیم بافت‌ها نقش دارد.التهاب می تواند توسط عفونت، ضربه، سموم یا واکنش های آلرژیک ایجاد شود. گاهی اوقات در ماهیچه ها و بافت ها مزمن می شود. متاسفانه، استانگلند می گوید التهاب مزمن خطراتی...

درد مزمن بیماری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تنها غذایی که در صورت ابتلا به التهاب مزمن هرگز نباید بخورید. ما در اندیشه معاصر به بررسی ضرر غذا برای بیماری های مزمن پرداخته ایم. التهاب اغلب قابل مشاهده است – پوست قرمز یا زانو متورم را در نظر بگیرید. با این حال، التهاب می تواند در داخل نیز رخ دهد، و همیشه تشخیص آن آسان نیست.

جنا استانگلند می‌گوید: «التهاب یک فرآیند فیزیولوژیکی است که در دفاع از بدن و ترمیم بافت‌ها نقش دارد.

استانگلند توضیح می دهد که التهاب می تواند توسط عفونت، ضربه، سموم یا واکنش های آلرژیک ایجاد شود. گاهی اوقات در ماهیچه ها و بافت ها مزمن می شود. متاسفانه، استانگلند می گوید التهاب مزمن خطراتی را به همراه دارد.

استانگلند می گوید: «التهاب مزمن می تواند منجر به ایجاد بیماری های قلبی عروقی، بیماری های خود ایمنی، بیماری های عصبی یا سرطان شود. این نوع التهاب در نتیجه ناتوانی در مبارزه و کاهش آن می تواند چندین ماه طول بکشد.

رژیم غذایی درمان کننده التهاب مزمن یا بیماری هایی نیست که می تواند باعث ایجاد آن شود. با این حال، این یک ابزار مهم است.

میشل روتنشتاین متخصص تغذیه قلب و عروق پیشگیرانه می‌گوید: «رژیم غذایی نقش مهمی در التهاب بازی می‌کند، زیرا برخی غذاها می‌توانند التهاب را در بدن تقویت یا کاهش دهند».

به طور خاص یک غذا ارزش اجتناب از آن را دارد. RDs غذا را به اشتراک گذاشتند تا اگر التهاب مزمن دارید محدود شود.

بهترین و بدیترن غذا برای التهاب مزمن را بشناسید

بهترین و بدیترن غذا برای التهاب مزمن را بشناسید

بدترین غذا برای التهاب مزمن

غذاهای سرخ شده. استانگلند توضیح می دهد: “غذاهای سرخ شده حاوی سطوح بالایی از چربی ترانس هستند.” کاهش چربی در رژیم غذایی می تواند به مدیریت علائم التهاب مزمن کمک کند.

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۱ بر روی موش ها نشان داد که مصرف چربی ترانس (که در سیب زمینی سرخ کرده و هر چیز سرخ شده و کوبیده شده، کیک، پای و غیره یافت می شود) بیشتر از چربی های اشباع شده (که در کره و گوشت قرمز یافت می شود) بیماری های متابولیک مانند دیابت را بدتر می کند. کارشناسان همچنین توصیه می کنند که به حداقل برسند—با ما همراه باشید). نویسندگان معتقدند که این به دلیل التهاب است.

بخشی از مشکل غذاهای سرخ شده نحوه پخت آنهاست.

ماری اسپانو مشاور تغذیه می گوید: گرم کردن غذاهای چرب در دمای بالا می تواند تولید چربی های ترانس را افزایش دهد. “علاوه بر این، گرم کردن غذاهای پر کربوهیدرات می تواند تولید ترکیبی به نام پایان گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) را افزایش دهد. AGE ها به استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کنند.

به جای غذاهای سرخ کردنی، اسپانو توصیه می کند گرد و غبار را پاک کنید یا روی ابزار آشپزخانه دیگری سرمایه گذاری کنید. اسپانو می‌گوید: «من غذاهایی را توصیه می‌کنم که در آهسته‌پز با دمای پایین‌تر برای زمان‌های پخت طولانی‌تر پخته شوند.

خبر خوب؟ افراد پرمشغله می توانند صبح ها غذا را در آرام پز بریزند و پس از رسیدن به خانه یک غذای لذیذ آماده کنند.

۳ غذای دیگر برای به حداقل رساندن التهاب مزمن

۱. غذاها و نوشیدنی های شیرین

استانگلند پیشنهاد می کند مصرف مواد غذایی را با تن ها شکر اضافه شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا محدود کنید.

استانگلند می گوید: «اینها اغلب در میان وعده های شیرین، غلات و غذاهای فرآوری شده بیشتر یافت می شوند.

یک بررسی روایتی در سال ۲۰۲۳ مصرف زیاد شکر افزوده را با افزایش خطر چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط دانست. حتی می تواند بر خلق و خو و شناخت تأثیر بگذارد. با این حال، برای لذت بردن از طعم مورد علاقه خود، نیازی به شکر اضافه ندارید.

استانگلند توصیه می کند: «گرانولا یا بلغور جو دوسر خانگی را با غلات کامل و آب درست کنید». “یک آب سیب یا آب پرتقال را با یک سیب یا پرتقال کامل عوض کنید.”

۲. گوشت قرمز

یک استیک یا همبرگر اینجا و آنجا احتمالاً خوب است، اما باید از تبدیل آن به منبع اصلی پروتئین خودداری کنید.

استانگلند می گوید: «میزان بالای گوشت قرمز برای افزایش یک نشانگر زیستی التهابی، پروتئین واکنشی c (CRP) دیده شده است. مصرف مداوم گوشت قرمز باعث افزایش CRP می شود که به التهاب مزمن کمک می کند و از آن حمایت می کند.

محتوای چربی اشباع بالا کمکی به این موضوع نمی کند.

استانگلند می گوید: «چربی اشباع شده به طور مستقیم با تحریک سلول ها برای اعمال واکنش التهابی، التهاب را افزایش می دهد.

یک مرور سیستمیک و متاآنالیز کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده در سال ۲۰۲۲، مصرف بالای گوشت قرمز و مصرف گوشت قرمز مخلوط (ترکیبی از فرآوری‌شده و فرآوری نشده) را با غلظت‌های بالاتر CRP در خون مرتبط کرد.

۳. کربوهیدرات های بسیار تصفیه شده

کربوهیدرات ها برای انرژی دادن به بدن ما حیاتی هستند. با این حال، Routhenstein پیشنهاد می کند که مقداری از آن را در حالت عادی نگه دارید.

او می گوید: کربوهیدرات های بسیار تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند، به این معنی که می توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون شوند. این می تواند منجر به التهاب، مقاومت به انسولین و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و چاقی شود.

به جای آن نان سبوس دار و برنج قهوه ای را انتخاب کنید.

بهترین برنامه غذایی برای التهاب مزمن

همه این «نبایدها» ممکن است کمی سخت به نظر برسند.

برای التهاب مزمن چه بخوریم؟

روتنشتاین می گوید: «رژیم های غذایی غنی از مواد مغذی، از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و اسیدهای چرب امگا ۳».

شما می توانید اسیدهای چرب امگا ۳ را در غذاهایی مانند سالمون، دانه کتان و گردو پیدا کنید. روتنشتاین می‌گوید: «این منابع به دلیل آنتی‌اکسیدان‌ها، فیتونوترینت‌ها و سایر ترکیبات مفید، دارای خواص ضدالتهابی هستند که التهاب را کاهش می‌دهند و از سلامت کلی حمایت می‌کنند.»

استانگلند می‌گوید: «یک متخصص تغذیه می‌تواند توصیه‌های رژیم غذایی و سبک زندگی را برای کمک به مدیریت و کاهش علائم به شما ارائه دهد./ اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط