۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶

بهترین  مقاصد سفر در تابستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تابستان همیشه فرصت خوبی برای گشت و گذار و سفر بوده است. هر شخص بنا بر علاقه ها و سلیقه خود می تواند هر گوشه از ایران را که بخواهد مقصد سفر خود قرار دهد و چند صباحی را مشغول استراحت و تفریح می شود....

بهترین  مقاصد سفر در تابستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تابستان همیشه فرصت خوبی برای گشت و گذار و سفر بوده است. هر شخص بنا بر علاقه ها و سلیقه خود می تواند هر گوشه از ایران را که بخواهد مقصد سفر خود قرار دهد و چند صباحی را مشغول استراحت و تفریح می شود. معمولا در تابستان به شهر هایی که از نظر آب و هوایی خنک تر هستند سفر می شود و هر کس وسیله ای را برای این رفت و آمد انتخاب می کند، قطار، ماشین شخصی و یا هواپیما وسایل حمل و نقلی است که از آن ها در این زمینه می شود بهره گرفت.

 

بهترین  مقاصد سفر در تابستان

مشهد

مشهد مقدس همیشه قطب گردشگری ایران بوده است و در طی سال مسافران زیادی به آن جا می روند. وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و همچنین جاذبه های دیگر این شهر از جمله آرامشگاه فردوسی، ییلاقات طرقبه، آرامگاه نادر شاه، شاندیز،  وکیل آباد و صد ها جاذبه دیگر این شهر سبب شده است که تور مسافرتی مشهد سالانه سیل عظیمی از مسافران را با خود همراه نماید و به این شهر زیبا ببرد.

علاوه بر این آثار و جاذبه ها مشهد مقدس فضای شهری متنوعی را نیز دارا است. وجود پارک های متعدد و سرزمین های آبی تفریحی که در این شهر بنا شده است باعث می شود که در آن دچار کسالت و تکرار مناظر نشوید.

بهترین  مقاصد سفر در تابستان

اردبیل

شهر اردبیل یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در تابستان استقبال چشم گیری از این شهر می شود و مردم به سمت این شهر روانه خواهند شد. شهر باستانی و تاریخی اردبیل به خاطر نزدیک بودن با مرز جمهوری آذربایجان دارای آب و هوایی سرد است.

بقعه و مزار شیخ صفی الدین، مزار پیران، و مسجد جامع اردبیل از آثار تاریخی این شهر است. آبشار سبیه خانی، پل معلق شیشه ای هیر، دریاچه سوها و شهر توریستی سرعین با آن چشمه های آب گرم و همچنین عسل مشهوری که اردبیل دارا است توانسته روز به روز رشد زیادی در صنعت گردشگری به دست آورد.

شهرکرد

مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد است. این شهر که به بام ایران معروف می باشد مرتفع ترین مرکز استان در کشور ایران به حسال می آید. شهرکرد دارای آب و هوای معتدل و خنک است که در تابستان یکی از انتخاب های مناسب برای سفر است. شهرکرد با چشم اندازی دل نواز و مناظری سر سبز و با شکوه توانسته همواره مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب نماید.

بهترین  مقاصد سفر در تابستان

از اماکن مذهبی این شهر میتوان به امام زاده دو خاتون، امام زاده محمد سبز پوش، امام زاده شاهزاده عزیزالله شهرکیان، و مسجد خان اشاره کرد. از جمله اماکن تاریخی و باستانی شهرکرد: قلعه چالشتر، اتاق آئینه شهرکرد، موزه باستان شناسی شهرکرد و گورگای تپه شهر کیان است.

ارتفاع زیاد این شهر سبب تشکیل آب و هوایی خنک شده است و در تابستان میهمانانی که وارد شهر می شوند می توانند به مکان های تفریحی از جمله پارک ملت، پارک قزل حصار شهر کیان، پارک لاله، چهارباغ و گردش گاه چشمه زنه بروند و از حضور در این فضا لذت ببرند.

فیروزکوه

شهر فیروزکوه واقع در استان تهران یکی از شهرهایی است که در تابستان آب و هوائی خنک دارد. می توان برای استراحتی چند روزه روی آن حساب کرد و به دیدن مناطق زیبای این شهر رفت. شهرستان فیروزکوه از شهرهای قدیمی کشور محسوب می شود که سبب شده عده ای افسانه های فریدون و ضحاک را هم به این شهر گره بزنند.

تنگه واشی  نقش برجسته هایی را دارا است و متعلق به زمان قاجار می باشد در این شهر قرار دارد. شهر فیروزکوه علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای چشمه های آب معدنی خمره است که خواص این آب زبان زد می باشد. از جمله خواص درمانی آن درمان بیماری های مفاصل و استخوان، بیماری های پوستی( جوش- زخم) و همچنین زردی می باشد که فصل استفاده از این آب را در فصول تابستان و بهار می دانند.

آلاشت

اگر شما در تابستان قصد سفر به استان مازندران را داشتید آلاشت را فراموش نکنید. در زبان مازندرانی آلاشت به معنای آشیانه عقاب است. این نام گذاری به خاطر وجود فراوان عقاب در کوه های آن است.

آلاشت با داشتن فضائی بکر و آب و هوایی معتدل همواره مقصد خیلی از مسافران بوده است. طبیعت چشم نواز و برخورد مردم خوب و با صفای آن سبب می شود که شما به کرات سفر خود را تمدید نمائید تا از جای جای منطقه دیدن نمائید و لذت سفری خاطه انگیز را تجربه کنید.

روستای آلاشت درختان فراوانی از قبیل گردو، فندق و گیلاس دارد و زیبائی طبیعت آن را دو چندان کرده است. اولین رصد خانه ی مازندران نیز در ورودی این روستا بنا شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار